Gamer Bærbar

  • Hey tweakers.. :)


    Jeg har gået længe rundt og overvejet et køb af en bærbar computer, da jeg er rimelig træt af at spille på den stationær jeg har. Har tænkt på at købe en Alienware m17x til lidt over 16000 kr.. Men det er måske lige lovligt højt nok prismæssigt?


    Så tænkte jeg nemlig på om nogle har forstand på hvilken bærbar man skal undgå at købe?


    Det krav som jeg har til bærbaren er :


    Den skal kunne trække det nyeste spil. Call of duty : Modern Warfare 2, CSS, COD5, FIFA 10.
    Må gerne være sådan så der er masser af harddisk plads.
    Rimelig god processor i bærbaren, med okay meget RAM..


    På forhånd mange tak...

  • Altså jeg kan kun sige at jeg har købt 2 stk Sony Vaio CW series (deres ny serie)


    Og jeg har INGEN problemer med CoD4 Modern warfare 2 med alt hvad den kan trække i 1366x768


    og sådan en comp kan du få til små 8000 på nettet...

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Hvis du ikke har noget imod at købe fra udlandet så er G860 fra Kobalt Computers noget af det kraftigste jeg har set til prisen. Jeg kender dog ikke noget til firmaet, men har set en enkelt skrive rosende om det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Hvis du ikke har noget imod at købe fra udlandet så er G860 fra Kobalt Computers noget af det kraftigste jeg har set til prisen. Jeg kender dog ikke noget til firmaet, men har set en enkelt skrive rosende om det.


    Anders


    Har gennemgået den side du har linket til og det vil jeg bestemt overveje om det skal være fra udlandet at jeg køber min bærbar igennem. De har rimelig gode bærbar må jeg nok sige, næsten samme priser som alienware har på deres m17x... Jeg vil i hvert fald gå i tænke boksen, efter have set denne side..


    Er der andre der har nogle gode foreslag til en gamer bærbar?

  • Ja den kan ikke gå højre op, og grafikken er sku fin på sådan en skærm i denne opløsning...


    Man kan så smide en anden skærm til og knalde opløsningen op.


    Der sidder et Geforce GT 230M 512mb dedikeret GFX kort i sådan en bærbar... og det spiller sku bare :)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Altså jeg kan kun sige at jeg har købt 2 stk Sony Vaio CW series (deres ny serie)


    Og jeg har INGEN problemer med CoD4 Modern warfare 2 med alt hvad den kan trække i 1366x768


    og sådan en comp kan du få til små 8000 på nettet...


    Hmm.. der ser sku meget lækker ud :), men tænker lidt at den ser meget "tyk ud"... er den også det når man står med den i hånden, eller er det bare synsbedrag på billederne?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • samme barebone, som laptopworld testede ( dvs. jeg skrev testen :) )


    http://www.laptopworld.dk/Anme…lan-gamer-nogensinde.html


    dog under navnet X-one. Ganske tilfreds med kvaliteten, men man skal lige vurdere om man skal have det vildeste af det vilde, eller om man skal have noget der hedder service og garanti i form af noget Onsite-service eller lignende. Det ville jeg personligt prioritere højere end 10% ydelse :) Men det er en fremragende maskine, som helt sikkert køre stabilt :) spillede 16 timer, hvorefter den fik 24 timers benchmark, og der var ikke det mindste i det og der var ikke rigtig nogen form for ydelsestab i denne periode, så den er både stabil og yder sindsygt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    samme barebone, som laptopworld testede ( dvs. jeg skrev testen :) )


    http://www.laptopworld.dk/Anme…lan-gamer-nogensinde.html


    dog under navnet X-one. Ganske tilfreds med kvaliteten, men man skal lige vurdere om man skal have det vildeste af det vilde, eller om man skal have noget der hedder service og garanti i form af noget Onsite-service eller lignende. Det ville jeg personligt prioritere højere end 10% ydelse :) Men det er en fremragende maskine, som helt sikkert køre stabilt :) spillede 16 timer, hvorefter den fik 24 timers benchmark, og der var ikke det mindste i det og der var ikke rigtig nogen form for ydelsestab i denne periode, så den er både stabil og yder sindsygt :)


    Jo men 24.000 kr for den?
    Mon ikke det kan gøres billigere. :razz:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Det kan da langt bedre betale sig at købe noget, som ikke er ekstremt. Så kan man bare købe noget nyt året efter og så får man to pcer til samme pris som en, plus at man har bedre udstyr om 1-2 år :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jo men 24.000 kr for den?
    Mon ikke det kan gøres billigere. :razz:


    haha:D ja okay;) kan se min quote til tidligere kobaltsystemer ikke lige kom med:) jeg vil heller ikke anbefale at man investere 24.000 kroner i en bærbar;) men det var blot for at vise hvordan barebonen var af kvalitet og funktionalitet;)