har godt nok ikke sat mig meget ind idet, men kan nogen af de nye 55 bundkort være noget værd
til i7 ? eller er asus rampade II og EVGA classified x58 stadig de bedste der findes
x58 eller p55
-
-
i7 1366 passer ikke i p55 boards. Og jeg ser ingen fordele i p55 overhovedet..
-
P55 er det billigere chipset og supporter bla kun 8x hastighed ved sli eller crossfire mens X58 understøtter 16x hastighed.
Plus så har de billigere I5 processore ikke HT.
Jeg ser heller ikke noget i I5..
-
Jeg ser så til gengæld en hel del i Core I5.
Check den her anmeldelse ud, og husk at kigge på begge CPU'ers performance ved standard clock - 2.66 Ghz.
http://www.techspot.com/review/193-intel-core-i5-750/
Der er faaaaaame ikke meget forskel på de to CPU'er.
Andre anmeldelser på nettet viser samme resultater.
-
Oprindeligt indlæg af Woqini
Jeg ser så til gengæld en hel del i Core I5.Check den her anmeldelse ud, og husk at kigge på begge CPU'ers performance ved standard clock - 2.66 Ghz.
http://www.techspot.com/review/193-intel-core-i5-750/
Der er faaaaaame ikke meget forskel på de to CPU'er.
Andre anmeldelser på nettet viser samme resultater.
Nej i spil er der ikke meget forskel men så kan man jo lige så godt bare tage Phenom II for det er jo billigere
I7 er bare hurtigst alle andre steder når vi ikke snakker om spil
-
Ikke ifølge den test jeg linker til - det er mikromilimysekunder der skiller de to ad - også i programmer.
-
Det er osse min mening efter at have læst en del tests. Jeg syntes ikke de få milisekunder i visse syntetiske tests ( nogle af dem er I5 hurtigere ) er de 600-700 kr mere værd. Ikke til det jeg bruger computeren til ihvert fald.
Jeg syntes heller ikke manglen på HT i i5 kan ses i tests, post endelig links til tests hvor man kan se forskellen hvis jeg tager fejl. -
1366. 1156 har ingen fremtid mens 1366 får gulftown i 2010.
-
Nøj Mongolmedpistol, der fik du mig godt nok overbevist, jeg trækker mine ord i mig igen
-
Oprindeligt indlæg af PimpF
Nøj Mongolmedpistol, der fik du mig godt nok overbevist, jeg trækker mine ord i mig igen
Seriøst, eller skal vi selv indsætte sarkasme? -
Indsætte sarkasme
Jeg syntes mongolmedpistol`s indlæg er temmelig tyndt...
-
Indsætte sarkasmeJeg syntes mongolmedpistol`s indlæg er temmelig tyndt...
Ja det er tyndt, men det ligger op til research på egen hånd.
-
øh tak skal i ha- mener bare at have set de bundkort hvor der står "passer til i5 og i7...
men venter også Gulftown eller hvad den 6-kernede hedder i 2Q 2010.
kører MB kun x8 er det jo ej værd at tænke på,- men ved da lidt mere nu tak -
Oprindeligt indlæg af Birgersted
øh tak skal i ha- mener bare at have set de bundkort hvor der står "passer til i5 og i7...
men venter også Gulftown eller hvad den 6-kernede hedder i 2Q 2010.
kører MB kun x8 er det jo ej værd at tænke på,- men ved da lidt mere nu takDet er fordi der både er i7 og i5 til socket 1156, men i7 til socket 1366 passer selvfølgelig ikke i 1156!
Hvorfor Intel har valgt at kalde nogle CPUer til 1156 i7 skal jeg ikke kunne sige -
okey- tak noxon
-
Indsætte sarkasmeJeg syntes mongolmedpistol`s indlæg er temmelig tyndt...
Så er jeg mere rolig. Hvem fanden gider bekymre sig om fremtidssikring når vi snakker hw?
Jeg samler en stationær til foråret, og som tingene er p.t. bliver det med en i7 860 (S1156). -
Oprindeligt indlæg af Maverick
Så er jeg mere rolig. Hvem fanden gider bekymre sig om fremtidssikring når vi snakker hw?
Jeg samler en stationær til foråret, og som tingene er p.t. bliver det med en i7 860 (S1156).Ja lad os bare være ligeglad. Ville du virkelig anbefale nogen at samle et 775 system i dag fordi en Q9550 stadig kan trække alle spil?
-
Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
Ja lad os bare være ligeglad. Ville du virkelig anbefale nogen at samle et 775 system i dag fordi en Q9550 stadig kan trække alle spil?
Kommer sandelig da an på omstændighederne. En gut/gutinde med lavt budget ville kunne få sig en rigtig god maskine til små penge.
Snakker vi en gut der kører wankermark hele dagen, er det noget helt andet.
jeg formoder du forstår hvad jeg mener...
En Aston Martin DB9 er jo heller ikke noget lort bare fordi de har lavet en DBS -
-
Oprindeligt indlæg af Maverick
Kommer sandelig da an på omstændighederne. En gut/gutinde med lavt budget ville kunne få sig en rigtig god maskine til små penge.
Snakker vi en gut der kører wankermark hele dagen, er det noget helt andet.
jeg formoder du forstår hvad jeg mener...
En Aston Martin DB9 er jo heller ikke noget lort bare fordi de har lavet en DBSHørt!