Valg af ny gaming mus

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Jeg har også været tæt på at købe ny mus flere gange, men den du nævner har stadig den "store" modtager. Nu er der endelig kommet en mus i ordentlig størrelse med lille modtager så hvis ellers den viser sig at være god (hvilket jeg regner med) bliver det den når jeg synes prisen er rigtig.


    Anders


    syntes nu ikke at den 5cm lange usb pind til musen er noget problem :b måske hvis man køber den til en bærbar, men ellers kan jeg ikke se et problem med det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    syntes nu ikke at den 5cm lange usb pind til musen er noget problem :b måske hvis man køber den til en bærbar, men ellers kan jeg ikke se et problem med det :)


    Det er netop også til en bærbar...eller rettere den ville blive brugt i både en bærbar og stationær for mit vedkommende. Og når man som mig rejser en del i forbindelse med arbejdet er det nu meget praktisk med sådan en lille modtager. Hvis det bare er til en stationær er det naturligvis ligegyldigt med om det er den ene eller anden modtager.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    01-10-09 - SHG
    18-09-09 - Komplett (ubekræftet)


    Tror man skal tage de datoer med en gran salt.



    Komplett skulle have dem på lager nu

  • Var der nogen der sagde logitech G500??


    den kan købes på deres hjemmeside [URL=http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/5750&cl=dk,da]G500[/URL]


    den koster 549


    men jeg ville nu satse på en MX518 fra logitech, den har endnu ikke svigtet mig...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    +1 :9xo


    Jeg har brugt MX518 monster længe og der er intet der slår den. Brugte MX500 inden, men den kan vist ikke fås mere.


    yup kan kun støtte op om MX518 men den er kun Optisk hvor imod G serien er Laser.

  • veng lidt og købt logitech g500

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Jeg købte MX500 da den lige kom frem og har siden haft MX518, G5 og nu G5 refresh, kan kun anbefalde denne "serie" fra Logitech, de har alle været super kvalitet, dog driller MX500 lidt på nogle overfalder, men ellers kører de andre bare super nice.. =P


    Så derfor ville jeg klart vente på G500 eller tage en G5 Refresh hvis du ikke kan vente.. =)


    Og ja jeg har måske lidt mange mus.. hehe.. :P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Så har jeg fået min G500.


    Og den er virkelig fed. Micro-gear scroll er virkelig fedt. Og denne gang skal man ikke vende musen for at skift til frit løb. Musen ligger jo godt i hånden (Samme form som G5 osv. ) Dog skal jeg lige vende mig til at knapperne til at ændre DPI sidder lidt anderledes. Men det skal jo nok komme.


    Jeg har spillet lidt med musen og det køre bare superb. Har også brugt musen til lidt billede redigering også her lever den helt op til mine forventninger.


    Den får sku ***** af mig!

  • Jeg har også selv en Habu.


    Men det er et lidt spøjst bekendtskab, lige nu benytter jeg Windows Vista drivere i Windows 7.
    Bevares det virker fint og alt det der, men nye drivere vil være fint.


    Men samarbejdet mellem M$ og Razer er ikke helt gnidningsfrit, ingen vil rigtigt kendes ved musen.
    Hvis man søger hos Microsoft, siger de at det er Razers problem med support og drivere, og kigger man hos Razer siger de kort sagt det modsatte.
    Lidt spøjst.


    Når den virker det dog en herlig mus. :D


    Er også kommet igennem tre styk Intellimouse Explorer 3.0 tidligere.
    Herlig mus, men alle begyndte at dobbeltklikke når jeg enkeltklikkede, vildt irriterende.
    Og desværre ret normalt med den mus.


    Men Habu begyndte på det samme for nogle måneder siden, men en total rensning, specielt af knapperne inden i hjalp meget.
    Der er dog risiko for at det kan ske, og det er ikke sikkert at det altid er nemt at løse.´
    Musen var også lidt svær at samle bagefter, da den umm... er opbygget lidt specielt, der skal mases en del. :)


  • Min MS har holdt et par år nu, og den er ikke just blevet behandlet specielt godt, dog gik min Habu i stykker efter 6-8 måneder og har haft 2 stk. af dem...

  • Kører selv med en g5 på 3. år. Jeg har ikke ønsket at skifte den ud, da den passer perfekt til mit brug.


    Ellers kan jeg anbefale:
    Habu
    Deathadder


    Jeg synes lidt det er blevet lidt for "kult" med MS 3.0, for jeg kan ved gud ikke se what all the fuzz is about. En kedelig gennemsnitlig mus, hvis du spørger mig. Det er den eneste anstændige mus MS har lavet ja, men det siger vist heller ikke ret meget :)


    Jeg undskylder lidt denne udtalelse til dem, der mener at jeg har tilsvinet den helligste totem i deres religion, men det er hvad jeg synes om den og ville ikke selv anbefale den ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H



  • Må indrømme at den bedste mus jeg har haft er G5. Men med G500 har logitech taget G5 også forbedret de ting som haltede lidt bagefter.

  • jeg bruger MS 3.0 til min bærbar, eneste grund jeg købte den var fordi det var den billigste de havde i butikken ;) ikk så meget pjat der hehe, den fungere joda men totalt fed nope, faktisk minder MS 3.0 og habu lidt om hinanden, syntes jeg...


    hvis der er nogen som er intra i en MS 3.0 så vil jeg gerne bytte med en MX518, habu eller Roccat Kone :)

  • Hvad problemer har du ved kone? Jeg køre selv med win 7 og ser det eneste problem at jeg ikke lige nu kan gå ind i driverne. den køre fint nok. Driverne kommer vel også snart.

  • godt at høre positivt om g500 bliver nok afløseren til min g5 om et par år hvis ikke de er kommet med noget der er lige så godt :) men min g5 er kun 1år så den køre nok 1-2år mere

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm