VGA eller DVI?

  • Hej


    Her er lige et dumt spørgsmål:


    Jeg har købt en Syncmaster T200 skærm. Den har to udgangsstik, et vga og et dvi- d.
    Skal jeg koble dem begge to til computeren eller skal jeg vælge imellem dem?


    Status er at det hele er gået i ged og skærmen vises uden ikoner, og uden mulighed for at navigere.


    Kh
    T :O

  • lyder som om du har sat begge ting til og så nu er endt på sekundær skræm, du skal nare nøjes med dvi stikket som de andre siger.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af torben
    Hej
    Ok. På min computer er der kun to DVI-stik. Intet VGA-stik. Er det lige meget hvilket stik af de to DVI-stik jeg bruger? Jeg kan ikke se nogen forskel på dem...
    kh
    T


    Fuldstændigt :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af torben
    Hej
    Ok. På min computer er der kun to DVI-stik. Intet VGA-stik. Er det lige meget hvilket stik af de to DVI-stik jeg bruger? Jeg kan ikke se nogen forskel på dem...
    kh
    T


    underligt den så kom frem med et skrivebord til dig uden ikoner, startlinie og mus?. :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • har bare aldrig været ude for eller hørt om før nu at windows kan tro det med gfxkort med dvi port.. hørte om det kunne ske på de gamle matrox G400 kort og den slags med dual vga.


    men ja Cyclups må være det som er sket for ham.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • 1 DVI ledning - that`s it


    den ene ende connector du til den højre DVI port på PCen, og den anden ende af DVI ledningen connector du til skærmen`s DVI stik


    der :cheers: så det sq skåret ud i pap :$

  • Hej
    Ja jeg har nu prøvet alt. Også lært at kende forskel på højre og venstre :9xo


    Men det hele var gået helt grasat. Status er derfor nu at jeg har lavet en geninstallation af vista.


    Men jeg har endnu ikke downloadet og installeret driveren til skærmen. Den kører derfor stadig på standardskærmen. Jeg har tidligere haft problemer med at den ikke kan/vil genkende den nye skærmsoftware efter at den er installeret, og den har derfor forsat kørt med standardskærmens driver. Dette har resulteret i dårligt skærmbilllede (ej passende til en widescreen) som tidligere nævnt.


    Men inden jeg nu gør noget galt - igen. Hvordan får jeg den til at genkende den nye skærm? Skal jeg fjerne standardskærmen i "Enhedshåndtering eller...? Kan en barmhjertig sjæl også skære det ud i pap for mig? :cheers:
    Kh
    T

  • Du behøver ikke bruge drivere til den skærm ;)


    Bare ud med den gamle, og i med den nye, så burde det virke.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Så forstår jeg bare slet ikke at den kun kan gå op i en opløsning på 1280 x 1024 (som ikke er til widescreen)... Det er især et problem når jeg skal arbejde i fx photoshop. Der sker der en markant forvridning af billederne. Det samme sker i andre billedfremvisningsprogrammer :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af torben
    Så forstår jeg bare slet ikke at den kun kan gå op i en opløsning på 1280 x 1024 (som ikke er til widescreen)... Det er især et problem når jeg skal arbejde i fx photoshop. Der sker der en markant forvridning af billederne. Det samme sker i andre billedfremvisningsprogrammer :boxed:


    Har du installeret driverne til dit grafikkort? (burde nu ikke være nødvendigt med Vista, men alligevel)
    Ellers så bare hent driverne til skærmen, enten på samsungs hjemmeside, eller via windows update.
    Gør det med den nye skærm sat til ;)


    Edit:
    Med mindre du har installeret drivere til din gamle skærm, behøver du ikke gøre noget mht den.
    Under alle omstændigheder burde den kunne køre på de generic drivers som er i Vista. -kan jeg med min gamle 245B

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Hej
    Ja driverene er installeret. På vedhæftede screenshot ses hvordan det ser ud på min pc. Jeg forstår ikke hvorfor den ikke kan få en større opløsning end 1280 x 1024.


    Er det mon vista 64 bit der er problemet? :(

  • kan du lave et screen shot at CCC (ati driver)


    og der kan man selv lave en opløsning hvis det er





    det ikke første gang jeg høre en syncmaster der ikke kan vise den rigtige opløsning