24" - den store finale...!

  • Nu er vi kommet til finalen og 2 skærme har bestået alle de indledende runder:


    De 2 skærme er:


    LG W2452TX-PF:
    http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=192806


    AOC 416V:
    http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=174002


    Mærket AOC er en gammel kending for ham, idet han har haft et par CRT-skærme som har tjent ham godt. Hvordan deres fladskærme er ved vi dog intet om.


    LG er vist et godt mærke indenfor mangt og meget - mere ved vi ikke.


    Hvilken af de 2 finalister bør løbe af med sejren?


    PS. Der er tale om finalister. Der er ikke længere tale om evt. at finde alternativer. Det er en af disse eller slet ingen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Den første. Har aldrig hørt noget godt om AOC fladskærme, og så syntes jeg LG´en er langt pænere.


    Enig, tag den 1 hvis det handler om de 2 skærme. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Den første. Har aldrig hørt noget godt om AOC fladskærme, og så syntes jeg LG´en er langt pænere.


    Betyder det så at du heller aldrig har hørt noget dårligt om AOC fladskærme? :-)

  • Jeg ville ikke vælge nogen af dem. Men hvis jeg skulle vælge, så LG'en.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Enig, tag den 1 hvis det handler om de 2 skærme. :)


    Jamen... Det handlede om de 2 skærme fra start af, fordi de var de eneste vi havde fundet som opfyldte alle betingelserne. Der var ikke et eneste af jeres forslag der opfyldte de betingelser. Jeg har kæmpet en brav kamp for at forsvarer tweak.dk, selvom der tilsyneladende ikke var en eneste herinde der kunne læse dansk... :-)


    Nu er der 2 ud af 2 der siger LG'en. Den er også den dyreste. Hænger pris og kvaltet sammen ved fladskærme eller betaler man ofte for navnet også?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg ville ikke vælge nogen af dem. Men hvis jeg skulle vælge, så LG'en.


    Jeg ville heller ikke vælge nogle af dem. Men nu er det ikke mig der skal bruge den.

  • Jeg har lige købt sådan en Dell skærm her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010314042.aspx


    Den skulle afløse min gamle Eizo 22" hvilket jeg havde meget svært ved at skille mig af med, men Dell'en er jo 24 tommer, og så er den 16:9 istedet for 16:10 hvilket faktisk er UTROLIGT lækkert! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Jeg har lige købt sådan en Dell skærm her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010314042.aspx


    Den skulle afløse min gamle Eizo 22" hvilket jeg havde meget svært ved at skille mig af med, men Dell'en er jo 24 tommer, og så er den 16:9 istedet for 16:10 hvilket faktisk er UTROLIGT lækkert! :)


    undskyld for offtopic..


    Men er det ikke bare et spørgsmål om at vende sig til 16:9 eller 16:10 systemet, så kan det vel være lige meget i sidste ende :)


    tilbage til topic :)


    Nu ved jeg godt det ikke er sådan en skærm han ønsker din makker, men har en Samsung T240 lige pt. og må nok siges efter at have brugt en 17tommer TFT skærm, så er det noget af en forskel og hoppe over til sådan en 24" LCD Skærm. Kan hvertfald varmt anbefale den type skærm...


    Og hvis jeg skulle vælge af de 2 så vil det være LG'en pga. bla. bruger mindre strøm, samt kontrasten er langt støre på LG'en (10000:1) hvor AOC kun er 3000:1.... Også at designet er LANGT flottere :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Jeg har lige købt sådan en Dell skærm her: http://www.dustinhome.dk/pd_5010314042.aspx


    Den skulle afløse min gamle Eizo 22" hvilket jeg havde meget svært ved at skille mig af med, men Dell'en er jo 24 tommer, og så er den 16:9 istedet for 16:10 hvilket faktisk er UTROLIGT lækkert! :)


    Har du læst det oprindelige indlæg for et par dage siden?


    Der stod 16:10 og nul højglans - Dell-skærmen falder i begge steder!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    undskyld for offtopic..


    Men er det ikke bare et spørgsmål om at vende sig til 16:9 eller 16:10 systemet, så kan det vel være lige meget i sidste ende :)


    Nej, det er ikke et tilvænningsspørgsmål. En 16:9-skærm mangler højden og især WoW halter voldsomt med 16:9.


    Quote


    tilbage til topic :)


    Nu ved jeg godt det ikke er sådan en skærm han ønsker din makker, men har en Samsung T240 lige pt. og må nok siges efter at have brugt en 17tommer TFT skærm, så er det noget af en forskel og hoppe over til sådan en 24" LCD Skærm. Kan hvertfald varmt anbefale den type skærm...


    Hvis du læser det indlæg hvor vi søgte mulige alternativer, så vil du se at højglans er no-go og derfor falder T240 igennem. De betingelser er ikke diskussion og har aldrig været det.


    Quote


    Og hvis jeg skulle vælge af de 2 så vil det være LG'en pga. bla. bruger mindre strøm, samt kontrasten er langt støre på LG'en (10000:1) hvor AOC kun er 3000:1.... Også at designet er LANGT flottere :)


    Good point :-)


    Nu er der så ingen der ved hvordan effektforbruget er målt.

  • Jeg vil da lige sige.


    HOLD OP med at give manden andre forslag, hans ven vil jo tydeligvis ikke have andet (selvom vi kan finde bedre forslag), så det er der ikke noget at gøre noget ved.



    og lige noget andet.


    Den DELL skærm som Phoque har fundet der, jeg tror ikke den er højglans. Den ser meget blank ud, men ikke højglans, bare helt almindeligt sort ud.


    16:10 er bare bedre til spil, hvor 16:9 henvender sig mere til film.


    Personligt ville jeg jo også have noget med Pivot, men igen, det er hans ven som bestemmer.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg vil da lige sige.


    HOLD OP med at give manden andre forslag, hans ven vil jo tydeligvis ikke have andet (selvom vi kan finde bedre forslag), så det er der ikke noget at gøre noget ved.


    I har jo ikke fundet bedre forslag. Der er kommet mange, men de har ikke opfyldt kriterierne og har dermed ikke været bedre.


    Quote


    Den DELL skærm som Phoque har fundet der, jeg tror ikke den er højglans. Den ser meget blank ud, men ikke højglans, bare helt almindeligt sort ud.


    Alene det at der er refleksioner fra rammen på billedet diskvalificerer den.


    Quote


    16:10 er bare bedre til spil, hvor 16:9 henvender sig mere til film.


    16:10 gør sig eminent til spil og rigtige film er alligevel letterboxed, medmindre man har et bestemt Philips TV (2,40:1) :-)


    Quote


    Personligt ville jeg jo også have noget med Pivot, men igen, det er hans ven som bestemmer.


    Jeg har også højdejustering som et krav, foruden de nævnte, og der var 2443BW den eneste der kunne være med. Jeg købte min i foråret, men den er desværre steget en del i pris siden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af McCleod


    Har du læst det oprindelige indlæg for et par dage siden?
    Der stod 16:10 og nul højglans - Dell-skærmen falder i begge steder!


    Arh makker, den falder kun i ET sted! ;)


  • Alle spil af nyere dato har også 1920x1080 og det er sgu specielt lækkert i RTS spil at man har den extra bredde. I et spil som WoW kunne det da også være godt, men det er jo ikke sikkert at lortet understøtter det ;) Men jeg gider sgu ikke at komme med gode forslag, for der er jo tydeligvis ikke andet end det DU har fundet som der kan bruges....


    Og så lige et sidste ord. Det med at den ene skærm har en kontrast på 10.000:1 er lige til at stikke op i røven så det aldrig kommer ud igen! Det har intet med virkeligheden og gøre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Alle spil af nyere dato har også 1920x1080 og det er sgu specielt lækkert i RTS spil at man har den extra bredde. I et spil som WoW kunne det da også være godt, men det er jo ikke sikkert at lortet understøtter det ;) Men jeg gider sgu ikke at komme med gode forslag, for der er jo tydeligvis ikke andet end det DU har fundet som der kan bruges....


    Og så lige et sidste ord. Det med at den ene skærm har en kontrast på 10.000:1 er lige til at stikke op i røven så det aldrig kommer ud igen! Det har intet med virkeligheden og gøre.



    Du har faktisk ikke ekstra brede. Du har mindre højde. For du har mindre pixel, så ja, i forhold til højden, har du mere brede, men du mister noget skærm da du ikke for de sidste 1020pixels med :9xo



    Men McCleod den DELL skærm som Phoque anbefaler, er ikke skinnende, det er bare fotografen som har lavet det sån, så den ser mere indbydende ud. Så den er ikke mere reflekterende end alle andre skærme.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Alle spil af nyere dato har også 1920x1080 og det er sgu specielt lækkert i RTS spil at man har den extra bredde. I et spil som WoW kunne det da også være godt, men det er jo ikke sikkert at lortet understøtter det ;) Men jeg gider sgu ikke at komme med gode forslag, for der er jo tydeligvis ikke andet end det DU har fundet som der kan bruges....


    Der er jo ikke nogen der har kunnet komme med nogle bud der faldt ind under de gældende rammer. Hvor svært er det at forstå???!!!


    Quote


    Og så lige et sidste ord. Det med at den ene skærm har en kontrast på 10.000:1 er lige til at stikke op i røven så det aldrig kommer ud igen! Det har intet med virkeligheden og gøre.


    Det er sikkert dynamisk kontrast - baggrundsbelysningen ændres i forhold til mængden af mørke og lyse områder på skærmen. Min Samsung har det og den er ganske forfærdelig at arbejde ved når det er slået til.