Hej Tweak.
Jeg har fået tilbudt et spejlrefleks kamera. Har aldrig haft det før, så vil høre om det er et godt begynder kamera:
Sony Alpha 380 hedder det. Er det et godt begynder kamera?
~D
Hej Tweak.
Jeg har fået tilbudt et spejlrefleks kamera. Har aldrig haft det før, så vil høre om det er et godt begynder kamera:
Sony Alpha 380 hedder det. Er det et godt begynder kamera?
~D
søg nettet for anmeldelser om det eller går ned til din lokale kamera pusher og spørg om de kender noget til det og om det er et godt kamera, umiddelbart det nemmeste ville jeg mene...
personligt ville jeg holde mig fra Sony's kameraer da deres såkaldte kundeservice ikke eksistere hvis man skal have det ind til dem selv...
Jeg ville som jeg flere gange har været inde på gå uden om sony. Det er temmelig nyt de er begyndt at lave slr kameraer - hvilket betyder der ikke er så meget udstyr og et meget lille brugt marked.
De objektiver de har lavet indtil videre har så absolut heller ikke været godt til pengene. Det kan også være svært at for tredje parts ting til deres huse.
Nikon og Canon er de to klart største spillere på markedet og jeg ville klart kigge på deres kamera huse.
Dog vil jeg også kraftigt anbefale at du sætter dig lidt ind i fotografi før du køber et slr da du ellers ikke for så meget ud af det.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af _WHAT_
Jeg ville som jeg flere gange har været inde på gå uden om sony. Det er temmelig nyt de er begyndt at lave slr kameraer - hvilket betyder der ikke er så meget udstyr og et meget lille brugt marked.
De objektiver de har lavet indtil videre har så absolut heller ikke været godt til pengene. Det kan også være svært at for tredje parts ting til deres huse.
Nikon og Canon er de to klart største spillere på markedet og jeg ville klart kigge på deres kamera huse.
Dog vil jeg også kraftigt anbefale at du sætter dig lidt ind i fotografi før du køber et slr da du ellers ikke for så meget ud af det.
Jeg har været ved at sætte mig rimelig godt ind i det, og synes efterhånden at begrænsningen for at komme videre er mit kompakt kamera der ikke er til at betjene.. Som f.eks. at skulle stille fokus uden at have noget kighul er ikke ret let når man så kun har skærmen at forholde sig til ..
Men det lader da vist til at jeg ikke skal have sony så .. Kan bare huske jeg prøvede en af mine venners Alpha 200 og det synes jeg nu virkede ganske godt !
Så tror jeg sq jeg nupper sådan et 1000D .. Har også hørt meget godt om det kamera..
Og her får man en 75 - 300 linse med til en rimelig fornuftig pris synes jeg !
http://www.edbpriser.dk/Produc…476462&q=EOS+1000D&sp=all
Ku da blive et godt "starter kit"
~D
Forstår bare ikke .. 1000D er jo et højt nummer.. Er det så bedre end 450D f.eks.? Hvordan nummere de deres kameraer, altså hvordan man kan se om det man kigger på er en større model med flere funktioner? for overvejer lidt om man skulle købe en større model hos canon, men aner bare ikke hvad jeg så skal lede efter..
1000D er entry kamera altså lille begynder.
xxxx serie
xxx serie
xx serie
x serie
Jo mindre antal tal jo større model serie. Jo højere tal i serie jo nyere model, håber det gav mening.
Okay det gav meget god mening WHAT..
Vil godt smide lidt flere penge efter et kamera så jeg kan få noget bedre end 1000D.. Så kigger lidt på et 450D eller måske et 500D pga det kan optage i full hd..? Men det skal nu bare bruges til at tage billeder så hvis 450D tager bedre billeder er jeg ligeglad med det video halløj..
450D tager ikke bedre billeder end 500D.
Video delen er meget sjov at lege med og kvaliteten er rigtig god. Det er dog ikke det samme som et videokamera at arbejde med. Man skal tænke lidt mere knapt så meget peg og skyd.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af _WHAT_
Så vil jeg så lige rette dig, Sony har de sidste 4-5 år leveret CMOS sensorer til Nikon og de Sensorer der sidder i Nikon D90/300/700 er Sony, så hold nu lige lidt op..
Desuden har Sony opkøbt Konica Minolta tilbage i år 2000
QuoteOprindeligt indlæg af _WHAT_
450D tager ikke bedre billeder end 500D.
Video delen er meget sjov at lege med og kvaliteten er rigtig god. Det er dog ikke det samme som et videokamera at arbejde med. Man skal tænke lidt mere knapt så meget peg og skyd.
Skulle man så købe sådan et 500D eller måske bruge de ekstra penge på et 40D?
QuoteOprindeligt indlæg af jK^
Så vil jeg så lige rette dig, Sony har de sidste 4-5 år leveret CMOS sensorer til Nikon og de Sensorer der sidder i Nikon D90/300/700 er Sony, så hold nu lige lidt op..
Desuden har Sony opkøbt Konica Minolta tilbage i år 2000
Nu er chippen jo heldigvis ikke alt i et kamera, men vi bliver sikker ikke enige alligevel så lad det ligge.
@ Fonzi om du vil op i 40/50D klassen eller klare dig med et 500D er helt op til dig selv. Kommer jo også an på hvor meget vægt du ligger video delen som 40/50D ikke har.
Nu er chippen jo heldigvis ikke alt i et kamera, men vi bliver sikker ikke enige alligevel så lad det ligge.
@ Fonzi om du vil op i 40/50D klassen eller klare dig med et 500D er helt op til dig selv. Kommer jo også an på hvor meget vægt du ligger video delen som 40/50D ikke har.
Ja det er nemlig det, for tror ikke jeg vil få brugt video delen, så hellere ku tage bedre billeder, men spørgsmålet er nok nærmere om man får det mere kamera for de ekstra penge? Er det udelukkende bedre billeder den tager som det eneste eller har det også flere funktioner ? Snakker 40D iforhold til 500D
40D er et helt andet kamera at have i hånden. Det er meget bedre bygget og holder til mere. Du har to dials så du har en til både lukketid og blænde hvor du på de små kun har et også så skal holde en knap nede for ændre den ene af funktionerne.
Autofokus på 40D er også en klar forbedring over de små kameraer.
Billede kvaliteten på dem begge er rigtig høj. Skulle jeg vælge og ikke tænke på video ville det blive 40D. Du kan også overveje at blive ved 500D og bruge de flere penge på objektiv. Evt. finde et brugt 40D og handle objektiver for pengene.
40D er et helt andet kamera at have i hånden. Det er meget bedre bygget og holder til mere. Du har to dials så du har en til både lukketid og blænde hvor du på de små kun har et også så skal holde en knap nede for ændre den ene af funktionerne.
Autofokus på 40D er også en klar forbedring over de små kameraer.
Billede kvaliteten på dem begge er rigtig høj. Skulle jeg vælge og ikke tænke på video ville det blive 40D. Du kan også overveje at blive ved 500D og bruge de flere penge på objektiv. Evt. finde et brugt 40D og handle objektiver for pengene.
Ku godt være det endte med at blive et 40D så .. Hvad kan man sammenligne det med inden for Sony og Nikon?
Har det bare ikke godt med at købe sådan noget brugt.. Tænker på batteri osv.. Vil gerne have det fra ny.. Det er ikket et full frame vel? Går ud fra det kun er de helt dyre serier der har det..
QuoteOprindeligt indlæg af FonZi
Ku godt være det endte med at blive et 40D så .. Hvad kan man sammenligne det med inden for Sony og Nikon?
Har det bare ikke godt med at købe sådan noget brugt.. Tænker på batteri osv.. Vil gerne have det fra ny..
Det er ikket et full frame vel? Går ud fra det kun er de helt dyre serier der har det..
Det er ikke fullframe nej der skal du som minimum op i et Canon EOS 5D - hvis du kan overkomme sådan en brugt så ville det klart være at foretrække.