hvilke højtalere skal jeg købe?

  • Hej tweak, jeg står og skal ud og investere i et par højtalere som må koste ca 2500 i alt, og som kan hænges op på væggen. Det er både vigtigt at de er pæne og at de spiller godt. Derudover må de gerne være hvide hvis det kan lade sig gøre...
    Har i nogle bud?

  • Det skal du spørge om i hardware sektionen. Køb og salg er kun hvis du vil købe eller sælge ting. Du kan flytte tråden i højre nederste hjørne.

  • Kig efter producenter som Logitech, Creative eller Empire og vælg efter hvad du gerne vil have alt efter pengepung.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg kan varmt anbefale logitech.


    1. god kvalitet.
    2. god pris.
    3. flot design ( synes jeg )

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Z5500 har fået mange gode reviews.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Z5500 har fået mange gode reviews.


    :9xo yes sir....hvis der er penge til dem så ville jeg helt klart vælge dem. så er der fed lyd til spil / film :9xo

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii


  • jeg synes nu ikke kun z5500 er bulder og bas, de kan da indstilles til at spille ganske glimrende....


    og når det så endeligt er at du synes vi anbefaler det forkerte, så skriver han jo også at de gerne må kunne hænge på vægge....det får han da lidt svært ved med dem du henviser til ? :pokey:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Det kommer lidt an på hvad du vil? Lytte til musik? Eller høre musik? :cheers: (Der er en kende forskel :T ) Eller vil du have noget som kan spille højt med masser af bulder til når man kaster granaten i spil?


    Du kunne jo også gå i den mere stilrene reting og vælge:
    http://www.hifiklubben.dk/prod…n_amp3245_forstaerker.htm
    1200,-


    og


    http://www.hifiklubben.dk/prod…6210s_hoejttaler_sort.htm
    2x 400


    Ligemed ca. 2000,-


    Somsagt, så kommer det an på hvad du ønsker? Hvis det er normalt brug, som de fleste bruger, så er et Logitech sæt helt fint. :D


    EDIT: Eller gå hele vejen, med bånd diskant som spreder diskanten helt vildt fedt, med en god forstærker:


    http://www.hifiklubben.dk/prod…ejttaler_lys_valnoed_.htm


    http://www.hifiklubben.dk/prod…740a_forstaerker_sort.htm


    ca. 13.000,- :9xo

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    jeg synes nu ikke kun z5500 er bulder og bas, de kan da indstilles til at spille ganske glimrende....


    og når det så endeligt er at du synes vi anbefaler det forkerte, så skriver han jo også at de gerne må kunne hænge på vægge....det får han da lidt svært ved med dem du henviser til ? :pokey:


    Prøv lige at kigge en ekstra gang på "vi anbefaler" i siden ;)

  • Z-5500 vil jeg anbefale, men med et lydkort til får du ca 150% mere ud af dem.


    og Rasmus_Yamaha, jeg aner ikk hvad du mener med bulder bas, så tror jeg de har været i stykker dem du har hørt, eller os har du indstillet dem forkert da, for jeg hører ingen bulder bas, og jeg går dælme meget op i HiFi.


    Så vil gerne ha du beviser din påstand, når du skriver sådan noget. Tak. :$

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Z-5500 vil jeg anbefale, men med et lydkort til får du ca 150% mere ud af dem.


    og Rasmus_Yamaha, jeg aner ikk hvad du mener med bulder bas, så tror jeg de har været i stykker dem du har hørt, eller os har du indstillet dem forkert da, for jeg hører ingen bulder bas, og jeg går dælme meget op i HiFi.


    Så vil gerne ha du beviser din påstand, når du skriver sådan noget. Tak. :$


    Skal vi ikke bare sige det sådan at computer højtalere ikke kommer i nærheden af hvad rigtig hifi kan.


    Z5500 er ikke dårlig slet ikke men som med mange andre logitech højtaler sæt lider det af bulder bas..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Skal vi ikke bare sige det sådan at computer højtalere ikke kommer i nærheden af hvad rigtig hifi kan.


    Z5500 er ikke dårlig slet ikke men som med mange andre logitech højtaler sæt lider det af bulder bas..



    Helt enig, jeg vil også klart anbefale et par "rigtige" højtalere - og pods kan sagtens hænges op på en væg

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Z-5500 vil jeg anbefale, men med et lydkort til får du ca 150% mere ud af dem.


    og Rasmus_Yamaha, jeg aner ikk hvad du mener med bulder bas, så tror jeg de har været i stykker dem du har hørt, eller os har du indstillet dem forkert da, for jeg hører ingen bulder bas, og jeg går dælme meget op i HiFi.


    Så vil gerne ha du beviser din påstand, når du skriver sådan noget. Tak. :$


    man skal ikke have et lydkort man skal bare have optiske eller coalisk ind gang så er lyden bedre en med et lydkort :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER


    man skal ikke have et lydkort man skal bare have optiske eller coalisk ind gang så er lyden bedre en med et lydkort :roller:


    Eller måske det er dig og ikke Rasmus_yamaha's højtalere der er noget galt med. Det kommer i øvrigt også an på hvad man lægger i HIFI. For nogle er Cerwin vega også hifi, men jeg vil mere kalde dem bulder og brag.


    Logitech z-5500 er bulder og brag. Sådan er det bare. De er bygget til at spille højt til billige penge. Det siger sig selv at man ikke kan bygge et helt sorround andlæg til 2000 kr. Det er det sammen som en af mine højtalere koster.


    HiFi er jo High fidelity, så jeg vil ikke mene at logitech er HIFi...!


    De micropods der bliver henvist er ganske gode. De er meget mindre og er ikke sourround, men de lyder til gændgæld rigtigt godt. Prøv at tage ned i nærmeste hiFiklub og hør dem. Til prisen er de fede.


    Jeg vil dog hellere henvise til en aktiv udgave af dem. . De kan sættes direkte til til computer, så slipper du for en ekstern forstærker. Det er ofte billigere, og i dit tilfælde meget nemmere...


    Til gaming-king. Jeg vil gerne vide hvad du mener med

    Quote

    [...] og jeg går dælme meget op i HiFi.

  • Nej vil ikke kalde Z-5500 HiFi, men jeg vil tilgengæld sige, at man ikke får noget der spiller meget bedre for 2000kr. Du kan godt få noget som spiller renere, men så spiller de ikke lige så højt og er surround. (og nej, ved godt at højden af lyden ikke bestemmer hvor godt et anlæg spiller. Men det er en faktor der er værd at tage med)


    og nej, jeg synes ikk det er en bulder bas som i mange andre Logitechs højtalere, for de mindre modeller har det med at knække i lyden når man skruer for højt op. Det gør Z-5500 ikke. Så kan i sige hvad i vil.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Nej, z-5500 knækker ikke. Den er så kraftig at den bare følger med op. Men men den er nu engang bygget til at spille højt og det er derfor det den kan. Jeg sidder lige nu i odder med en z-5500, og kan godt mærke der er noget der ikke lyder helt som det plejer derhjemme.


    Jeg vil hellere gå ned i lydstyrke og antal højtalere, og så få noget der også er værd at høre på.


    Men igen - der er jo nogle mennesker der kalder Cerwin Vega for HiFi...?!