ZEPTO Problemer! SNYD?! :S

Oprindeligt indlæg af orgeoN
    Nej den var ikke i en kasse

Du har simpelthen sendt en bærbar med Post Danmark, der er pakket ind i aviser og gavepapir?
    Du har på intet tidspunkt overvejet at pakke den bare nogenlunde forsvarligt ind?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Korrekt, regnede ik med de ville spille rugby med min pakke, og da jeg ik fik at vide at det på ingen måde var forsvarligt, regner jeg med alt er iorden.

de kan jo ikke gætte at der er en bærbar computer inden i?

Jeg er sikker på at postdanmark ikke vil dække den via den forsikring der er på pakker.

Både Zepto og postdanmar har ret - den er på ingen måde sendt på forsvarlig vis.

• Ok, da det så er blevet lagt fast at jeg bare var godt og gammeldags dum, har jeg stadig min all-risk forsikring.. og oveni det, har den jeg snakkede med ikke kunne sige noget konkret om hvilke "transportskader" den har fået.. det eneste jeg fik at vide var "jamn altså... der er ikk sådan dybe ridser i eller noget" eller ihvertfad noget MEGET tæt op af den besked. ?

• Men tænker stadigvæk, at ligegyldigt hvad der er i pakken skal den vel behandles som alle andre pakker? forsigtigt? og hvis den er fuldstændig gennemsmadret på de billeder jeg får af den, er den ihvertflad IKKE behandlet ordenligt..

Men tænker stadigvæk, at ligegyldigt hvad der er i pakken skal den vel behandles som alle andre pakker? forsigtigt? og hvis den er fuldstændig gennemsmadret på de billeder jeg får af den, er den ihvertflad IKKE behandlet ordenligt..

forventer du at pakken bliver håndbåret rundt?

Den bliver væltet sammen med en masse andre pakker, og uden forsvarlig indpakning vil den nemt kunne tage skade.

Men det vil være en sag mellem dig og postdanmark. Men jeg tvivler på at du vil vinde en sag hos forbrugerklagenævnet.

• Nej forventer ikke at den bliver båret rundt i hånden, men havde ikk ventet at den ville blive "væltet" rundt sammen med en masse andre pakker nej. men som den anden ting, hvis den skade colaen i forvejen har forvoldt er = totalskadet, er de "transportskader" så et eller andet sted så ik underordnet?

Nej forventer ikke at den bliver båret rundt i hånden, men havde ikk ventet at den ville blive "væltet" rundt sammen med en masse andre pakker nej. men som den anden ting, hvis den skade colaen i forvejen har forvoldt er = totalskadet, er de "transportskader" så et eller andet sted så ik underordnet?

Jeg er ikk sikker på at din All-In-Risk forsikring dækker det at du ikke får pakket den godt nok ind til at kunne sende den forsvarligt, men det må du jo snakke med Zepto om, en ting der er næsten 100% sikkert er at post DK ikke dækker så meget som 1 kr når du sender en bærbar i aviser og gavepapir..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• Du er da bare for dum.

læs hvad du skal gøre på deres hjemmeside, især stykke 2 og du finder dit svar i stykke 4.

1. REKLAMATIONSBESTEMMELSER
    Reklamationsperioden for Zepto notebooks er 2 år regnet fra købsdato. For at hævde reklamationskrav forbeholder InfoCare Service sig retten til at kræve kopi af købs kvittering.
    Reklamationsretten omfatter ikke fejl som følge af ydre påvirkninger, normal slidtage, dårligt miljø, forkert håndtering af software/driver eller forsøg på indgreb af andre end leverandørens autoriserede personale. Reklamationsret for batteri er 6 måneder.
    For detaljeret information henvises til de reklamationsregler der findes på Zepto`s hjemmeside http://www.zepto.dk

2. REKLAMATIONSREPARATION
    Udfyld returblanketten. Vedlæg en kopi af fakturaen. Pak enheden i originalemballage eller tilsvarende. Fragten til InfoCare Service betales af Zepto. De vil modtage en fragtlabel med posten. InfoCare Service reparerer den defekte enhed og returnerer den uden omkostninger for Dem.
    I de tilfælde hvor fejlen ikke er dækket under reklamationsbestemmelserne vil De modtage meddelelse herom sammen med et reparations tilbud. Ønsker De ikke at benytte tilbudet, vil de blive faktureret for diagnose, håndtering og returfragt. InfoCare Service påtager sig ikke ansvaret for enheder som modtages uden ordrenummer. Husk at noterer ordrenummeret tydeligt uden på pakken.

3. INSTALLERET SOFTWARE
    InfoCare Service påtager sig ikke ansvaret for evt. tab af data og programmer på harddiske eller lignende medie. Overførsel af data fra harddisk til harddisk eller backup af programmer og data er ikke dækket under reklamationsret.
    Ved fejl på harddisk / udskiftning, geninstalleres leverandørens originale operativsystem, hvis dette er købt med computeren.
    InfoCare forbeholder sig ret til, uden yderligere accept, at slette kundens harddisk og geninstallere operativsystem hvis dette skønnes nødvendigt.

4. OMKOSTNINGER
    Ovenstående håndtering er gratis og afholdes af leverandøren. De kan dog komme til at betale hvis:
    Den tilsendte enhed er transportskadet når den modtages af InfoCare Service som følge af dårlig eller mangelfuld emballage.
    Den tilsendte enhed er skadet på grund af fejlhåndtering eller ydre påvirkninger.
    Ikke autoriserede personale har modificeret eller påbegyndt reparationen af enheden.
    Der ikke kan påvises eller genskabes de beskrevne fejl på enheden.

Nej forventer ikke at den bliver båret rundt i hånden, men havde ikk ventet at den ville blive "væltet" rundt sammen med en masse andre pakker nej. men som den anden ting, hvis den skade colaen i forvejen har forvoldt er = totalskadet, er de "transportskader" så et eller andet sted så ik underordnet?

Lige meget hvad, kan du da ikke forvente at den kommer sikkert frem med den indpakning, det burde være logik for burhøns. Du kan da ikke forvente de render rundt med fløjelshandsker og passer på din pakke, medmindre du har sendt den som forsigtig. Hvorfor havde du ikke forventet den røg rundt sammen med andre pakker, havde du forventet at post medarbejderne vidste hvad der var i pakken? Og lige meget hvad, var det en tåbelig måde at pakke sin computer ind på.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

• Årets fail :oops:

Sorry , men jeg har simpelthen bare svært ved at forstå hvordan du kan finde på at sende noget som "pakke", og så bare pakke det ind i gavepapir og aviser. Et eller andet sted har jeg sku også lidt ondt af dig, det må være træls at have klokket sådan i det, men forhåbentlig er det en fejl du kun laver 1 gang :)

Oprindeligt indlæg af dasjap

Lige meget hvad, kan du da ikke forvente at den kommer sikkert frem med den indpakning, det burde være logik for burhøns. Du kan da ikke forvente de render rundt med fløjelshandsker og passer på din pakke, medmindre du har sendt den som forsigtig. Hvorfor havde du ikke forventet den røg rundt sammen med andre pakker, havde du forventet at post medarbejderne vidste hvad der var i pakken? Og lige meget hvad, var det en tåbelig måde at pakke sin computer ind på.

Til din høflige orientering Dasjap så bliver forsigtig pakker håndteret på nøjagtig samme måde som med en almindelige pakke ;)

Pakke forsikring er noget opreklameret lort og kun noget pestDK tjener flere penge på..

Men det er direkte dumt at pakke en bærbar der jo vejer en ~3 kg ind i aviser og gave papir :crazyeyes:

Hallo siger jeg bare er der virkelig ikke noget der ringer der? :boxed:

For at skære det ud i pap med pestDK omdeling så forgår det sådan her.

Ens pakke kommer i et pakkebur hen til et bor hvor de læsser den alle af ved at tippe vognen.

Hvilket vil sige hvis der nu ligger en 15 kg pakke i toppen så bliver de nedeste pakker knust sønder og sammen.

Det forgår på samme måde med forsigtig håndtering.

• Ja ved mit lokale posthus er der to trådbure de ender op i. Et med postnumre til vest og et til øst. Ingen anden opdeling

• Så blev jeg det klogere, men sender altid mine pakker forsvarligt så ha aldrig benyttet mig af den såkaldte service ;)

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Oprindeligt indlæg af Pinky

Ja ved mit lokale posthus er der to trådbure de ender op i. Et med postnumre til vest og et til øst. Ingen anden opdeling

Sorry :offtopic: men.. Så bliver jeg da lidt bekymret for hvordan B.J.Trading tør sende deres i kun produktets kasse, uden nogen ekstra kasse udenom, hvis det foregår som rasmus_yamaha er inde på. Har bl.a. købt psu, gfx osv, og de kun i selve produktets kasse, altså ingen udover.

"Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

Oprindeligt indlæg af pingomann

Sorry :offtopic: men.. Så bliver jeg da lidt bekymret for hvordan B.J.Trading tør sende deres i kun produktets kasse, uden nogen ekstra kasse udenom, hvis det foregår som rasmus_yamaha er inde på. Har bl.a. købt psu, gfx osv, og de kun i selve produktets kasse, altså ingen udover.

Det har jeg også bla gfx, og fik en bemærkning da jeg sendte det på samme måde til den næste ejer. Går ud fra at de er lavet til det?

Asus Rampage II Extreme
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

Rettet en gang, sidst af dasjap ().

Oprindeligt indlæg af pingomann

Nu er de fleste indpakninger til selve produktet bygget til at kunne sendes men det er ikke særlig smart da der jo er nogle af de post mænd som har en smule lange finger og ikke kan genkende forskel på dit og mit

• Sakset fra Post.dk's forretningsbetingelser omkring pakker

/ask