Rensing af computer med støvsuger?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Det tør jeg ikke sige, ved ikke om sådan en fætter kan lave statisk elektricitet. Tænker på friktionen når man pumper, men det er der nok nogle andre der kan svare på :)


    Chancen er nok meget meget lille tror ikke der sker noget ved det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha


    Chancen er nok meget meget lille tror ikke der sker noget ved det :)


    Nej det tror jeg egentlig heller ikke, men vil ikke sige god for det når jeg ikke er sikker. Tænk hvis manden brænder sit udstyr af :crazyeyes: Men når man tænker over det, mindes jeg ikke at ha fået stød de utallige gange jeg har pumpet mine cykler :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Nej det tror jeg egentlig heller ikke, men vil ikke sige god for det når jeg ikke er sikker. Tænk hvis manden brænder sit udstyr af :crazyeyes: Men når man tænker over det, mindes jeg ikke at ha fået stød de utallige gange jeg har pumpet mine cykler :D


    Heller ikke her så faren er nok så tæt på 0% som den kan komme :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlyZar
    Tilbage til støvsugeren: Hvis man har støvsuger med plastic slange og mundstykke, så burde det vel ikke være noget problem??


    FlyZar


    Jo plastik kan fint danne statisk elektricitet, bare tag en ballon og gnid den mod håret, så kan du se håret rejse sig:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlyZar
    Tilbage til støvsugeren: Hvis man har støvsuger med plastic slange og mundstykke, så burde det vel ikke være noget problem??


    FlyZar


    Det er det allerværste, du kan gøre. Med et metalmundstykke kan du aflede den statiske elektricitet til stel. Det kan du ikke med et plasticmundstykke.


    Jeg renser forholdsvis ofte computere med støvsuger, men jeg piller altid plasticmundstykket af og renser med en hånd på metalrøret (vores støvsuger er plastikslange - metalrør - plasticmundstykke) og en hånd på computerens metalkabinet. Selvfølgelig passer jeg også på ikke at røre noget med røret. Det plejer at gå godt, men jeg kan ikke hævde, at jeg aldrig har ødelagt noget.


    Forresten, hvis du bruger trykluft, bør du nok gå en tur udenfor. Du har ikke lyst til at få alt det støv hvirvlet op indenfor.

  • Nogen som har futtet noget af ved statisk elektricitet?


    -Tænker mere på, at jeg har altid brugt en støvsuger. Den har man jo lige ved hånden, og har aldrig selv futtet noget af. Støvsuger vel min en gang hver 2. eller 3. måned, og har snart haft computer i 13år tror jeg.Ikke at jeg vil stå til ansvar for at nogen ødelægger deres ting ved det, men jeg har aldrig været så uheldig, og heller ingen andre i familie og vennekredsen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg har nu i 5 år engjordt min computer vær 2. uge med en støvsuger med et plastik mundstykke og jeg har bare kørt det rundt over alt hardwaren til det var rent og jeg har ikke haft nogle problemer med det over hovedt MEN jeg kan jo have været "heldig"....

  • Har renset mine maskiner med en støvsuger masser af gange. Bruger et plastikmundstykke med bløde børster på. De er nærmest som fimrehår. Ingen problemer ever. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg er overrasket over, at så mange er sluppet heldigt fra at bruge plasticmundstykke. Jeg får små stød, når jeg holder ved plasticslangen, og jeg ville aldrig udsætte min computer for det.

  • En hårtørrer på kold luft er et sikkert hit her :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot
    Jeg er overrasket over, at så mange er sluppet heldigt fra at bruge plasticmundstykke. Jeg får små stød, når jeg holder ved plasticslangen, og jeg ville aldrig udsætte min computer for det.



    Måske har nogle støvsugere det mere med at fremkalde statisk elektricitet.
    Vores Miele har slet ikke en snert af det, mens den på arbejdet kan lave gnister imellem rør og "ting"

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ja der nok nogle støvsugere der er mere statiske end andre.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Tager som regel min med udenfor og rengør den med kompressor, derefter lader jeg den akklimatisere inden jeg tager den i brug igen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Bruger sådan en luftpumpe til luftmadrasser til at gøre min maskine ren indeni, en rigtig kraftig en, et ordentlig pust og tingene er rene ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    En hårtørrer på kold luft er et sikkert hit her :9xo


    Til at fjerne støv med? 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Til at fjerne støv med? 8o


    Ja og så støvsuge det op bagefter når det er blæst ud af kabinettet :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Ja og så støvsuge det op bagefter når det er blæst ud af kabinettet :D


    Kraftig hårtørrer må jeg sige. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate