Uge 25-26: Papir

• Hey...

Håber der kommer et par stykker mere med til denne opgave... :)

Tænk over hvad i gerne vil Opnå, og prøv jer så frem.

Der er en del gode guids her og på _WHAT_'s blog..

Tænk over hvad i gerne vil opnå inden i går ud og fotograferer !!

REGLERNE HUSK DEM NU
    * Max B:735 x H:600px
    * EXIF kunne ses så vi kan se dato billedet er taget (problemer læs Theis' blog)
    * Billedet skal ses på tweak uden behov for at trykke på det for at se full size
    * Billedet skal være taget i den uge opgaven til hører
    * Kun et billede pr. person i hele tråden, post kun det billede du deltager med
    * Billedet må være behandlet men ikke en collage af flere billeder eller tegnede elementer.

Uge 25-26: Papir

Husk at gi jeres forslag til Emner her

Oprindeligt indlæg af Toby
    fed måde du har fanget papiret på der Henrik..

Hvad har du gjort for at få den effekt?

Uhaa, det siger næsten sig selv. :)
    papirene er bare bukket/trukket lidt op i hjørnerne og gjordt fast så det ikke gled ned igen, og lys nedefra og op for at få lys/skygge på kanten af papirene. :)

JuiCe, tak.

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Uhaa, det siger næsten sig selv. :)
    papirene er bare bukket/trukket lidt op i hjørnerne og gjordt fast så det ikke gled ned igen, og lys nedefra og op for at få lys/skygge på kanten af papirene. :)

JuiCe, tak.

Syntes bare det ser ud til du havde gjort ngoet i PS med det.. det ser så... Sølv agtig ud :)

Nok bare lyset :)

Oprindeligt indlæg af Toby

Syntes bare det ser ud til du havde gjort ngoet i PS med det.. det ser så... Sølv agtig ud :)

Nok bare lyset :)

Der er ikke gjordt det vilde i PS, lavet til S/H - levels - contrast - lidt USM og blur i baggrund. ;)

• Undskyld mig, jeg forstår ikke ideen i de her "konkurrence" når folk alligevel redigere i PS og danner noget helt andet end det de reelt har taget i første omgang :boxed:

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

Oprindeligt indlæg af jK^
    Undskyld mig, jeg forstår ikke ideen i de her "konkurrence" når folk alligevel redigere i PS og danner noget helt andet end det de reelt har taget i første omgang :boxed:

Der er ikke tale om nogen konkurrence og i dag færdigøres et billede i ps i gamle dage var det i mørke kammeret det kaldes udvikling.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• I har ret, men jeg forstår nu alligevel godt jK^.. det er jo ikke et fotografi længere.. du ændre det jo..

man kan jo ligeså godt være mega hård til at arbejde i 3D/paint/Illustrator og få samme resultat, uden egentligt at have taget billedet..

men self har man da ret til at ændre lidt i billedet.. man skal bare ikke begynde at manipulere med det, fx at klippe flere billeder sammen, så betynder det at være forkert synes jeg.. men små justeringer synes jeg nu ikke gør noget..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    I har ret, men jeg forstår nu alligevel godt jK^.. det er jo ikke et fotografi længere.. du ændre det jo..

man kan jo ligeså godt være mega hård til at arbejde i 3D/paint/Illustrator og få samme resultat, uden egentligt at have taget billedet..

men self har man da ret til at ændre lidt i billedet.. man skal bare ikke begynde at manipulere med det, fx at klippe flere billeder sammen, så betynder det at være forkert synes jeg.. men små justeringer synes jeg nu ikke gør noget..

Det er også derfor vi skal kunne se EXIF filen, for hvis du klipper flere billeder sammen, mister du den fil...

Som WHAT siger, så brugte man i gamle dage Mørkekammer til at få de effekter frem, som vi bruger PS til idag...

Derfor er dette stadig i sin rette ånd... Nogle gange har vi Opgaver hvor vi skal lave HDR billeder, hvor du f.eks. skal ligge 3-4-5 billeder sammen.. så er det iorden, at det blvier overdrevet lidt jo.. men ellers kommer det helt an på Personen som tager billeder, hvad Hans/hendes stil er...

Os der er med her, er med for at fo ros/ris for vores billeder, og lære mere nyt...
    Selv dem der arbejder med det her til dageligt, læser stadig ting vær gang, som de ikke ser, som andre måske ser... :)

• ja ja.. jeg er os helt okay med det.. bare det ikke bliver overdrevent.. og nej, det er jo ikke en konkurrence.. det er bare for at lære at blive bedre..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• Hvor er det også i mener det er overdrevet og hvorfor er den her snak lige pludselig kommet op ?

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvor er det også i mener det er overdrevet og hvorfor er den her snak lige pludselig kommet op ?

Ville jeg også gerne vide.

Hvis der er nogle der ikke mener at mit billede er papir, er i velkomne til at se org. billedet.

Oprindeligt indlæg af tunfisk
    Henrik
    Ikke fordi jeg ikke tror på det er papir, kunne bare godt tænke mig at se originalen, så smed jeg faktisk en pm her den anden dags, før al den snak ;)

Ja, tak for din pm, jeg har bare ikke haft tiden til det før nu :rolleyes: med nyt arbejde og mine 2 børn der har alt for meget energi for tiden. :)

[img=http://img191.imageshack.us/img191/17/dsc0024m.th.jpg]

• Så fik jeg opdateret min blog med en post om exif til dem der lyster har lagt linket ind i top post :)