Velociraptor eller raid0?

  • Fredek: Grundet den hurtigere rotationshastighed betyder det at VR finder dataene hurtigere end en disk med 7200 rpm. Læg dertil at VR er en 2.5" disk, hvilket betyder at hovedet ikke skal bevæge sig særlig langt for at søge på disken.


    Jeg ville selv vælge en enkelt VR til system disk fremfor et raid0 med et par caviar blacks. Raid0 er effektivt med store filer, men med små filer er en hurtigere tilgangstid overlegen.

  • ja raptors er en hel del hurtigere end almindelige diske, hvis man snakker hdd til operativsystemet....netop fordi de med deres hurtigere rpm, har en langt mindre søgetid.......og det giver en hel del til dit system rent generelt...SSD har samme egenskaber, men personligt har jeg lidt problemer med deres holdbarhed....har stadig en lille 36 gb raptor i til windows her, og den er vel 6-8 år gammel, da jeg også købte den brugt...for mig skal en hdd altså kunne holde ca 10 år, da det ofte er så lang tid det tager inden jeg ikke stoler nok på dem længere til at have vigtig data på dem....og indtil videre kan ssd diske ikke klare det....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Så hvis man nu køber en velociraptor hvor stor skal den være og hvad skal man lægge på den?


    Opret din egen tråd. Jeg ville ligge spil, windows osv. Synes 150 og 300 er bedst da man ik får meget for pengene ved 74GB IMO

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty


    Opret din egen tråd. Jeg ville ligge spil, windows osv. Synes 150 og 300 er bedst da man ik får meget for pengene ved 74GB IMO


    Ok... Jeg har bare et lille spørgsmål mere så der er ingen grund til at oprette en ny tråd. Alle mine spil er købt over steam. Gør det nogen forskel?


    Edit: På edbpriser er der 3 300 gb velociraptor. Hvad er forskellen?

  • nogle er hvor du kun for harddisken, som er mindre end de normale. De andre 2 er vidst så de bliver bedre køler og kan sidde i et normalt 3.5 hdd slot. Men det er jo ik forbudt at google :$


    Dem der slutter med HLFS er dem jeg har.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • en "gammel" 74GB model skulle sådan set fint kunne indeholde dit operativ system (er) ....de er dyre pr gb, så kan ikke se hvad man skal bruge en større til umiddelbart....at smide os på en fysisk disc for sig selv er jo altid optimalt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • det bare det med at merprisen fra 74 til 150 er minimal


    De gamle er da ok men der klart forbedringer i de nye self

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Så er der jo også en forskel når det er 3 forskellige modeller. Kig på producentens website og se hvad forskellen er på modellerne HLFS, GLFS og BLFS.


    2.5-inch.
    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=494


    3.5-inch backplane-ready.
    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=495


    3.5-inch sata cable connect.
    http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=459


    Den eneste forskel jeg kan se er størrelsen, backplane-ready og sata cable connect?


    Hvad er forskellen. Hvad skal jeg købe af de tre?


  • Siger det ik lidt sig selv?


    2.5 skal du nok ikke ha, da du får svært at spænde den fast og ikke får den extra køling de andre 2 giver


    Den næste har forbindelserne ude på selve enheden og ikke kun stikkene på harddisken. Så det nemmere at komme til. Det kan du se på billedere

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.


  • Ok tak for hjælpen.