Indlæg af pouf

    Jeg lukker tråden, der gik lidt fisk i det, men jeg foretrækker alligevel handel på gammeldags maner.


    Jeg håber det bliver bedre næste gang...

    Celo: Hmm, jeg kan næsten ikke passe op på dette tilbud. Jeg sender dig en mail, Celo.


    Mads har vist heller ikke interesse så vidt jeg kan se (han svarer ikke), eller også er han gået på druk. :D Beklager Mads.

    Celo: Tak for dit fine bud, men jeg foretrækker at handle ansigt til ansigt, og da vi bor i hver ende af landet, du i Vejle og jeg i storkøbenhavn... Medmindre du da kommer til kbh alligevel.


    Renegger: Ja det har du ret i, men jeg kender ikke så mange pålidelige steder at handle, og nu har jeg (mest) læst på dette forum igennem et år eller to. Sidst jeg prøvede at sælge noget på DBA for eksempel, kom der en SMS på engelsk, som underbød mit salg. Da jeg spurgte hvor vedkommende var fra, svarede han/hun ikke på spørgsmålet, men blev ved med at byde under. Ikke specielt tillidsvækkende. Ja, jeg er måske lidt paranoid, men der er mange typer derude. :D


    Mvh Martin

    Jeg indrømmer at det er svært at finde en fair pris, for det skal ikke være for højt, men heller ikke så lavt at køber går ud og sælger varen videre for 50-100 kr mere. Det er der nogen steder de spekulerer i.


    Men det er første gang jeg prøver at sælge noget her, så nu ser jeg lige hvordan det går.


    Jeg synes dog 300 kr er for lidt. ;)



    Mvh Martin

    Jeg vil gerne prøve at sælge min E6600 da den bare ligger her ubrugt hen.


    Specs er: 2.4 GHz, 4MB cache, Conroe (65 nm).


    Jeg tænkte på en mindstepris på 500 kr. Nypris var afsindige 2600 Kr.


    Men, jeg er kun interesseret i betaling ved afhentning. (Jeg bor lige nord for københavn.)


    Den er desværre ikke at finde på EDBpriser mere, men jeg har kvittering. (købt omkring august 2006)
    Jeg har prøvet at overclocke den til 3 Ghz men kun i kort tid, da jeg foretrækker stabilitet.
    Jeg har original køler.



    Mvh Martin

    Hej
    Jeg har et Club3D 7900GT med original køler til at ligge. Det er i god stand, og jeg tror jeg købte det i efteråret 2006... Jeg husker det ikke nøjagtigt.


    Hvad ville du da give?


    Red.: Jeg bør nok tilføje, at jeg foretrækker at handle face to face.

    Fredek: Grundet den hurtigere rotationshastighed betyder det at VR finder dataene hurtigere end en disk med 7200 rpm. Læg dertil at VR er en 2.5" disk, hvilket betyder at hovedet ikke skal bevæge sig særlig langt for at søge på disken.


    Jeg ville selv vælge en enkelt VR til system disk fremfor et raid0 med et par caviar blacks. Raid0 er effektivt med store filer, men med små filer er en hurtigere tilgangstid overlegen.

    Magneter dur ikke, det har jeg prøvet med floppyer før, på en 12" bas-magnet :D
    (Og en hdd må næsten være sværere at magnetisere pga hdd-huset) Der skal industrial-grade magneter til, ala dem de bruger i amerikanske jetfly til hurtig destruktion ved nedstyrtning i fjendtligt territorium etc.


    Men jeg tror at pipfugl har brug for DBAN istedet. Det tager et halvt døgns tid afhængig af størrelse på disken, men så er den slettet helt. Det er godt hvis den skal sælges videre f.eks.

    Hej
    Jeg har 3x 36GB ADFD raptors i raid0, men når jeg tester dem med HDTune ser det mærkeligt ud... De maxer ud ved 136 MB/s i windows XP, mens de samme diske i raid5 under XP, maxer ud ved 159 MB/s. Ifølge det jeg har læst, burde raid 0 være hurtigere end raid5 ved lineær læsning/skrivning?


    Jeg bruger mit motherboards raid controller (Asus p5b deluxe wifi).
    Jeg har prøvet at teste både med antivirus (Avast) deaktiveret og aktiveret med samme resultat.


    Jeg læste noget om en flaskehals i ich8 chippen engang, men kan ikke længere huske hvor jeg læste det. Men så burde denne flaskehals da gøre raid5 på samme niveau som raid0, mindst?


    Jeg har vedhæftet et screenshot af raid0 resultatet i HDTune, så i kan se hvad jeg taler om.


    For at opsummere mit system:


    Asus P5B deluxe Wifi
    3x36GB ADFD raptors
    Windows XP SP3
    Intel Q6600
    2 GB ram

    Hej, jeg har tilfældigvis et Club3D 7900GT grafikkort til salg, som jeg ville sætte til salg herinde.
    Er du stadig interesseret? Det befinder sig i stor-kbh, men kan evt sendes.


    Det er købt i forretning ca. efterår 2006.