hvilke kamera for nybegynder?

Oprindeligt indlæg af NiEn
    hvilket et kamera ville i anbefale for en nybegynder ? kan se der er mange som bruger et nikon D40, men er det et godt et at starte op på ?

Canon EOS 1000D kunne være en mulighed?

• Jeg ville ikke tage et d40 i dag det er ved at være et temmelig gammelt kamera. Der er heller ikke nogen der siger du skal have et spejlrefleks kamera. Det er temmelig meget mode lige nu og syntes jeg ser alt for mange der handler det uden behov.

Men hvis det er dslr så kig på:

Canon 1000D
    Canon 450D
    Canon 500D
    Nikon D5000

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• ohh, de ligger godt nok lidt højt i prisen.. :S
    havde håbet på man kunne få noget til omkring 3000-3500 kr som var brugbart

hva mener du med dslr ?

• Ja se det er netop grunden til at jeg vil fraråde at købe noget som helst endnu. Få helt styr på hvad det er du vil købe og hvorfor.

Læs følgende bøger:

Poilitikens Store bog om foto
    og
    Politikens store bog om digital foto

Når du har læst dem har du lidt ide om hvad det er du skal ud og handle og hvad de forskellige ting betyder. Hvis det er mere end du gider vil jeg anbefale at holde sig til et kompakt kamera.

Skal ikke forståes som noget surt opstød eller gok i nøden, men det kan bare ikke rigtig svare sig at sætte penge i sådan noget udstyr med mindre man gør lidt for at finde ud af hvad det er og hvordan det bruges.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• jeg kunne ikke være mere enig :goodpost:

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
    PS3
    Wii

• har set nikon D40 til 2500, så tror det bliver sådan et, for det vil da også være træls at smide 6000 efter et kamera og man så ikke rigtigt får det brugt. man kan jo altid købe et sener, hvis det virkelig fanger en..

Oprindeligt indlæg af NiEn
    har set nikon D40 til 2500, så tror det bliver sådan et, for det vil da også være træls at smide 6000 efter et kamera og man så ikke rigtigt får det brugt. man kan jo altid købe et sener, hvis det virkelig fanger en..

Har næsten selv lige købt et Nikon D40 til 2500 kr, er rigtig glad for det og fortryder slet ikke..

Oprindeligt indlæg af Nike-e

Har næsten selv lige købt et Nikon D40 til 2500 kr, er rigtig glad for det og fortryder slet ikke..

Har du købt et brugt?

Jeg kan ikke finde det til 2500,- ;)

• Lad være med at købe et D40.

Brug hellere lidt mere og så få fat i et 1000D.

Så er du begrænset inden for objektiver da D40 ikke har fokus motor i huset. Hvilket er (ihvertfald meget for nybegyndere) et kæmpe minus.

• Har du tænkt på måske at købe et avanceret kompakt?

Du kan måske også læse lidt: guide til at finde bedste digital kamera.

Nogle af de såkaldte superzooms er lige så avancerede som entry level spejlrefleks, hvad angår features. Og de giver ret beset flere udtryksmuligheder. Hvis du rigtigt skal have noget ud af spejlrefleks koster det nemlig penge! Ikke så meget til selve kamerahuset, men mulighederne ligger gemt i objektiverne og det faktum at man kan skifte objektiv på et spejlrefleks.

Derfor er mit råd, overvej hvor du får mest for pengene. Hvis du kun har 2500 at gøre godt med, så er spejlrefleks måske ikke det rigtige valg at starte ud med. Du kan sagtens lære at fotografere med et high end kompakt. (Brugt Canon G-serie f.eks.?).

• Efter rådgivning herfra valgte jeg at ikke købe slr, men et avanceret kompakt, Canon SX1. Det er dyrt, men det andet bliver hurtigt meget dyrt med alt det ekstra udstyr man får brug for med tiden.

Er meget tilfred med det.