SSD raid -> plugnplay

  • hi


    har efterhånden fået læst en del på netted om SSD disk, og har stadigvæk svært ved at beslutte mig hvilke man skal vælge, og ser så at der er - SSD raid "plugnplay" på vej


    http://hothardware.com/News/OC…-Peek-SSD-RAID-PCIe-Card/



    men hvordan kan man boote fra pci-express når der skal bruges driver til pci express enheder ?


    og vil det betyde at os alminlige dødlige kan få raid uden al den besværlige raid instalation ?


    sidst - kan alle bundkort køre med - SSD raid plugnplay - eller skal der nyt mobo til ?

  • hvis den er plug and play så har den jo indbygget controller der ikke kræver software.....så et system burde se den som en helt almindelig hdd...såvidt jeg kan se så er den til pci-e men om xp og ældre os ser den i installationsfasen ved jeg ikke, men vista og win 7 burde.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst


    Når man ikke lige har flair, eller mod på at kaste sig ud i nyt, kan RAID da sagtens være et område hvor man ikke lige ville føle sig på hjemebane med det samme.........


    Jeg er helt enig med Jacob. Ellers må man jo ty til manualen til bundkortet. Dén kan faktisk være til stor hjælp.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvori ligger det besværlige at sætte RAID op når man kører med Vista ? :ph34r:


    lol - åbenbart en del lettere ind at formulere en sætning korekt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    lol - åbenbart en del lettere ind at formulere en sætning korekt


    Så er det lige man snakker om at feje for egen dør, før man fejer for andres.


    Og jeg har netop for 14 dage siden installeret Win7 RC på en gammel maskine og leget med raid for første gang, og jeg syntes nu umiddelbart at det var lige til.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m