Intel® Remote Wake Technology vilket bunkort ?

  • , jeg har fundet ud at Intel har noget der hedder Intel® Remote Wake Technology , som gør, at man vil kunne sætte sin computer i sleep mode og så kan starte den op når man ikke er hjemme. Dette skulle bruge mindre strøm og jeg vil benytte til i forbindelse med min filserver.


    Kan det godt passe, at det kun er Intels egne bundkort der virker med? http://www.intel.com/technology/chipset/...


    Jeg har kigget på Intels side, uden rigtigt, at blive klogere. Derudover har jeg googlet det og kunne se, at et Foxcon P45 også reklamerede med, at kunne understøtte det. Men, jeg har ikke kunne se et lighedspunkt når, at jeg kigger på chipsæt, så jeg er ikke helt klar over hvad der gør om det virker.
    Jeg bruger en Pentium Dual Core E2180.


    Er det evt. nogen der ved om AMD har noget lignende? Altså noget der kan det samme som Intels Remote Wake Technology og som samtidig er strømbesparende? Er ligeglad om jeg skal underclocke cpu’en.


    P.s.. De bundkort Intel nævner har integreret grafikkort, hvilket også en god ting når der skal spares strøm. De bruger vel en del mindre end de man kan sætte i PCI-E porten?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicklas91
    Ved ikke så meget om det, men jeg kender WOL(Wake On LAN).


    Ved ikke om du kan bruge det, men prøv at læse om det her: Wake On LAN


    tak for svaret kener godt WOL og har også kiget lidt på det men problmet er så vidt jeg har prøvt det er af du ikke kan luke det så skal du alser bruge et remote desktop på computeren også så det smarte ved intel var af det hele var i en pake alser remote desktop og af man kune starte den men ja wol vil kune kalre det men bare ikke alene det var det jeg syns var så smart ved intel løsning men kan være jeg bare må blive den føste til af teste det har skravet på 3 forkslige HW forum nu og ingen kener det så kan være jeg må lave en anmelse af det når/vis jeg køber det :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tola5


    tak for svaret kener godt WOL og har også kiget lidt på det men problmet er så vidt jeg har prøvt det er af du ikke kan luke det så skal du alser bruge et remote desktop på computeren også så det smarte ved intel var af det hele var i en pake alser remote desktop og af man kune starte den men ja wol vil kune kalre det men bare ikke alene det var det jeg syns var så smart ved intel løsning men kan være jeg bare må blive den føste til af teste det har skravet på 3 forkslige HW forum nu og ingen kener det så kan være jeg må lave en anmelse af det når/vis jeg køber det :D


    Ja, okay, jeg har heller aldrig selv afprøvet det så jeg kan ikke snakke med, men jeg tror dig da på dit ord. ;)


    Men held og lykke så, hvis du prøver det! :boxing:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tola5


    tak for svaret kener godt WOL og har også kiget lidt på det men problmet er så vidt jeg har prøvt det er af du ikke kan luke det så skal du alser bruge et remote desktop på computeren også så det smarte ved intel var af det hele var i en pake alser remote desktop og af man kune starte den men ja wol vil kune kalre det men bare ikke alene det var det jeg syns var så smart ved intel løsning men kan være jeg bare må blive den føste til af teste det har skravet på 3 forkslige HW forum nu og ingen kener det så kan være jeg må lave en anmelse af det når/vis jeg køber det :D


    vil gætte på du er ordblind, men skal du lave en anmeldelse så skal du vidst have lidt hjælp til stavning og grammatik...det er nemmere at forstå en sætning, selv med stavefejl, hvis den er fint sat op med kommaer og punktummer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du bruger alm. WOL i forbindelse med en af de remote-desktop porgrammer der kan bruges via en browser, så bliver det vidst ikke meget nemmere.


    Jeg kan ikke huske hvilke af dem der kan, men nogle af VNC udgaverne har netop muligheden for at tilgå en desktop via en browser.


    /ask