Indlæg af nicklas91

    Halløj mennesker. Jeg er interesseret i at høre hvad min efterhånden ældre gamer kunne indbringe? Her er specifikationerne:


    CPU: Intel Core 2 Quad Q9400 2.66GHz


    CPU-køler: Cooler Master Hyper 212 Plus


    Bundkort: ASUS P5Q


    Strømforsyning: 600W RaptoxX Professional Series


    RAM: 4 GB DDR2 PC2-6400 CORSAIR XMS2 800 MHz (2x 2GB)


    Grafikkort: XFX Radeon HD6850 1 GB (model med 2 blæsere(HD-685X-ZDDC))


    HDD: Western Digital 1000 GB Caviar Blue


    Kabinet: Fractal Design Define R3 Black Pearl (med ekstra Fractal Design blæser monteret)


    Monitor: Medion Akoya MD20122 (22", max. res. 1680x1050)


    Keyboard, der muligvis kan følge med: Logitech G15 V2 (med det orange lys)


    På forhånd tak,
    Nicklas. :9xo

    Quote

    The OLED display is a bright display that can accept any image like a clan logo in a 32 x 32 pixels .BMP format, as long as it is only one color.


    - Overholder du dette?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zahan
    Hej jeg har lige købt den nye CM storm sentinel advansed mus, hvor man bla. kan sætte sin klans logo in på displayet. men jeg har prøvet alt og det bliver bare en stor hvid firkand nogle der ved hvad og hvordan man gør ?? eller om man skal bruge et spcielt program ?



    - Har i reviews læst, at det SKAL være en .bmp fil og at du kun må bruge sort og hvid. Desuden gætter jeg på, at du kan/skal bruge det medfølgende software hvor du også sætter profiler, makroer, osv. op.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Følger ikke med mousepads, eneste undtagelse ;)


    Nå, nå... men du sagde jo ALT. :T



    - Men hvad synes du så om musen?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Har lige købt Roccat Kone, og så fik man det der ID kort med. Som følger med alt Roccat udstyr.
    P


    - Jeg fik nu ikke noget da jeg fik/havde Roccat Taito. JEG ER BLEVET HUSTLET?!

    Ja, men ville bare sælge ham det da han er interesseret og en kammerat. Slap også for fragt så :D


    - Men er det stadig fuld pris hvis jeg returnerer det og har haft brugt det? Har læst tusindvis af posts omkring dette og folk har mange forskellige meninger men har ikke lyst til postwars her :G


    - De åbner måske bare pakken og vurderer prisen?

    Hej Tweakers,


    - Jeg har lige anskaffet mig et Logitech G35 for 2 dage siden men er ikke gladeligt overrasket. Får ondt i hovedet efter mange timers brug(måske FOR mange og dét er måske årsagen), det er som om man er et par meter under vandet hele tiden - man kan høre sig selv på den underlige måde, man kan ikke høre omverdenen og det trykker utroligt meget inde i hovedet - men sådan er det måske bare med omsluttende earcups(har aldrig haft før).


    - Nå, men det jeg egentlig ville spørge om var, hvis jeg sælger dette headset til en kammerat, hvordan forholder det sig så med hensyn til reklamation hvis headset'et går i stykker?


    - På forhånd tak.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    altså..


    skal lige forstå det ret.. du vil færdiggøre din uddannelse før du kommer til forsvarets dag?.. hvorfor.. når du bliver kaldt ind.. så er det jo bare til samtale.. og hvis du så trækker et nummer, som betyder du skal ind.. så får du selv lov til at afslutte det først.. det er ikk sån at hvis du trækker et nummer som betyder du skal der ind.. så skal du der ind næste dag.. der går jo noget tid før du skal ind..


    Det synes jeg også fremgår af min tekst :p men det ved jeg godt. Spørgmålet var bare, hvor lang tid efter?

    Hej Tweak,


    - Jeg har netop modtaget et helbredsspørgeskema og en folder fra Forsvaret, hvori jeg kan læse lidt om hvad der skal foregå, og så kan jeg ansøge om udsættelse.



    - Mit spørgsmål er, jeg har fået papirerne nu, skal snart sende dem ind, jeg bliver 18 den 12. maj...


    Hvor længe kan man forvente der går før jeg skal møde op til Forsvarets Dag? For en kammerat gik der op mod et halvt år efter han havde sendt skemaet ind, men ved ikke om det er rimelig tilfældigt?


    "Problemet" er, at jeg gerne vil færdiggøre det jeg er igang med og regner med at blive det i starten af 2010.


    Så hvis der går, forhåbentligt, et halvt år før jeg skal til Forsvarets Dag og oven i det vil der jo gå yderligere tid fra selve Dagen til jeg rent faktisk skal aftjene værnepligten(medmindre jeg hiver frinummer :T), så ville det egentlig passe meget godt?


    Så faktisk vil jeg også gerne vide hvor længe det kan tage fra man har været til Forsvarets Dag til man skal aftjene pligten, forudsat at man er blevet erklæret egnet og ikke har trukket frinummer?



    - Beklager hvis det er lidt klumset skrevet, håber I forstår hvad budskabet er. :p



    - På forhånd tak, Nicklas.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Agon
    Jeg kunne godt tænke mig 4 gb ram til den. Jeg har hørt at det er let, selv at smide dem i. Hvilke ram skal jeg bruge?


    Hej,


    - Jeg har ikke kunnet finde ud af hvilket bundkort der sidder i, men her(specifications-fanen) og her kan du se lidt specs på den.


    - Dér står blandt andet, at det understøtter maksimum 4 GB á 800 MHz RAM. Så RAM'en du er ude efter er: 200 pins SO-DIMM 800 MHz RAM.


    - Der står så vidt jeg ved også, at der kun er 2 ram sokler. Dét vil sige, at hvis du vil have 4 GB så skal du have det i 2x 2 GB.


    Her er en liste på EDBpriser.dk: Liste over RAM.



    edit: inde på den side du har opgivet kan du også vælge at sætte mere RAM i, men jeg går ud fra at du vil undgå det grundet prisen? Ville bare lige sige det, hvis du ikke havde opdaget det. :p


    Hej,


    I dette review, her, kan du se, at det faktisk er 2x 6-pins med en 2-pins sat på(se billede i review). Så mon ikke man bare kan undlade at sætte de 2-pins i?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af tola5


    tak for svaret kener godt WOL og har også kiget lidt på det men problmet er så vidt jeg har prøvt det er af du ikke kan luke det så skal du alser bruge et remote desktop på computeren også så det smarte ved intel var af det hele var i en pake alser remote desktop og af man kune starte den men ja wol vil kune kalre det men bare ikke alene det var det jeg syns var så smart ved intel løsning men kan være jeg bare må blive den føste til af teste det har skravet på 3 forkslige HW forum nu og ingen kener det så kan være jeg må lave en anmelse af det når/vis jeg køber det :D


    Ja, okay, jeg har heller aldrig selv afprøvet det så jeg kan ikke snakke med, men jeg tror dig da på dit ord. ;)


    Men held og lykke så, hvis du prøver det! :boxing:

    Quote

    Jeg kan bare ikke forstå deres design, da "alle" ved at lasermus kører bedst på ensfarvet underlag (det står sågar i brugsforvirringen til roccat´en)
    jeg har selv en qpad helt sort stofmåtte, det er rigtig kræs sammen med min roccat kone


    Du tænker nok på Roccat Sense måtter?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af markdh
    Okay så jeg vil ikke få mere ud af at sætte mere end 2 x 2 GB blokke i?


    Forstår ikke helt det der med at købe nogle 800 MHz og så de bare clockes ned automatisk.?


    Jeg har selv kigget på disse ram: http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=443792&Specs=true


    Nej, så vidt jeg kan læse mig til, understøtter det maks. 4 GB. Jeg ved det ikke 100% men det står jo på producentens hjemmeside. Desuden vil du ikke få noget ud af over 4 GB RAM hvis du ikke har et 64-bit operativsystem.


    De RAM ser fine ud, de burde passe.

    Hej,


    Du kan se på det link du gav, at der står Supports Dual Channel DDRII667/533 x 4 DIMM slots with max. capacity up to 4GB. Det betyder, at bundkortet understøtter maksimum 4 gigabyte DDR2 RAM(med mulighed for at bruge dual-channel RAM) med hastigheden af enten 667 Mhz eller 533 Mhz, i maksimum 4 klodser.


    Brugen af dual-channel fordobler teoretisk set datagennemstrømmen fra dine RAM til din memory controller, så det er altid smart at bruge dual-channel når det er muligt(såfremt din CPU kan følge med).


    DDR2 RAM på 667 Mhz er også kaldet PC2-5300, mens DDR2 RAM på 533 Mhz også er kaldet PC2-4300.


    På EDBPriser.dk har jeg fundet en liste over RAM, der kan bruges: her er listen.


    Jeg har ikke selv prøvet nogle af de RAM/mærker der er lige dér, så måske andre kan anbefale noget andet.



    Det er også muligt at en BIOS update kan gøre, at bundkortet kan understøtte hurtigere RAM. Ved det ikke.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Jeg vil stadig sige efter at ha prøvet begge måtter at func 1030 er bedst, men du kan kun finde ud af det ved at prøve dem selv. Syntes musen glider en del bedre på func, samt den ikke er sådant en slatten omgang som kaito, men det er nok en smags sag?


    I guess. Men har ikke tænkt mig at købe begge to for at prøve og ingen i min omgangskreds har en af de ovenstående... Så jeg må bare gå efter intuition her. :crazyeyes:



    Men folk som snakkede om Winner/Killer måtter, kan I fortælle mig om denne måtte er den rigtige? Det lyder billigt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Jo det kan man sagtens, det er det jeg har gjort, der er ca 10 cm måtte under mit keyboard, den er så tynd at det ikke generer overhovedet.


    Taito måtten er også det som nogen kalder en stofmåtte, forskellen er bare at overfladen på Taito er behandlet så musen glider bedre i alle retninger, prøv at se billederne taget i mikroskop, klik på "Tech Specs" fanebladet: http://www.roccat.org/Products/Products/ROCCAT-Taito/


    Jeg er også rimelig lun på Taito-måtten. Skal åbenbart køre ROCCAT-stilen :T