ps3.. men hvilken?

  • Hej..


    overvejer om det ikke var tid til en ps3.. men lige et par spørgsmål til eksperterne..


    Er der nogen forskel på modeler udover harddisk størelsen?


    er der nogen af modelerne man ikke skal købe, er der noget nyt på vej, som er værd at vente på?


    mvh
    TaHL

  • Køb en brugt/ny 40gb eller en ny 80gb :) Ingen forskel på de 2 udover harddiskstørrelsen, som i øvrigt er mega nem at skifte ud hvis man vil have noget større.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Den første model (som jeg selv har) har kortlæsere, 4 USB porte og er bagud kompatibel med både PS2 og 1. Jeg ved ikke, om de nyrere har det. Jeg ved dog, at 80GB modellen lige efter, ikke var bagud kompatibel, havde ingen kortlæsere og havde 2 USB porte i stedet for 4. Harddisken i min er 40GB, men den kan jo altid skiftes ud med en større, hvis det er. Det skal dog siges, at jeg endnu ikke har haft brug for en større disk endnu. Jeg gemmer ikke musik, billeder og video på den (dem streamer jeg), og jeg har kun købt få spil hos PSN. Desuden kan du altid hente det, du har købt, igen uden, at du skal betale for det endnu engang.


    Det eneste, jeg kan udsætte på den i dag, er, at den ikke har det hurtigste trådløse netværk.


    Jeg købte min, da de udkom, og den kører stadig uden problemer :)

    Mit setup:
    ---------------------------------------------------------
    24" iMac:
    CPU: Intel Core Duo 3,06 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 8800 GS | Boot Camp: Windows 7


    13" MacBook Alluminium:
    CPU: Intel Core Duo 2,4 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 9400M | Boot Camp: Windows 7
    ---------------------------------------------------------

  • Køb en 60gb som var den første. Den kan som vist den eneste spille ps2 spil. Men de er svære at opdrive. ;(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hh2
    Den første model (som jeg selv har) har kortlæsere, 4 USB porte og er bagud kompatibel med både PS2 og 1. Jeg ved ikke, om de nyrere har det. Jeg ved dog, at 80GB modellen lige efter, ikke var bagud kompatibel, havde ingen kortlæsere og havde 2 USB porte i stedet for 4. Harddisken i min er 40GB, men den kan jo altid skiftes ud med en større, hvis det er. Det skal dog siges, at jeg endnu ikke har haft brug for en større disk endnu. Jeg gemmer ikke musik, billeder og video på den (dem streamer jeg), og jeg har kun købt få spil hos PSN. Desuden kan du altid hente det, du har købt, igen uden, at du skal betale for det endnu engang.


    Det eneste, jeg kan udsætte på den i dag, er, at den ikke har det hurtigste trådløse netværk.


    Jeg købte min, da de udkom, og den kører stadig uden problemer :)


    Hvis du købte den da den udkom er din harddisk på 60gb :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jo, den er på 60GB. Jeg huskede galt, men har lige checket efter. Der kan du bare se, hvor tit, jeg kigger efter, hehe. Har p.t. 12GB ledig plads på den, men der ligger også nogle trailers og nogle spil-demoer på den.

    Mit setup:
    ---------------------------------------------------------
    24" iMac:
    CPU: Intel Core Duo 3,06 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 8800 GS | Boot Camp: Windows 7


    13" MacBook Alluminium:
    CPU: Intel Core Duo 2,4 GHz | RAM: 4GB DDR3
    GFX: nVidia GeForce 9400M | Boot Camp: Windows 7
    ---------------------------------------------------------

  • Har en 80Gb, og er sgu glad for skidtet.
    Hvis man på forhånd ved at 80GB er for lidt, så køb en anden disk.
    Den er SUPER let at skifte. Et par skruer i siden, ud med den "gamle", og i med den nye.


    Det med PS2-spillene, jaah.. Kunne da være sjovt at kunne spille dem, men altså, jeg kan leve uden de gamle spil ;) .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Køb en 60gb som var den første. Den kan som vist den eneste spille ps2 spil. Men de er svære at opdrive. ;(


    Nej, man kan downloade et program, eller noget lign., så man kan spille ps2 spil, det fylder bare 10 giga. Jeg er dog ikke helt sikker på det, men min ven siger det, så det skal nok passe.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder


    Nej, man kan downloade et program, eller noget lign., så man kan spille ps2 spil, det fylder bare 10 giga. Jeg er dog ikke helt sikker på det, men min ven siger det, så det skal nok passe.


    Det må du finde til os. Sikkert nogen der godt kan bruge det selvom det fylder. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • det lyder godt alle sammen.. tak for svarende..


    det vil sige den eneste rigtige forskel er om den kan spille ps2 spil eller ej.. og der måske ik er kortlæser og 2 mindre USB porte..


    skide godt, da jeg ingen ps2 spil har er det lige meget.. kortlæser kunne være rart, men ikke nødvendigt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Houly
    det med usb stikkende køb en ting sådan at du får 5 usb ud af en usb. og fjong ;)


    Den ting hedder en "Hub" ;) Med USB foran :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Ligemeget hvilken du tager, bliver du glad!
    - Men en idé ville være at ignorere harddisken (Kan altid ændres!) og gå efter USB Pladser, kortlæser, ps2 spil osv.

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Min ven siger at man skal åbne google, og søge efter dette: "Ps2 software" og så downloade det. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg ikke ejer en ps3, men hvis nogen nu skulle få lyst, så prøv det da lige, det fylder vist 10 gb.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Min ven siger at man skal åbne google, og søge efter dette: "Ps2 software" og så downloade det. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg ikke ejer en ps3, men hvis nogen nu skulle få lyst, så prøv det da lige, det fylder vist 10 gb.


    hvis nogen kender noget til dette, vil jeg meget gerne høre om det er noget der virker?