• Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Hvis man lytter til hvad de siger, så er det jo latterlige specs!


    Batteritid: 19min
    Pris: min. 2600 USD


    "With the Macbook Wheel, you're things are only a few hundred clicks away"!! << LOL


    + at det tager evigheder at skrive en besked på den - fuldstændig latterligt og jeg så det heldigvis kun som en joke - eller noget :ph34r:

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Skarp i aften hvad? :$


    Som altid :idea:

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren
    Omg, Æble-Fans..


    Tror desværre ikke manden i denne tråd er på udkig efter et overpriced æbleskrog :cheers:


    Ej hvor er det dog sødt sagt Chiliindianer :)


    Du har nøjagtig 24 timer til at finde en maskine som er ligeså stor og så samtidig kan give den ydelse som en Mac mini gør til den sølle sum af 4300 ;) Husk du lige skal smide en Photoshop elements og en gang Premier elements, så vi kan retfærdigøre Ilife ;) og husk lige windows Vista :) som kan retfærdigøre styresystemet ( NOT )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Ej hvor er det dog sødt sagt Chiliindianer :)


    Du har nøjagtig 24 timer til at finde en maskine som er ligeså stor og så samtidig kan give den ydelse som en Mac mini gør til den sølle sum af 4300 ;) Husk du lige skal smide en Photoshop elements og en gang Premier elements, så vi kan retfærdigøre Ilife ;) og husk lige windows Vista :) som kan retfærdigøre styresystemet ( NOT )


    Uha uha..


    Men nu skrev du Macbook, og ikke Mac Mini.. Så må du sgu bestemme dig, istedet for bare at whine! ;)


    Og nu vil jeg egentlig skide på hvad lortet kan og ikke kan - Jeg udtrykte min mening, og at manden umiddelbart ikke tilspørger sig Apple produkter.. Det kan jeg ikke se kriminaliteten i?


    At du så føler dig trådt over tæerne, er dit problem :)

  • Chili: JEG skrev Mac Mini og det er ligesom det var derefter tråden her kom lidt af sporet...


    Det var bare ment som en joke at Ion er altså ikke den eneste råstærke computer i miniformat, der er også andre på markedet ;)
    ...om det så er noget frugt orienteret eller ej kan vel være ligemeget, mit argument gik mere ud på den består af meget sammenlignelig hardware men med noget kraftigere processor (havde der været en Gnu eller en Alien på logoet ville folk vel også være blevet sure, men nu er det altså et Æble og et lidt andet styresstem, so be it, det var ikke pointen i min kommentar)


    :offtopic:


  • whiner absolut ikke :)


    eftersom du skriver i flertal henviser du både til Atomac og mig. Det må derfor kunne udledes at du mener begge forslag er overpriced. Jeg vælger så at argumentere ud fra dit meget sjove udtryk æbleskrog, at apple faktisk er en del billigere i dette tilfælde, end hvad en windowsmaskine som for eksempel ion maskinen kan.


    Desuden vil jeg ikke sælge ham en macbook, men så snart han efterspørger Ion efterspørger han grafikchippen, som er magen til den i en macbook, og at han jo efterspørger en bærbar er jo så klart derfor en macbook :). Jeg kommer derfor med et konkret forslag til, hvordan han ville opnå dette, mens du blot kommer med et udråb om at mac er lort. du kan jo så spørge dig selv om du føler dit indlæg relevant i denne sammenhæng. Jeg vil absolut ikke våge at kalde det kriminalitet, da alle har lov at ytre sig, men det høre bare ikke lige til her i denne tråd. hvis vi gerne vil høre din mening om apple så start en tråd om hvor belortet det er ;) og han har slet ikke nævnt apple, så lov mig da at du ikke skriver på vegne af ham. Det kan da godt være han vil have apple.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    whiner absolut ikke :)


    eftersom du skriver i flertal henviser du både til Atomac og mig. Det må derfor kunne udledes at du mener begge forslag er overpriced. Jeg vælger så at argumentere ud fra dit meget sjove udtryk æbleskrog, at apple faktisk er en del billigere i dette tilfælde, end hvad en windowsmaskine som for eksempel ion maskinen kan.


    Desuden vil jeg ikke sælge ham en macbook, men så snart han efterspørger Ion efterspørger han grafikchippen, som er magen til den i en macbook, og at han jo efterspørger en bærbar er jo så klart derfor en macbook :). Jeg kommer derfor med et konkret forslag til, hvordan han ville opnå dette, mens du blot kommer med et udråb om at mac er lort. du kan jo så spørge dig selv om du føler dit indlæg relevant i denne sammenhæng. Jeg vil absolut ikke våge at kalde det kriminalitet, da alle har lov at ytre sig, men det høre bare ikke lige til her i denne tråd. hvis vi gerne vil høre din mening om apple så start en tråd om hvor belortet det er ;) og han har slet ikke nævnt apple, så lov mig da at du ikke skriver på vegne af ham. Det kan da godt være han vil have apple.


    Omg, du er da jyde af karakter :ph34r:


    Fordi jeg skriver "Æble-Fans" mener du simpelthen lige pludselig at du kan argumentere med alle Apple's produkter?


    Og min overprice kan du vel næsten selv regne ud hvad var rettet mod? Ja, det er rigtigt - En Macbook.. Hvad kan en Macbook til 10k tilbyde, som en windowsbaseret maskine til 8k ikke kan?


    Og til sidst - Tror vores diskussion bør stoppe her.. Der var ikke meget sammenhæng i dit sidste indlæg ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Chili: JEG skrev Mac Mini og det er ligesom det var derefter tråden her kom lidt af sporet...


    Det var bare ment som en joke at Ion er altså ikke den eneste råstærke computer i miniformat, der er også andre på markedet ;)
    ...om det så er noget frugt orienteret eller ej kan vel være ligemeget, mit argument gik mere ud på den består af meget sammenlignelig hardware men med noget kraftigere processor (havde der været en Gnu eller en Alien på logoet ville folk vel også være blevet sure, men nu er det altså et Æble og et lidt andet styresstem, so be it, det var ikke pointen i min kommentar)


    :offtopic:


    Ja jeg kan da godt læse - Men DIN kommentar ang. Mac Mini, har da intet at gøre med det Helmer sidder og lukker ud ;)


    Som skrevet lige over her - Jeg dropper det nu, det kan trækkes ud uendeligt ellers ;)


  • Eftersom trådens ejer ikke synes at have noget imod det, synes jeg da godt den kan køres længere ud :) Nu begynder du jo ligefrem at svine mig til ved at skrive Jyde af karaktér. Det er rigtig uhøftligt, og har da ikke noget med diskussionen at gøre.
    eftersom der kun har været tale om Mac Mini og Macbook snakker jeg da ikke om alle apples produkter. Det er det du gør i dit sidste indlæg med Appleskrog, men kun om apples produkter med det nævnte ionteknologi :)


    Jeg har slet ikke vovet den påstand, at en Macbook til 10k, som dog koster 7.3 k :) http://store.apple.com/dk/configure/MB881DK/A?mco=MzMyNjQ4Ng er kraftigere end en windowsbaseret maskine i samme prisleje, og det var jo heller ikke det der blev argumenteret med, men blot at Macbooken havde sin Nvidia 9400M.
    Og da du sagde mac var overpriced ville jeg blot give dig en simpel sammenligning ved en Mac Mini og en tilsvarende Windowsmaskine. Kan også godt sammenligne en Macbook med en tilsvarende windowspc, og fortælle hvorfor Maccen her er billigere, men det vil du jo ikke høre på, som jeg kan forst :)


    Og Jo til sidst :) der er faktisk utrolig meget sammenhæng i dine indlæg. prøv og læs lidt om DETTE, og hvis du vil have en lidt lettere udgave, som faktisk er meget sjov så læs den HER


    Skal vi lige vende tilbage til de tidligere indlæg:
    Du har sagt følgende:
    Tror desværre ikke manden i denne tråd er på udkig efter et overpriced æbleskrog
    Og nu vil jeg egentlig skide på hvad lortet kan og ikke kan - Jeg udtrykte min mening, og at manden umiddelbart ikke tilspørger sig Apple produkter.. Det kan jeg ikke se kriminaliteten i?
    At du så føler dig trådt over tæerne, er dit problem
    Omg, du er da jyde af karakter
    Og min overprice kan du vel næsten selv regne ud hvad var rettet mod? Ja, det er rigtigt - En Macbook.. Hvad kan en Macbook til 10k tilbyde, som en windowsbaseret maskine til 8k ikke kan?


    det var det du har bidraget den såkaldte diskussion med, og så sidder du og siger jeg lukker lort ud, når jeg forklare dig sammenhængen mellem Det oprindelige indlæg og mac. Du har simpelthen blot kritiseret mig istedet for at argumentere hvorfor det er æbleskrog og hvorfor det er lort i dette tilfælde. Det er da lidt strengt af dig, at du samtidig siger jeg er en idiot indirekte og dertil at du ikke har respekt for andre mennesker :) jeg synes virkelig det siger meget om dine evner både med argumentation og som menneske :)

  • Kan simpelthen ikke lade være


    kriterier:
    13.3 Tommer :)
    4.5 Timer ( apple Macbooken giver faktisk 5, men vi skal jo give Windowsmaskiner en chance + at deres kun er teoretisk og ikke korrekt :) )
    Vægt på under 2.3 kg ( 2.24 ved apples Macbook )
    2GB ram eller mere
    120GB harddisk eller mere


    Dette er de krav vi stiller til maskinen :)


    http://edbpriser.dk/Products/L…0&Submit.x=32&Submit.y=24


    Vi skal så også lige huske disse bonusser maccen har :):
    Nvidia 9400M
    Bluetooth
    802.11n


    Vi kan derfor sortere følgende fra da de mangler chippen grafikkortchippen:):
    http://edbpriser.dk/Products/L…896&searchArea=&Soegeord=
    http://edbpriser.dk/Products/L…468&searchArea=&Soegeord=
    http://edbpriser.dk/Products/L…144&searchArea=&Soegeord=



    og nå til sidst til det resultat at denne:
    http://edbpriser.dk/Products/L…468&searchArea=&Soegeord=
    vil være den bedste konkurrent til apple Macbooken :) dog stadig uden følgende:


    ordenlig grafikkortchip


    batterilevetider ( som stadig er dårligere end macbookens):
    Idle (without WLAN, min brightness) 4h 25min
    Surfing with WLAN 3h 5min
    DVD 2h 20min
    Load (maximum brightness) 1h 36min


    Vi mangler at tilføje en programpakke som giver et resultat ligesom Ilife som sagt. Hvis blot vi vurdere dette til 800 kroner, så er prisen højere på en dårligere windowscomputer :)

  • Jeg skal helt sikkert have mig en ion til mit 42" lcd tv, og så lige smide en ssd i også så kan den ikke være meget mere stille.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • jeg synes fandme den er fed.. lige hooke den op på et fladskærms tv.. fandme nice.. fylder jo intet.. og så skal alle filmene jo self ligge på en NAS..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    jeg synes fandme den er fed.. lige hooke den op på et fladskærms tv.. fandme nice.. fylder jo intet.. og så skal alle filmene jo self ligge på en NAS..


    Eller spare lidt på strømmen, og smide en 500Gb 2.5" i Ion maskinen :)


    Ved også at 1Tb diske er inde for rækkevidde.. Går nok ikke længe før de bliver lanceret

  • nej.. true.. men de er satme dyre :crazyeyes:


    og jeg er sq en NAS-nørd.. sååh.. derfor jeg forslog det :D


    OFFTOPIC: du har en skulltrail.. + spare på strømmen.. :D


    ej det er i orden :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().


  • Jeg sparer sgu ikke på strømmen - Mit Skulltrail er min HTPC ;)


    Men der er jo andre der gerne vil spare :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    Jeg sparer sgu ikke på strømmen - Mit Skulltrail er min HTPC ;)


    Men der er jo andre der gerne vil spare :)


    :T damn.. heh


    min Q9450 er sq os min HTPC.. da jeg ikke har en rigtigt HTPC.. heh..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Den ser sq lækker ud...


    Til "købkøb" som jeg har forstået det er det kun film den kan vise i fuld hd...

    Dell 5150


    Pentium D 820 2.8GHz
    2048 mb Kingston valueram
    Sapphire Ati Radeon x1650xt 256 mb
    Dell bundkort BTX
    250 GB samsung 7200 rpm Hd
    Windows Vista Business