120 hz LCD skærme

• Jeg siger absolut ikke, at du kun kan opfatte 24 billeder :) jeg siger du maksimalt kan opfatte 60 billeder :D

Oprindeligt indlæg af The Brain

hvorfor har du så ikke gjort det for længe siden så vi kunne teste produktet her på Tweak?

:p anede jo ikke produktet eksisterede, jeg bruger Mac og er tydeligvist ikke gamer orienteret...
    Men nu har jeg lidt forespørgelser ude hos både Samsung og Actebis, så lad os se hvad de svarer...

• du kan ikk bruge de 120hz til noget..

det er fordi det er en 3D skærm.. derfor skal det være 120hz.. fordi den skal lave 2 billeder på en gang for at lave 3D.. så det er os kun til 3D du kan bruge det.. og for at kunne bruge 3D skal du give 1400kr for at par NVIDIA briller..

sååh.. nej tak.. (personlig holdning)..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

• For lige at tilføje noget, så kan jeg personligt ikke se hvad en computerskærm skulle få ud af at køre 120Hz istedetfor 60Hz.
    På en computerskærm går vi ud fra der ikke er noget skalerings arbejde, at alting passer i 1:1 forhold mellem output og skærm opløsning.
    Derfor kræver det bare at dit gear kan outputte et kontinuerligt 60fps signal ~ 60Hz for at få den ligning til at gå op - eller tager jeg helt fejl?

Derimod giver det ret god mening at nogen TV skærme kører 120, 180, 240 osv - noget der kan deles med 60.
    Fidusen i det er jo netop at du her tit ikke har et størrelsesforhold der går lige op, fx. vise HDTV med 720p på en 1080p skærm er jo ikke ligefrem 1:1 - selvom de begge er HD opløsning.
    Så der får skærmen ligesom en "second chance" for hver ekstra 60Hz der bliver smidt på til at kunne beregne skaleringen flydende ~ lidt tilsvarende den forskel der kunne ses med "liniedobling" på et 100Hz billedrørs tv.

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    du kan ikk bruge de 120hz til noget..

det er fordi det er en 3D skærm.. derfor skal det være 120hz.. fordi den skal lave 2 billeder på en gang for at lave 3D.. så det er os kun til 3D du kan bruge det.. og for at kunne bruge 3D skal du give 1400kr for at par NVIDIA briller..

Ahhh... dér var forklaringen - ja selvfølgelig, det er på grund af 3D visningen!
    For øvrigt håber jeg det virker bedre end de 3D skærme jeg tidligere har set på fx CeBit, kors for en omgang marketings fis!
    (skal lige siges jeg ikke har set denne skærm)

Oprindeligt indlæg af The Brain

hvorfor har du så ikke gjort det for længe siden så vi kunne teste produktet her på Tweak?

De er vidst først blevet lancheret i dag, d. 1. april

Oprindeligt indlæg af Helmer
    ÅHHH nej. ENdnu en hertzkrig.:S Tillykke med du er en seriøs gamer, for det er klart opdateringshastigheden på en skærm med konstantlysende pixels, som der gør dig til en bedre spiller :crazyeyes:

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=144&a=147&id=7439_2

http://en.wikipedia.org/wiki/F…he_human_eye_.22see.22.3F

Oprindeligt indlæg af gaming-king
    du kan ikk bruge de 120hz til noget..

Der følger briller med til samsungs model.
    Men er du sikker på den ikke også viser 120 hz når man ikke bruger de briller?

Oprindeligt indlæg af AT0MAC

Ahhh... dér var forklaringen - ja selvfølgelig, det er på grund af 3D visningen!
    For øvrigt håber jeg det virker bedre end de 3D skærme jeg tidligere har set på fx CeBit, kors for en omgang marketings fis!
    (skal lige siges jeg ikke har set denne skærm)

De reviews jeg har læst, for ihvertfald viewsonics model var gode...

Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

Oprindeligt indlæg af Helmer

please give mig andet link end wiki:) det er det mindst troværdige nogensinde:D

Har du spillet CS?... Nu er jeg ikke den store CS gamer, og det er længe siden jeg har spillet det, men spillede det dengang hvor TFT kom frem og der kunne man altså tydeligt mærke forskellen på en 100hz crt og 60hz tft, det er viste også noget med at CS 1.6 var lavet sådan at man faktisk løb hurtigere hvis man spillede i 100hz hvis jeg ikk husker helt forkert.. er godt klar over man ikke kan se forskel med øjnene, men der er altså en forskel ved det efter min mening. =)

Og ja de nye 120hz skærme er lavet til 3d så de kan lave 2 x 60hz billeder som så virker sammen med brillerne de skiftevis åbner og lukker for billederne.. =) Vist det samme som de gør med de nye 3d film i biograferne hvis jeg husker rigtigt.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

• nogle spil som fx det gamle CS og alle andre spil der er baseret på den gamle quake 1 motor, er det nødvendigt at køre præcist 100 fps for at løbe hurtigst...det er ganske enkelt en slags bug i grafik engine, men det er ikke destro mindre årsagen for mange gamers ønske om 100 hz/fps så man kan køre vertical sync on.....hvilket jo giver det bedste billede når fps skal forblive på 100.

derfor så jeg også gerne at man kan indstille hz på tft skærme, så man kan køre 100 fps og hz i vertical sync, for er det ikke bare et spørgsmål om at skærmen bliver bedt om at sende et andet signal til gfx ?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

nogle spil som fx det gamle CS og alle andre spil der er baseret på den gamle quake 1 motor, er det nødvendigt at køre præcist 100 fps for at løbe hurtigst...det er ganske enkelt en slags bug i grafik engine, men det er ikke destro mindre årsagen for mange gamers ønske om 100 hz/fps så man kan køre vertical sync on.....hvilket jo giver det bedste billede når fps skal forblive på 100.

derfor så jeg også gerne at man kan indstille hz på tft skærme, så man kan køre 100 fps og hz i vertical sync, for er det ikke bare et spørgsmål om at skærmen bliver bedt om at sende et andet signal til gfx ?

Det holder til en hvis grad stadigvæk, dog er opdateringshastighed kommet ned på gamerskærme så den er næsten ikke eksisterende idag. Dog vil du få et roligere billede på 120 Hz skærm selvom du ikke bruger de famøse briller til 3D, det er et faktum.

Min kammi købte lige efter årsskiftet Samsung's 2233RZ mener jeg den hedder, og til brug i alle andre spil end lige CS betyder det ikke en disse, i WAW, MW2 o.lign. kommer min opdateringshastighed på 2ms fremfor 5ms til sin ret og der er simpelthen ingen forskel hvad øjet kan opfatte, måske kan du måle dig frem til det.
    Han betalte 2400 for en 120Hz skærm på 22" med 5ms opdatering, jeg købte en 26" 60 hz og 2ms til 2700, de er sgu lige goé, min er bare det større og har et bedre billede, 65cm bredt 40 cm højt i FPS. det spiller bare.

Mvh
    Sam

AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.