Højtalere - Hvad skal hun have?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChiliIndianeren


    De ser ihvertfald rigtig lækre ud.. Det hun hører mest af er sådan noget R 'n B knep - så de skal gerne kunne få et glas vand til at bevæge sig hvis de fx. står på bordet - Er bassen i dem hård nok til det?


    Jeg mener de giver en rigtig god bas. Der sidder en 5" bas/mellemtone i hver enhed. Faktisk synes jeg ofte at bassen er alt for dominerende i subwoofersæt. I dette sæt er det afstemt rigtig flot.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg kan også klart anbefale Z-2300! Blev virkelig overrasket over hvor meget lyd der er i det sæt til pengene! Jeg har hørt en del dub-step, hvor bassen er 2/3 af musikken - det klarede sættet til perfektion! Der er dog lidt forvrængning, hvilket først blev tydeligt da jeg lyttede til samme musik med mine HD 650 hovedtelefoner.


    Hvis du endelig skal investere i et sæt reol højtalere, så kig på B&W's CM1. Utrolig fed højtaler - i min mening en af de mest helstøbte low-budget højtalere på markedet (2.999 stykket).
    Det er ihvert fald hvad mine penge skal gå til næste gang jeg har nogle, og så supplere dem med en kraftig velspillende sub.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • SNakker vi lowbudget HT's som THE_Dude omtaler ville jeg kigge på AVI...


    Har det hele indbygget, og koster ikke meget mere end B&W og er så meget bedre :D

  • hvis det udelukkende mest er til musik, så drop z-2300. hvis det primært er til musik. vil jeg nok sige dette sæt : http://www.edbpriser.dk/Produc…7&searchArea=&Soegeord=T3 . logitech z-2300 har jeg selv, og jeg synes ikke det er særligt godt til musik.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    hvis det udelukkende mest er til musik, så drop z-2300. hvis det primært er til musik. vil jeg nok sige dette sæt : http://www.edbpriser.dk/Produc…7&searchArea=&Soegeord=T3 . logitech z-2300 har jeg selv, og jeg synes ikke det er særligt godt til musik.


    Det er jeg også rimelig enig i


    Mener det var Mino fra hwt der anmeldte det sæt og han roste det til skyerne fordi at det virkelig kunne levere noget lyd både til musik, spil og film

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Dude
    Hvis du endelig skal investere i et sæt reol højtalere, så kig på B&W's CM1. Utrolig fed højtaler - i min mening en af de mest helstøbte low-budget højtalere på markedet (2.999 stykket).
    Det er ihvert fald hvad mine penge skal gå til næste gang jeg har nogle, og så supplere dem med en kraftig velspillende sub.


    Jeg er ikke i tvivl om at de nævnte B&W højttalere er rigtig gode (og også flotte efter min smag), men det er fuldstændig overkill at købe dem, da lyden fra computer/lydkort ikke kan levere god nok lyd til at man udnytter højttalernes potentiale. Derudover er det også voldsomt (selv om du kalder dem low-budget) at bruge 6.000 kr på højttalere til computeren.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Jeg er ikke i tvivl om at de nævnte B&W højttalere er rigtig gode (og også flotte efter min smag), men det er fuldstændig overkill at købe dem, da lyden fra computer/lydkort ikke kan levere god nok lyd til at man udnytter højttalernes potentiale. Derudover er det også voldsomt (selv om du kalder dem low-budget) at bruge 6.000 kr på højttalere til computeren.


    Anders


    En computer kan skam sagtens optræde som en udemærket lydkilde ;).. Jeg benytter min med stor tilfredshed op mit anlæg, og det løber da op over 35.000 kr..


    Det omtalte Altec Lansing sæt vil jeg IKKE anbefale, det spiller virkelig ringe. Z-2300 er meget en smagssag. Jeg vil sige at såvel Z-2300 som Z-2500 ikke er anvendelige til musik; bassen er alt for dominerende, diskanten en underprioriteret (en del af mellemtonen lige så), og der er ingen luft og overskud i det øvrige område.
    Er hun imidlertid glad for Z-5500, så bliver hun nok også glad for Z-2300, da lyden minder meget om hinanden. Personligt ville jeg dog hellere tage et sæt fra empire ... :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Jeg er ikke i tvivl om at de nævnte B&W højttalere er rigtig gode (og også flotte efter min smag), men det er fuldstændig overkill at købe dem, da lyden fra computer/lydkort ikke kan levere god nok lyd til at man udnytter højttalernes potentiale. Derudover er det også voldsomt (selv om du kalder dem low-budget) at bruge 6.000 kr på højttalere til computeren.


    Anders


    Kræver bare en fornuftig DAC og amp., ændre ikke på det ikk når samme niveau som en god CD, overvejer selv at anskaffe mig en DAC og har et anlæg i den bedre ende :)

  • Jeg bruger også mit anlæg til at høre lyden på. Men klart stor forskel på om man sidder og hører lyd på computeren eller smider cden hen i cd-afspilleren. Fra computeren hører jeg lyder i stereo og der er det min Denon avr-1804 og mine dali 6006 der spiller. Lyder sgu meget fint. Og så slipper man for flere højttalere en højst nødvendigt.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Der blev hentet et Z-2300 til hende idag.. De skal faktisk bruges sådan lidt All-Round.. Hun ser ofte film når hun er alene hjemme, hører musik, og spiller div. underlige spil, og ikke mindst Spore..


    Indtil videre er hun yderst tilfreds! :)