Idiotiske Sælgere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg helt igennem men lagde mærke til det med forsikring på en oplader til 150kr?


    Jeg arbejder selv i Fona som deltidssælger og vi kan altså ikke tegne forsikringer på produkter med værdi under 600kr, så forstår slet ikke at du har været i den situation?
    Og mht. dårlig opførsel fra sælgers side er det sikkert fordi han er bagud med sin provision :crazyeyes: Det forsvare dog ikke hans opførsel.


    Du skulle så nok aldrig have skrevet du arbejder i Fona selv :p, fy skamme !


    Men har så aldrig selv oplevet Fona's priser var så meget dyrere med et produkt , da jeg ville ha et nyt tv gloede jeg på deres hjemmeside og bestilte et TV til den forretning tættest på mig og så hentede jeg det da det kom hjem.


    Skal så os lige siges jeg har haft min fair share af dårlige erfaringer med sælgere i butikker og i telefonen, det begriber mig hvordan de får fat i mit tlf nr når man har gjort alt for og ha hemligt nr.


    Men bliver tit ringet op fra sælgere som vil sælge mig diverse blade osv. som Vmax som jeg allerede abbonnere på, men så begynder de bare og tilbyde mig noget andet, men mon ikke de fatter pointen en eller anden dag.


    Og så er der lige den typiske sælger/rend på døren type fra Jehova's vidne og der er de sq så feje så de er begyndt og sende en gammel dame ud på en 60-70 år vel, smækker jo ikke døren for hende , kan man næsten ikke få sig til -.-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Og mht. dårlig opførsel fra sælgers side er det sikkert fordi han er bagud med sin provision :crazyeyes: Det forsvare dog ikke hans opførsel.


    Det undrer jo ikke nogen at han er bagud med kommisionen :$


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det undrer jo ikke nogen at han er bagud med kommisionen :$


    Anders


    Overhovedet ikke, der er dårlige sælgere og så er der gode sælgere (mig, mwhahaha :crazyeyes: )
    Men ja hvis man kigger på f.eks. trustpilot er det ikke ligefrem positive meldinger der findes om fona hehe, hvilket er lidt irriterende når man arbejder der og sjældent har utilfredse kunder :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Kunne ikke helt finde ud af det... Er den Robinson liste også til at man ikke bliver ringet op af nogen der vil sælge alt muligt crap?


    Det fremgår jo ret tydeligt at teksten:


    Man kan undgå adresserede reklamer og telefonopkald med henblik på salg ved at blive registreret hos Folkeregisteret på den såkaldte Robinson-liste.


    Robinson-listen befinder sig hos CPR-registeret, som hvert kvartal udsender den til de firmaer, der abonnerer på den. Firmaet skal så tjekke, om du står på listen hver gang de vil sende til dig. Hvis du står på listen, må firmaerne ikke kontakte dig, med mindre du udtrykkeligt giver dem lov.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nu har jeg ikke læst samtlige indlæg helt igennem men lagde mærke til det med forsikring på en oplader til 150kr?


    Jeg arbejder selv i Fona som deltidssælger og vi kan altså ikke tegne forsikringer på produkter med værdi under 600kr, så forstår slet ikke at du har været i den situation?
    Og mht. dårlig opførsel fra sælgers side er det sikkert fordi han er bagud med sin provision :crazyeyes: Det forsvare dog ikke hans opførsel.


    Det undrede mig også en del, af man kunne få en forsikring på en oplader til 150kr der koster mere end opladeren selv - LOL


    Tror bare sælgeren havde slugt søm, han så også usædvanlig ung ud... umiddelbart vil jeg tro han var praktikant eller lign.


  • Nej men siden du ved så meget om markedet syntes jeg alligevel Merlin var et rimeligt mærkeligt bud som første sted at kigge ;)


    Og ja vi er som sagt enige om at langt de fleste store kædebutikker har et personale der dårligt kan kende en radio fra en brødrister - hvilket naturligvis er kritisabelt. Men det ændrer ikke på at deres forretningsmodel er anderledes end internetbutikker eks. og prisforskellen derfor er indlysende.
    Man skal jo så også huske på at når kædebutikkerne sælger flere ting er der også flere ting sælgeren skal vide. Så de har også større udgifter til optræning af sælgere end specialforretningerne - jeg vil ihvertfald gerne vædde på at din gennemsnitlige sælger i en specialforretning, hvor dygtig han end er, ikke ved meget om mobilabonnementer, fremkaldelse af billeder eller de tusinde andre ting de andre butikker tilbyder.
    Så selvom vi er enige om at de store kæder kunne gøre det meget bedre syntes jeg ærligt talt det er lidt naivt at kritisere dem for de priser de tager - de tilbyder bare et produkt du ikke er interesseret i og derfor syntes du naturligvis prisen er for høj ;)


    Endvidere så tvivler jeg på at sådan nogle som HiFi Klubben eksempelvis køber ind i specielt små mængder, til forhold Fona og andre kæder. En anden ting er at specialforretningerne bestemt ikke er billige - de satser jo på specielle produkter og kvalificeret rådgivning fremfor at dumpe priserne. Tag igen HiFi Klubben, her finder du sgu ikke nogle knaldtilbud på ting de andre butikker også har...du finder til gengæld nogle skidedygtige sælgere og en masse kvalitetsprodukter.
    Men det er måske bare mig der går i de forkerte specialforretninger - hvad er det for nogle specialforretninger du kender, der kan konkurrere på prisen?


    Endvidere så har du da ret i at huslejen på strøget er helt sindssyg... Men som sagt satser kæder som Fona på at ligge der hvor kunderne er. Specialforretningerne behøver så ikke altid at ligge der hvor det vælter rundt med strøgkunder.
    Men det ændrer altså ikke på at strøgkunder er sin vægt værd i guld og huslejerne derfor altid er højere der hvor de findes ;)


  • Kan de så ikke bare lade være med at abonnere på den?


  • Godt så er vi jo enige alligevel ;) :)


    Med butikker tænker jeg på de mindre HiFi butikker... Mange af dem kan skaffe stortset det hele og en del gange til en fornuftig pris :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Godt så er vi jo enige alligevel ;) :)


    Med butikker tænker jeg på de mindre HiFi butikker... Mange af dem kan skaffe stortset det hele og en del gange til en fornuftig pris :)


    Godt at være enige ;)


    Men hvad er det helt præcist for nogle små hifi-butikker du kender der kan konkurrere på priserne? Dem jeg kender er som regel en del af større kæder - Expert og i sin tid Merlin er tit eksempler på små lokale (Radio Jens eller hvad ved jeg) butikker der så er en del af kæden...antageligvis på en eller anden form for franchisekontrakt....og så i øvrigt ikke specielt billige (tværtimod).
    Men hvis du kender nogle butikker der er billige, er jeg sikker på vi er mange der gerne vil høre hvad det er for nogle - de færreste kan jo lide at betale for meget for deres elektroniske dimser :)

  • I en Merlin butik oplevede jeg at sælgeren lige frem blev modbydelig.


    Jeg skulle købe et digitalt kamera til en 5000,- der var på tilbud. Han ville så også sælge mig en forsikring, og han blev ved og ved. Tror den kostede en 1500 - 1700. Sagde flere gange at jeg ikke var interesseret og at købeloven jo sikrede mig i 2 år.


    Svaret var at jeg kunne stikke købeloven op i røven, tror næsten det er ordret. Og at det sku var ham der bestemte om jeg fik byttet kameraet hvis det var i stykker.


  • Jeg havde for en 10-11 år siden navne og adresse beskyttelse, og hemmeligt nummer.


    En dag ringede telefonen, det var en telefonsælger der ville sælge mig en avis.


    Det var Berlinske han ville sælge. Da jeg blev med med at spørge ind til hvordan han havde mit nummer endte han med at smide røret på.

  • Hehe :)


    Min far blev engang ringet op af nogle som kunne sælge ham en forsikring.
    De sagde at de kunne se at han havde den og den forsikring lige nu, og at han kunne spare op til 60%.
    Så sagde min far til ham sælgeren at han havde penge nok. Ham sælgeren han var fuldstændig målløs, han vidste slet ikke hvad han skulle sige, og så lagde han bare på til sidst :D

  • Den anden dag kom jeg gående på gågaden i Svendborg og en af dem fra en velgørende organisation prøvede at stoppe mig. Jeg sagde jeg ikke var interesseret og gik videre. Han fulgte efter og spurgte mig om jeg ikke var interesseret i at redde menneskeliv hvor jeg svarede "Nej".


    Jeg er træt af alle de sælgere der render rundt på gågaderne. På en uheldig tur gennem Strøget kan man nå at blive stoppet 4-5 gange.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    .....Øhhh Nej.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du betragter som en stor avance, men netop fladskærme er nok det, der har den mindste avance i en Hi-Fi Butik.


    På en del er der nu ;)
    Vil ikke nævne butik, (snakker om en fysisk kæde), da det er en tidligere arbejdsplads, men sparede selv 3500,- (IE ca 30%) på et 40" Serie 6 Mpeg4 fra samsung ....og butikken tjente stadig en smugle. Avancen på de fleste samsung lå deromkring.
    Kan ikke lige huske præcist med de andre producenter, men så vidt jeg husker, snakker vi 10-20% avance ;)


    Det man så bare skal huske, når man sammenligner med internetbutikker, er at det ofte kan være paralel-import, og at man dermed ikke kan bruge DVB-C tuneren i Danmark. Så husk lige at chekke producentens hjemmeside for det præcise modelnummer ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet 2 gange, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    På en del er der nu ;)
    Vil ikke nævne butik, (snakker om en fysisk kæde), da det er en tidligere arbejdsplads, men sparede selv 3500,- (IE ca 30%) på et 40" Serie 6 Mpeg4 fra samsung ....og butikken tjente stadig en smugle. Avancen på de fleste samsung lå deromkring.
    Kan ikke lige huske præcist med de andre producenter, men så vidt jeg husker, snakker vi 10-20% avance ;)


    Det man så bare skal huske, når man sammenligner med internetbutikker, er at det ofte kan være paralel-import, og at man dermed ikke kan bruge DVB-C tuneren i Danmark. Så husk lige at chekke producentens hjemmeside for det præcise modelnummer ;)


    10-20% er altså heller ikke nogen særligt stor avance. Det er faktisk deromkring avancen i et supermarked typisk ligger, og tænker du på at de større supermarkeder har en laaaaaaaaaangt større omsætning end HiFi-butikkerne er det altså ikke nogen voldsom avance.

  • De 10-20% avance er vel forskellen mellem indkøb og salg, og så er det bestemt ikke særlig meget. Ud af de procenter går der jo udgifter til lønninger, husleje, varme, el, inventar, osv.


    Der er ingen tvivl om at fysiske butikker ikke kan konkurrere på prisen. Derfor er det netop områder som service de skal konkurrere på hvis de skal overleve. At det så ofte (i f.eks. Fona) er uvidende sælgere som oven i købet er ubehøvlede (ved godt det ikke er alle butikker der er sådan, men de fleste af os har formentlig stået overfor en sælger som virker utrolig uvidende) viser bare at de ikke har fattet hvordan det er de skal klare konkurrencen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    De 10-20% avance er vel forskellen mellem indkøb og salg, og så er det bestemt ikke særlig meget. Ud af de procenter går der jo udgifter til lønninger, husleje, varme, el, inventar, osv.


    Der er ingen tvivl om at fysiske butikker ikke kan konkurrere på prisen. Derfor er det netop områder som service de skal konkurrere på hvis de skal overleve. At det så ofte (i f.eks. Fona) er uvidende sælgere som oven i købet er ubehøvlede (ved godt det ikke er alle butikker der er sådan, men de fleste af os har formentlig stået overfor en sælger som virker utrolig uvidende) viser bare at de ikke har fattet hvordan det er de skal klare konkurrencen.


    Anders


    Jeg vil tro de fleste forretninger beregner avancen, efter de faste udgifter er trukket. Ellers ville 10-20% slet ikke være nok, til at drive 99% af de fysiske butikker - løn alene udgør hurtigt 10-20% af en butiks omsætning.
    Et større supermarked ville måske kunne løbe rundt, hvis løn og andre faste udgifter skal betales af de 20% avance. Men en mindre specialforretning, som en HiFi-butik eksempelvis, ville simpelthen køre med røde tal, hvis de faste udgifter skulle findes i så lille del af omsætningen som 10-20% :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Keder


    Jeg vil tro de fleste forretninger beregner avancen, efter de faste udgifter er trukket. Ellers ville 10-20% slet ikke være nok, til at drive 99% af de fysiske butikker - løn alene udgør hurtigt 10-20% af en butiks omsætning.
    Et større supermarked ville måske kunne løbe rundt, hvis løn og andre faste udgifter skal betales af de 20% avance. Men en mindre specialforretning, som en HiFi-butik eksempelvis, ville simpelthen køre med røde tal, hvis de faste udgifter skulle findes i så lille del af omsætningen som 10-20% :)


    Når du kigger på en vare og taler om "avancen" eller som det også kaldes "dækningsbidraget" er der udelukkende tale om forskellen mellem indkøbs- og salgspris. Jeg har selv arbejdet i HW-butik, og der lå dækningsbidraget typisk omkring 10% for fladskærme og 5%-15% for laptops. Derimod var det langt større på fx kabler; omkring 50%-80%..


    .. så nej, når udgifterne er trukket fra, er det bestemt ikke noget chefen spinder guld på..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]