Idiotiske Sælgere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Når du kigger på en vare og taler om "avancen" eller som det også kaldes "dækningsbidraget" er der udelukkende tale om forskellen mellem indkøbs- og salgspris. Jeg har selv arbejdet i HW-butik, og der lå dækningsbidraget typisk omkring 10% for fladskærme og 5%-15% for laptops. Derimod var det langt større på fx kabler; omkring 50%-80%..
    .. så nej, når udgifterne er trukket fra, er det bestemt ikke noget chefen spinder guld på..


    Det er også fuldstændig latterligt at de tager Ca. 250kr for et 5M DVI kabel i Merlin :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Når du kigger på en vare og taler om "avancen" eller som det også kaldes "dækningsbidraget" er der udelukkende tale om forskellen mellem indkøbs- og salgspris. Jeg har selv arbejdet i HW-butik, og der lå dækningsbidraget typisk omkring 10% for fladskærme og 5%-15% for laptops. Derimod var det langt større på fx kabler; omkring 50%-80%..


    .. så nej, når udgifterne er trukket fra, er det bestemt ikke noget chefen spinder guld på..


    Det har du naturligvis ret i... Fik vist rodet rundt i resultat og avance ;)


    Og derudover er vi helt enige... 10-20% er bestemt ikke "latterligt højt" og efter min mening også direkte umuligt, at få forretningen til at løbe rundt med. Hvilket jo også er derfor de forsøger at "pushe" deres forsikringer og i øvrigt tilbyder alle mulige finansieringsmuligheder (det er som regel der de laver profitten)...summa summaren er at jeg stadigvæk finder det noget nær hul i hovedet at forvente 25% rabat på et fjernsyn i sådan en butik...og i øvrigt også at harcelere over priserne :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Det er også fuldstændig latterligt at de tager Ca. 250kr for et 5M DVI kabel i Merlin :crazyeyes:


    Det gør de så heller ikke mere....nu forsøger islændingene jo at hente penge direkte fra den danske statskasse istedet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    På en del er der nu ;)
    Vil ikke nævne butik, (snakker om en fysisk kæde), da det er en tidligere arbejdsplads, men sparede selv 3500,- (IE ca 30%) på et 40" Serie 6 Mpeg4 fra samsung ....og butikken tjente stadig en smugle. Avancen på de fleste samsung lå deromkring.
    Kan ikke lige huske præcist med de andre producenter, men så vidt jeg husker, snakker vi 10-20% avance ;)


    Det man så bare skal huske, når man sammenligner med internetbutikker, er at det ofte kan være paralel-import, og at man dermed ikke kan bruge DVB-C tuneren i Danmark. Så husk lige at chekke producentens hjemmeside for det præcise modelnummer ;)


    Den dag man tjener over 30% på et Samsung TV, bliver jeg millionær. Vi tjener et pænt stykke under 20% på netop Samsung. Så fatter ikke helt hvordan det andet kan lade sig gøre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Den dag man tjener over 30% på et Samsung TV, bliver jeg millionær. Vi tjener et pænt stykke under 20% på netop Samsung. Så fatter ikke helt hvordan det andet kan lade sig gøre.


    Nu sad jeg ikke i indkøbsafdelingen, men vil tro at der er noget storkøbsfordele med i billedet ;)
    Og det er ikke fordi vi ublu høje priser, da vi kunne konkurere på prisen. Ved bare at personaleprisen var regnet ud fra at butikken skulle ha' 5% avance, kundepris 12.999, og jeg gav ca 9.500,-. Det var så også mens mpeg4 var helt ny, de nye serier var lige på trapperne, så kan også være at vi har fået ekstra gode indkøbspriser, så man kunne tillade sig at sætte prisen på restpartiet ned på de gamle modeller, uden at tabe penge på dem.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Nu er jeg kraftedme sur!


    Sælger ringer...


    "Hej, blabla blækpatroner blabla"
    - "Jeg er ikke intresseret i blæk patroner"
    "ok, jeg sender dem alligevel"
    - "Nej"
    "Jo"
    - "Jeg nægter at tage imod dem, jeg vil ikke ha dine blækpatroner"
    "Så skal du selv betale porto for forsendelsen tur retur"


    Så smed han fanme på......


    HVAD FANDEN SKER DER FOR FOLK ALTSÅ..