Penge til studietur

  • Hej alle!
    Da vi har muligheden for at komme til San Francisco på studietur næste år, skal vi have skrabt nogle penge sammen, da det beløb skolen højst kan opkræve af os elever, ikke slår helt til. Vi har tænkt os at holde et loppemarked, søge legater, arrangere noget bingo-halløj, sælge børnemærker og rydde op til vores skolefester(der er dog lodtrækning blandt klasserne, da man får penge for det)..
    Har I andre gode idéer til hvordan vi får tjent nogle penge? :)

  • Offtropic: Grilrotten og GizZza


    Som hun skriver i starten, er der en grænse for hvor meget hver elev må betale for en studietur, eller som hun skrev, hvad skolen må opkræve. dette er lavet for at alle skal kunne have muligheden for at komme med, uden at skulle betale en formue.
    nu kan jeg selvfølgelig ikke lige huske beløbet, men mener der er omkring 3500,- der må opkræves pr, elev.


    Ontropic:
    Har I regnet på hvor meget den tur kommer til at koste pr. elev? For kunne da forestille mig at det er en hel del der skal samles i "klassekassen". Og med hensyn til legater og sponserløb, tror jeg ikke der er meget at hente ved diverse firmaer.

  • Vi lavede i sin tid et form for arrangement, hvor der var nogle stykker ude og lede efter steder hvor der kunne arbejdes, typisk sådan nogen sæson-lorte arbejde som jordbærplukning, optagning af planter eller lign. Der blev derigennem skabt mulighed for at folk kunne tjene de ekstra penge.


    Det fungerede sådan at man skulle sørge for at tjene x antal kroner, og så blev der hjulpet med at finde et sted at tjene pengene.


    /ask

  • Den gang jeg skulle til Berlin i folkeskolen, havde vores lære skaffet os et job for en foregning hvor vi engang hvert halve år skulle ud med nogle breve for dem, det gav ret godt i sidste ende :D

  • jeg kan ikke forstå at jeg glemte at skrive at vi også skal ud og arbejde - det er en selvfølge, og vi får faktisk svar fra en virksomhed i nærheden en af de næste par dage om halvdelen af klassen kan arbejde i nogle uger i sommerferien. så arbejde er der skam tænkt på, jeg glemte bare at skrive det :O


    sjoegge: nej vi har ikke regnet sammen hvor meget det bliver i alt, men flybilletter pr. person er omkring 4000,-, og det er jo de penge som vi højst må betale af egen lomme.. vi kan muligvis få en rejsepakke med rabat, fordi vi er over 20 der skal afsted sammen og vi sturderer, men det er langt fra sikkert endnu

  • Siden det åbenbart er tilladt for klassen at tjene penge, syntes jeg i bare skal springe alle mellemledene over og gøre det i alligevel ender med at gøre. Lad den ikke-tilladte del af betalingen gå i en pulje som i så officielt påstår klassen har tjent...