Skærm reagere STADIG ikke på min nysamlet PC

  • Prøv at starte maskinen op en kun en ramklods i ad gangen, og se om ikke den så vil vise noget på skærmen ?, bare for at se on det evt. kunne være en defekt ramklods.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har prøvet det samme 2 gange, og hver gang var det Grafikkortet der ikke fik nok strøm.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Og hvordan tjekker jeg så om der er nogle defekte komponenter?


    JEg mener, computeren kører jo rundt når jeg trykker tænd, så jeg kan ikke se, hvordan der skulle være noget der er defekt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af adocen
    Og hvordan tjekker jeg så om der er nogle defekte komponenter?


    JEg mener, computeren kører jo rundt når jeg trykker tænd, så jeg kan ikke se, hvordan der skulle være noget der er defekt.


    Ved at bruge udelukkelses metoden? Sæt graffikortet i en vens computer - kommer der billede på skærmen der? Hvis ja, så er det jo ikke defekt.


    Du har prøvet rammende hver for sig, chancen for at alle dine ram sticks er defekte er MEGET lille, så dem tror jeg roligt du kan udelukke.


    At køleren snurre rundt, harddiskene loader osv. er ikke nødvendigvis indikator for at der intet defekt er ved systemet - Jeg har ofte modtaget defekte ram stænger, graffikort og bundkort, hvor den spinner som en mis uden der kommer billede på skærmen.


    èn af gangende skulle bios'en flashes før den understøtttede min CPU
    De andre gange var en ram klods defekt
    En anden gang var graffikortet defekt
    En anden gang var det strømforsyningen den var gal med


    Det kan være et hav af ting..


    Ja, det er pisse besværligt, men det er vejen frem.

  • Jeg bootede op med en anden CPU i, flashede skidtet, lukkede den, smed min egen CPU i, og så virkede det. Det var dog et lidt specielt tilfælde, da motherboarded ikke understøttede min CPU med standard bios. Nogle gange er der bare "børnesygdomme" ved nye motherboards, så de ikke understøtter alle de ram, CPUer, graffikort osv. som de burde. Dette retter producenterne normaltvis hurtigt op på og levere bundkortet med en opdateret bios.


    Det er et helvede at gå igennem, da det kræver at du har en anden CPU med samme socket, og der er jo ikke sikkert, at det er det, der er galt.


    Dit motherboard er udelukkende lavet til i7 CPUer, så den skulle da meget gerne understøtte dem alle som standard.


    Det kan også godt være dit motherboard bare ikke kan sammen med rammene, det er set før, at nogle boards bare nægter at boote med bestemte ram, selv om de principielt burde gå perfekt sammen.


    Men ellers står det typisk i manualen PRÆCIS hvilke ram, graffikort og CPUer motherboarded understøtter - hvis alle dine dele er på listen er det ihvertfald ikke problemet.

  • Hejsa


    Der er mange herinde der skriver at du skal prøve at starte den med 1 ramblok, men lige netop det bundkort kræver minimum 2 ramblokke.
    placeringen af ram er meget vigtigt (hjalp en kammerat og det var grunden til hans sorte skærm)
    Det står i din manual hvor de skal sidde.
    Men pil alt fra så det kun er cpu, ram og gfx der er sat til.

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Johnny
    Hejsa


    Der er mange herinde der skriver at du skal prøve at starte den med 1 ramblok, men lige netop det bundkort kræver minimum 2 ramblokke.
    placeringen af ram er meget vigtigt (hjalp en kammerat og det var grunden til hans sorte skærm)
    Det står i din manual hvor de skal sidde.
    Men pil alt fra så det kun er cpu, ram og gfx der er sat til.


    er du sikker på at der skal være mere end 1 stang i, det er ihvertfald første gang jeg har oplevet det, men det er da rart at lære nye ting :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hey,


    så er der spenderet i nogle nye ram:
    6GB Patriot DDR3 PC3-12800 1600MHz Viper (3 x 2)


    har læst manualen om, hvor ramblokkene skal sidde, så det brude ikke være problemet, men det var da forsøget værd hehe :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    er du sikker på at der skal være mere end 1 stang i, det er ihvertfald første gang jeg har oplevet det, men det er da rart at lære nye ting :)

    Det står udtrykkeligt i brugsforvirringen :crazyeyes:

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • hmm du har husket alle strømstik osv?
    så lugter det sku lidt af defekt bundkort/cpu

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Hej.


    Nu har jeg så fået min RAM (3x2GB Patriot DDR3 PC3-12800 1600MHz Viper Series).


    Det virket STADIGVÆK ikke :(


    Nu er jeg rimelig sikker på, at der må være noget defekt. Men hvordan kan jeg finde ud af, hvad der er defekt, så jeg kan sende det rigtige tilbage til forhandleren?


    Kan det være noget andet?

  • Har ikke læst tråde igennem



    Nåede du og at sætte din 775 socket cpu i bundkortet?
    Hvis du har, prøv at tjekke om der skulle være nogle ben der er bukket/knækket.


    Skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men det kan jo godt være den har taget skade HVIS du så har haft den 775 socket cpu i.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet en gang, sidst af pingomann ().

  • Det kan godt være, men hvis dette er sket, kan jeg så få pengene tilbage ved at kalde det en defekt vare?


    Og forresten. Jeg har svært ved at finde ud af, hvilke slots, at RAMene skal sidde i.


    Der står i bundkort-manualen, at det er "populated" at sætte dem i A1, B1 og C1, men efter det er der en sted, hvorpå der står:


    Due to Intel CPU spec definition, the system will not boot if only one DIMM is installed in DIMM slot A2, B2 or C2.


    Hvordan skal dette forstås?

  • tror måske der er en knækket lige under sockelen alså lige under midten

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Lyder til du har haft den Core 2 Duo mast ned i soklen, og har strammet bøjlen, monteret køler og fyret op for systemet og det hele? I mine ører lyder det meget sansynligt at det bundkort ikke kommer til at køre igen, og den ser da også lidt usymetrisk ud den sokkel, et par stedet ihvertfald, ved ikke om det bare er mig.


    Prøv at smide kortet tilbage til forhandleren som en RMA, hvis du er heldig så går det, hvis ikke, ja, øv bøv. Anbefaler at du lige laver et topic herinde næste gang du køber nyt hardware, så du ikke står i samme situation med en harddisk i PCI soklen og ørerne i postkassen ;)

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100