Indlæg af Neo1

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Men rimelig sygt at tænke på, om sådan et bæst kan bruges i Quad-setup, så det bliver Quad-Quad. altså 16 GPUer.


    Man har nu aldrig kunnet køre med fire separate nVidia kort i QuadSLI, for at opnå QuadSLI skal man bruge 2x GX2 kort i normal SLI, altså 4 GPUer i det hele. Så 16 GPUer med GTX300 serien er vist ønsketænkning ;)


    Men bare det enorme CPU overhead der bliver når driveren skal forsøge at håndtere 16 kort ville være nok til at hive performance ned på et latterligt niveau. Det ser man alleredde med de nuværende kort, hvor 2x GTX280 feks. i de fleste spil yder bedre end 3x GTX280.


    16 GPUer bliver ikke relevant lige foreløbig.

    Proctie:


    Nej det er ikke sådan det hænger sammen.


    Quadro kort er lavet med specielt henblik på CAD og DCC, ikke fart (Og dermed framerates).


    Et Geforce kort simplificerer så meget som muligt, for at opnå høje framerates. Et quadro gør det modsatte.


    Quadro kort er til erhvervsmarkedet, derfor er de så dyre. De er til udvikling, ikke til at spille på.


    Det specifikke quadro du har linket til der har sammet chip som et GTX285, men vil i spil yde en smule dårligere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det er max 50% ekstra. Og det kommer an på hvilke kort det er. Nu er det nogle nyere. Men max 50% ekstra er vel også fint. Du skal stadig ha en stor skærm for at udnytte sli med dem. :)


    Kan nu til tider godt være mere end 50%, du har dog ret i at 100% ikke er opnåeligt, hverken rent teoretisk eller i praksik.

    SLI med tre skærme er desværre no-go, kører selv med 2 skærme på et SLI system og det er altså max 2.


    Medmindre man vil betale og køber en Matrox Dual/TripleHead2Go...

    Prøv at fjerne nVidia driverne og Control Panel fuldkomment med Drivercleaner, og sæt så grafikkortet i en af de andre to PCI-Express porte og installer den seneste driver fra nVidia på ny. Hvis det stadig er det samme så ville jeg nok start en RMA sag på det grafikkort...

    Lyder til du har haft den Core 2 Duo mast ned i soklen, og har strammet bøjlen, monteret køler og fyret op for systemet og det hele? I mine ører lyder det meget sansynligt at det bundkort ikke kommer til at køre igen, og den ser da også lidt usymetrisk ud den sokkel, et par stedet ihvertfald, ved ikke om det bare er mig.


    Prøv at smide kortet tilbage til forhandleren som en RMA, hvis du er heldig så går det, hvis ikke, ja, øv bøv. Anbefaler at du lige laver et topic herinde næste gang du køber nyt hardware, så du ikke står i samme situation med en harddisk i PCI soklen og ørerne i postkassen ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af marc1985
    Okay, du skriver med den rette mængde volt og tålmodighed... Hvordan gør jeg mere præcist...?
    Kan heller ikke få multiplieren over x 9, ville det ellers fjerne RAM-problemet...


    Det kan du ikke, ikke med den CPU.
    Du kan starte med at sætte FSBen til feks. 360MHz. Det giver en CPU frekvens på 3240MHz. Så kører du en RAM stress test (Blend test i Prime95) og evt. Memtest86 eller lign.


    Hvis alt kører som det skal, fortsætter du, i egen hastighed, om du vil gå videre i intervaller af 1MHz af gangen (god fornøjelse :)) ) eller om du vil hoppe til 400 med det samme er op til dig selv. Men hvis den bliver ustabil, foreslår jeg du slækker på timings (kører de feks. 5-5-5-15 ved de 333MHz, så prøv med 6-6-6-18 ved 400), og hæver vDimm meed 0.1-0.4 volt, det hjælper muligvis. Hvis ikke så prøv at give CPUen lidt mere vCore, ville ikke gå over 1.6 til hverdagsbrug, 1.5 er nok sweetspot.


    Quote


    (PC'en sagde vist også noget med at der var probs med hukommelsen, da jeg var oppe på 355 fsb med 9 x multiplier...)


    Sagde vist nok noget med? Kan du være mere specifik? ;) Har nok ikke haft noget med dit OC at gøre, 355 er kun 22MHz mere end stock, det kan alle RAM stænger klare..


    Det er uden tvivl dine RAM der begrænser dig. De kører normalt 1:1 med CPUen ved 266MHz (FSB1066 Quad Pumped), ved de 3 GHz er FSBen 333MHz, så alleredde der kører de noget hurtigere end de er beregnet til. Vil du op på bare 3400MHz skal RAMene køre mindst 378MHz, det kan de nok ikke, er ikke sikker på hvilket mærke det er.


    Den bedste løsning er at købe nogle hurtigere RAM, PC2-6400 (400MHz) er nok til at køre de 3,4 - 3,6, det koster ingenting nutildags.


    Alternativet er at overvolte de RAM du har nu, og gå på kompromis med timings.


    Edit: Ups, PC2-5300 er jo DDR667, og kører ved 333MHz stock, ikke de 266. Du burde godt kunne få dem til at køre 400MHz med den rette mængde volt og tålmodighed! Min fejl, jeg tænkte på DDR553

    Jacob fra teamet har haft testet de Corsair RAM du har kigget på:
    http://www.tweak.dk/review/Cor…riple_channel_kit/879/4/1


    Jeg har haft lånt selvsamme sæt af ham og jeg må indrømme at jeg ikke var imponeret.
    Mht. Corsair Dominator GT så mener jeg kun man kan købe dem igennem Corsairs egen onlinebutik, til ågepriser. Jeg ville helt sikkert snuppe de OCZ moduler!


    DmK:


    Jeg leger også med tanken om at få fingre i et Cosmos S. Hvor meget plads er der mellem backplaten som mobo monteres på, og så det højre sidepanel? Har hørt mange stedet fra at det er svært at få sidepanelet på når der er mange ledninger og stik bag på kabinettet, og at sidepanelet ligefrem hopper af når man har for mange kabler deromme, passer det? Og er det ikke et forbandet rod med det forlængerkabel til ATX stikket, forstår ikke hvorfor CM har valgt den løsning istedet for at gøre ligesom alle andre kabinetproducenter, ATX-extenderen er ikke engang sleevet!


    Synes ikke jeg kan læse nogle steder at Jacob snakker om en apples-to-apples sammenligning, men blot en sammenligning af de to kort, forskellige clocks eller ej, så kan ikke se hvori problemet ligger?


    Og så bør man måske passe på hvordan man ytrer sig om andres frivillige arbejde som man ikke selv har betalt en rød reje for at få adgang til. Har altid undret mig over hvordan folk kan tillade sig at klage over ting der er gratis.


    Tror ikke der er nogle her på sitet som ikke gerne vil have kritik af deres arbejde, det er trods alt den bedste måde at blive bedre på, men husk lige på at det ikke er et stort multi-nationalt firma man sviner, men en privatperson der har brugt sin fritid på at stykke en test sammen til alle der har lyst til at læse den.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Jeg forstår ikke helt din udtalelse. Hvis det er Lars Løkke Rasmussen du snakker om så er han da uddannet jurist. Det har ikke specielt meget med pædagogik at gøre. Og hvis man skal tale om rundkredspædagogik (og børnehavepædagogik) så er det da nok nærmere venstrefløjen vi skal have fat i.


    Anders


    Tjaa, med Løkke med roret ved vi da i det mindste hvor alle pengene bliver af :crazyeyes: :cheers:


    Foxx spørger om du brugte Windows 7 på harddisken i din gamle computer som gik istykker, gjorde du det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har købt 3 blæsere til mit Antec P182 kabinet, da de medfølgende larmer en del. Jeg er dog løbet ind i det problem at de blæsere der sidder der bruger 4 pin (de forholdsvis store der er omkring 2,5 cm brede), men på de 3 nye er det små 3-pins stik. Min strømforsyning er en Corsair TX650 som ikke har de små stik.


    Kan man få nogle adapterstik mellem disse 2 typer stik eller er der andre løsninger der er smartere.


    Anders


    3Pins stikkene skal sættes i dit bundkort, som gerne skulle have små hvide stik spredt rundt omkring, hvilken mærke og model er det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    De har da haft et bundkort for nyligt der også var okay godt til overclocking mener de var deres X48 model og nu er Asrock jo også klar med der super command X58 bundkort der også skulle være en habil overclocke.


    "Okay godt" ja, men sammenlignet med andre producenters X58 falder det jo HELT til jorden (X58 Eclipse, EVGA X58 Classified, P6T WS, GA-EX58-Extreme, Foxconn Bloodrage, DFI UT X58 osv)


    Sammenlignet med sådan en broget flok, er det ikke nok at være okay god. Men anyways, nu snakker vi X38 og det ser da ud til at det er mobo der begrænser ham vil du ikke sige det? Mener stadig han vil få mest ud af at smide nogle penge efter en E8500.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nicklas0912
    Har kørt den på 5.3Ghz med 1.47V
    Kølning=Vandkølning.


    Tillykke med verdensrekorden så :roller:


    Ifølge hwbot er der ingen E8400 der har kørt så hurtigt på andet end cascade og DICE...


    Der findes 3 slags GTX260.


    1. udgave var 65nm, og havde 192 shaders.
    2. udgave var 65nm, og havde 216 shaders.
    3. udgave er 55nm og har 216 shaders.


    XFX kortet som OP valgte er 2. udgave, du har ret i at 3. udgave ville være bedre da den bruger mindre strøm, og dermed udleder mindre varme og på den måde clocker bedre. Der er dog ingen dramatisk forskel på 2. og 3. udgave, og det er egentlig kun 1. udgave man skal undgå.