Årsopgørelsen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Fik selv 13k. Men har fået forbud mod at købe noget hardware for konen.


    Så de går bare til afdrag på huset. Weeeeeeeeeeeee ;(


    haha , er det hvad man kalder for en tøffelhelt ? , det er dine penge brug dem som du har lyst , hvis hun får penge tilbage kan hun gøre det samme, hvis hun så intet har fået tilbage eller skal af med penge er det jo hendes fejl :p

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    hvordan beregner man egentlig ens fradrag


    transport-fradrag? klik på lommeregneren inde på SKAT og udfyld de felter som er påkrævet. Det hele går som en leg når man først er kommet igang, så selv en blondine kan finde ud af det :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    transport-fradrag? klik på lommeregneren inde på SKAT og udfyld de felter som er påkrævet. Det hele går som en leg når man først er kommet igang, så selv en blondine kan finde ud af det :crazyeyes:


    nej ikke transport, jeg har 41.000 om året men ved ikke hvordan de kommer frem til det

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    nej ikke transport, jeg har 41.000 om året men ved ikke hvordan de kommer frem til det


    Lyder til at det bare er dit personfradrag du har kigget på. For 2008 er det 41.000kr/år hvis man er over 18. Personfradraget har man uanset hvilke andre fradrag man har og udregnes på baggrund af sin alder (om man er over eller under 18 år). Så du er vel bare over 18 år?


    For 2009 er personfradraget 42.900kr/år hvis man er over 18 år, og 32.200kr/år hvis man er under 18. Så næste år står der 42.900 i dit personfradrag-felt. Kan du se på din forskudsopgørelse for 2009.



    Dit samlede fradrag bliver udregnet på baggrund af de tal der bliver indberettet til skattevæsnet samt det du selv opgiver hvis SKAT ikke har fået det med. Dit samlede årsfradrag er en blanding af dit personfradrag, rente-udgifter, transport-fradrag, udgifter til fagforening/a-kasse/efterløn, og hvad man ellers har som giver fradrag.


    Dit samlede årsfradrag er jo dit månedlige fradrag * 12. Hvis du trækker dit personfradrag fra det, så kan du se hvor meget af dit samlede fradrag som er på grund af ting du selv kan styre .... som f.eks de par eksempler jeg har skrevet tidligere i dette indlæg.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CAHS


    haha , er det hvad man kalder for en tøffelhelt ? , det er dine penge brug dem som du har lyst , hvis hun får penge tilbage kan hun gøre det samme, hvis hun så intet har fået tilbage eller skal af med penge er det jo hendes fejl :p


    Nej det er hvad man kalder fornuft, desværre. Mit hardware fejler jo ikke rigtigt noget hvis man skal være helt reel. Hun fik mere tilbage end mig og gjorde det samme skal dog tilføjes.


    Alle gifte mænd ender før eller siden med at blive tøffelhelte i mere eller mindre grad, you'll know soon enough ;)

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    1500 den forkerte vej ;( :boxed: :rolleyes: :evil: 8o


    Ditto :ohmy:

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeg kiggede lige på min netbank og der er blevet trukket 1 krone :O Jeg erklærer mig konkurs !!

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Jeg kiggede lige på min netbank og der er blevet trukket 1 krone :O Jeg erklærer mig konkurs !!


    De må da ikke hæve penge fra din konto, hvis du ikke har betalt nok i skat, bliver det overført til næste år?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Exxon


    De må da ikke hæve penge fra din konto, hvis du ikke har betalt nok i skat, bliver det overført til næste år?


    Det er jo det, men han vil jo nok bare have lidt opmærksomhed. Kan være at han ik får nok derhjemme :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det er jo det, men han vil jo nok bare have lidt opmærksomhed. Kan være at han ik får nok derhjemme :))


    Hehe, lige præcis.. Det er sgu' første gang jeg hører det!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Har du husket evt. befordring? Med mindre du bor 12 km eller derunder fra dit arbejde/studie, så får du godtgjort en del af dine transportudgifter


    har en befordtring på under 700 kr. så det gør ikke den store forskel.


    har bare tjent meget mere end hvad jeg havde regnet med, er oppe på 500k havde regenet med jeg ville ligge lidt iver de 300k


    så det bare surt jeg betalte kun 40% i skat man lære af sine fejl

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nonsens
    har bare tjent meget mere end hvad jeg havde regnet med, er oppe på 500k


    Har du tjent 500.000 som sanitør? Tror jeg skal skifte branche :))


    Fik selv et brev fra pfa omkring manglende inberetning af noget forsikrings halløjsa, så skal nok af med ca. 1000 af de 2400 jeg har fået tilbage... talentløst pfa

  • 1.057,00kr tilbage i skat her :clap:

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z