Overclock af E8400

  • heej allesammen


    Har en Intel E8400 som jeg ønsker at OC en del.
    mindst til 3.8GHz


    mit spørgsmål er bare hvad jeg skal indstille FSB og CPU volt til, når jeg overclocker så meget, for at det kører optimalt. ?


    har Zalman cpu køler på så varme bliver ikke noget problem.

  • Du starter med at hæve din FSB til 400 mhz og så kører du othors og ser hvor varm den bliver med Realtemp.


    Med en fsb på 400 mhz kommer du op på 3.6ghz. Der efter hæver du med 5 mhz eller sådan noget indtil du når dit mål.



    Brug CPU-Z til at se hvad din Vcore ligger sig på, den vil hæve sig selv sikkert.
    Når du så har nået de 3,8ghz stabilt ser du hvad den ligger din Vcore på og så går du ellers ind og sænker den lige en indstilling ned og tester med othors igen om den er stabilt, sådan forsætter du med at teste og sænke Vcore indtil den bliver ustabil og så hæve du den lige en indstilling eller 2 alt efter hvor sikker du vil være.. =)


    Dit mål ligger jo på de 423 mhz, tror ikke du får brug for at hæve V på chipsættet for at nå det, men start som sagt med de 400 mhz i fsb og se hvad der sker..


    Hvilken Revision er din CPU C0 eller E0?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Kunne da godt tænkes, men tror det nu ikke. prøvet og give den lidt mere V når du kommer over de 400 mhz med den?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • jaa men så bliver den ustabil og lukker ned efter et par sekunders stress .
    prøver med lav multiplier nu og høj FSB men kan ikke rigtig komme over 470MHz før det går galt.
    Prime95 meddeler om fatal hardware fejl .


    lige nu tester jeg ved 470MHz og 8x multiplier


    i givet fald med temp. hvor ændres / ses cpu'ens max limit ?

  • Tror det er lidt forskelligt med temperaturen...


    Men det kunne vel egentlig også være dine ram der sætter en grænse... Prøv at sæt dem til noget lavere end 1:1 og så kør FSB op og se om den stadig lukker ned?