kaspersky meget bedre end norton

  • både avg og avast stinker for hårdt. der var engang hvor man kunne nøjes med antivirus. men det slår slet ikke til længere. og man får dælme hvad man betaler for ved disse programmer. man er nødt til at have en samlet sikkerhedspakke. og der er de 2 bedste klart Norton IS / 360 eller kaspersky IS. jeg har arbejdet som konsulent ved et IT firma og har arbejdet temmelig meget med det efterhånden. norton er lidt sløv i det og bruger en del resourcer det er dog blevet meget bedre i de nye versioner end det gamle og man mærker det ikke meget mere heller ikke med irreterende popups eller andet. det koster lidt mere end de fleste andre programmer men det indeholder samtidig også mange flere funktioner. kaspersky er lidt mere let og smidigt end norton og kan næsten det samme bare til en billigere pris det koster pt 333kr hos http://www.kaspersky.co.uk/store og det er sku en ok pris for det. man kan evt gøre det at købe licensen i england via det link jeg skrev og derefter hente trail'en fra den danske side for at få programmet på dansk. har jeg efterhånden gjordt for rigtigt mange kunder.


    jeg kører selv med kaspersky da jeg mener at hvis det kommer an på pris/produkt/ydelse så er det helt klart det bedste produkt på markedet pt.


    til dem overvejer bullguard. HOLD JER VÆK FRA DET. det er det ærgeliste lort. og der er super mange problemer med det og så snupper det ikke særligt mange virus eller trojanere.
    og kigger man på virus bulletin kan man se at BG kun har fået 3 certeficeringer og den sidste var i 2007. det siger måske lidt om programmet. hvorimod norton har fået over 50

  • Quote


    Den der artikel tror jeg ikke der er ret mange som giver 5 flade for, hvis de tænker sig lidt om. :boxing: For det første er den tilbage fra 2006 og for det andet er det den værste omgang useriøse nærmest SE og HØR / Ekstra Bladet stil, den er skrevet i :P => Dramatisk og forskruende overskrift + direkte faktuelle fejl :D


    Man kan jo umuligt konkludere ud fra 1 test inden for 1 specifik del af scanning, hvilken der er verdens bedste. Her testes der kun for on-demand... Hvor tit er det at man selv sætter en scanning i gang? Aldrig vil jeg mene er tilfældet hos de fleste ;) Jeg forventer i hvert fald at et antivirus program skal holde computeren clean "af sig selv". :)
    Ud over den detalje, så er det jo lodret forket når der skrives "Kaspersky er verdens bedste antivirus. Det viser en ny test fra AV-Comparatives."... For det første konkludere testen ikke hvad der er "verdens bedste antivirus"... I konklusionen står netop at dem som er kommet i ADVANCED+ kategorien har tilsvarende "ydelse" i testen og at man bør vælge på andre parametre som fx support og computer ressourcer inden for de programmer der er i kategorien.
    For det andet så tager AVK førstepladsen i alle kategorier.. Næste i rækken ifølge testen er F-Secure og så først derefter kommet Kaspersky :D


    Det kunne dog være interessant med nogle gode tests af realtime scanningen samt ressource forbrug for de forskellige programmer. Det tror jeg er de vigtigste parametre for antivirus/internet security til private brugere. :)



    Lidt off-topic: Bruger selv F-Secure Internet Security og synes det er udemærket. Holder i hvert fald computeren fri for snavs er jeg overbevist om. :D Dog bruger det en del ressourcer på computeren til tider... Har dog ikke sammenlignet med andre programmer, da jeg ikke har prøvet dem. :)

  • Så vidt jeg er der kun en meget lille håndfuld steder der laver seriøse tests af AV - især og næsten udelukkende http://www.av-comparatives.org/


    TopTenreviews??? Så check da lige de affiliate links. Burde være pænt gennemskueligt at deres publikum er de uvidende. Det eneste gode der er at sige om den slags er at AV-Comparatives ikke ville eksistere uden. Ifølge dem selv en slags protest imod al det reklamebaseret og juhuuuu pladder der er omkring sikkerhedsprodukter.


    Deres egne tests stinker også på nogle områder - men som regel ved de det og gider man læse skriver de som altid en rapport der redegør for test-grundlag. Alt det man ikke finder andre steder.


    Stinker betyder f.eks. at 1. Avira er godt og måske har fortjent prisen som "AV of 2008" men hvad er lige forskellen på AV of 2008 og TopTenReviews? Det der med at gøre det nemt for reklamebranchen går lidt imod hele deres grundlag. De kører også med let forståelige stjerner etc. Lige noget for hurtige "analyser" eller elendige artikler som fra ComOn.


    Og 2. Som de altid siger er der meget mere vigtigt omkring et AV produkt end det de tester - og man skal ALTID afprøve det selv. Men at udkåre Avira eller noget andet på den baggrund er lidt vagt. Udover at en "kåring" næsten altid stinker så får Avira store problemer hvis ikke dens (sublime) heuristiske scanner fanger lortet. Så er det game over for Avira, vil bare glo. Andre har flere værn som vil sætte ind. Selv Windows Defender er bedre end Avira til mange ting - på trods af at Avira anbefaler man dropper WD. Den anbefaling samt det at nogle AV som Norton direkte deaktiverer WD burde tælle med, tælle ned nærmere. WD er en del af OS! Selvfølgelig led i kampen om hvem der skal stå for sikkerheden i Windows. MS vinder i 2009... Men viser at de kun tester det der kan opstilles i tabeller, som de også siger, men så skal man ikke kåre noget som "det bedste" - skal have hele historien med.


    Har selv Avira og 2009 versionen ser ud til at blive endnu bedre. Pris- og funktionsmæssigt er Avira altså det bedste ;) lige efter VirusTotal.


    På deres forum har de en liste over sites de kan anbefale, nok et godt udgangspunkt.


    De tester under forskellige forhold Frankovic. Men typisk vil kun den seneste test blive nævnt = den seneste test vinder er bare den bedste... I løbet af 3mdr. kan det snildt have ændret sig og en ny vinder er at foretrække. Siger næsten sig selv at det er noget ævl. De har lidt for travlt med at kåre, er slave af deres egne tal (bare fordi de ikke er fusket med?) - men redder den hjem hvis man undersøger nærmere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bambo
    De tester under forskellige forhold Frankovic. Men typisk vil kun den seneste test blive nævnt = den seneste test vinder er bare den bedste...


    Well... AV-Comparatives nævner jo netop ikke nogen enkelt vinder - det min pointe var der ;) Selve testen synes jeg som er okay i det den tester i og en OK konklusion. :) Så der er vi helt enige ;)


    Min kritik gik på comons artikel, hvor de ud fra testen (som ikke kårer en enkelt vinder) selv kårer en vinder. Og det er ikke gjort ud fra den sidste test... Det er netop ud fra at:


    "Kaspersky vandt sammenlagt med en førsteplads, to andenpladser og en tredjeplads i de fire kategorier, som tidens populære antivirus-løsninger er blevet testet i."


    Så i den sammentælling der går det galt for comon ;) Da AVK vinder alle 4 dele af testen, pånær 1 som AVK deler med F-Secure og Kaspersky.


    Skal nok lade være med at kommentere det mere, men ville bare lige forklare, hvis det blev misforstået hvad jeg skrev. :) Topic her er jo ikke at sable comons artikel ned :cheers:

  • Jeg var ikke klar i mælet. AV-Comparatives hyler ikke så højt om at NU er X den bedste. Men det er sådan deres arbejde bliver modtaget og behandlet af websites som ComOn, plus alle dem der fiser rundt på fora og spiller kloge :)


    De er jo nok ikke helt dumme hos AV-Comparatives - de skal jo frem i lyset så jeg gætter på de laver deres stjernesjov/kåringer med den begrundelse at der lægger seriøst, og årelangt, arbejde bag ved. Vel også derfor de "forbyder" direkte links til resultater, de ser gerne man læser grundlaget.

  • der er kommet seriøst gang i debaten:-) dejligt at se men man kan vel konkludere at hver sin person har sin favorit og mening om hvordan testene skal læses alt efter deres eget synspunkt på hvad der er bedst. nu må vi ikke glemme det der startede hele tråden. altså kasparsky er bedre end norton det er stadig min mening. det er også rart at få a vide ind i mellem når der er sket nogle angreb på din pc. norton 360 er meget dyr og man har inge fornemmelse af at den overhovedt laver noget. som sagt så tog kaspersky lige 8 trojaner i mit system lige efter jeg havde fjernet norton så mon ikke man kan konstatere at kaspersky har en noget bedre virus skanner?


    der er vel også en grund til at betalings programmerne koster penge administration, udvikling, test det er jo ikke gratis at have folk i dag og især fra kaspersky deres glimrende kunde service.


    tar du de gratis programmer som avg og avast jeg har ikke set dem udvikle sig meget de sidste år i udseende mon de så har udviklet sig lige så meget som de andre firmaer på det vigtige plan.


    jeg støtter gerne med at betale for min sikkerhed hos kaspersky da jeg mener de gør et godt stykke arbejde i det hele taget.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Virus.gr test fra 06/2008


    1. G DATA 2008 version 18.2.7310.844 - 99.05%


    2. F-Secure 2008 version 8.00.103 - 98.75%


    3. TrustPort version 2.8.0.1835 - 98.06%


    4. Kaspersky version 8.0.0.357 - 97.95%


    5. eScan version 9.0.742.1 - 97.44%


    6. The Shield 2008 - 97.43%


    7. AntiVir version 8.1.00.331 Premium - 97.13%


    8. Ashampoo version 1.61 - 97.09%


    9. Ikarus version 1.0.82 - 96.05%


    10. AntiVir version 8.1.00.295 Classic - 95.54%


    11. AVG version 8.0.100 Free - 94.85%


    12. BitDefender 2008 version 11.0.16 - 94.70%


    13. Avast version 4.8.1201 Professional - 93.78%


    14. Nod32 version 3.0.650.0 - 93.36%


    15. F-Prot version 6.0.9.1 - 91.87%


    16. BitDefender version 10 Free - 91.32%


    17. ArcaVir 2008 - 88.65%


    18. Norman version 5.92.08 - 87.72%


    19. Vba32 version 3.12.6.6 - 87.21%


    20. McAfee Enterpise version 8.5.0i - 86.57%


    21. McAfee version 12.0.177 - 86.39%


    22. Rising AV version 20.46.52 - 85.87%


    23. Norton 2008 - 83.34%


    24. Dr. Web version 4.44.5 - 82.87%


    25. Antiy Ghostbusters version 5.2.3 - 80.23%


    26. VirusBuster version 5.002.62 - 77.19%


    27. Outpost version 6.0.2294.253.0490 - 75.35%


    28. V3 Internet Security version 2008.05.31.00 - 75.23%


    29. ViRobot Expert version 5.5 - 74.50%


    30. Virus Chaser version 5.0a - 73.65%


    31. A-squared Anti-Malware version 3.5 - 71.66%


    32. PC Tools version 4.0.0.26 - 69.82%


    33. Trend Micro Antivirus+Antispyware 2008 version 16.10.1079 - 67.28%


    34. Iolo version 4.325 - 63.98%


    35. Panda 2008 version 3.01.00 - 61.41%


    http://www.virus.gr/portal/en/content/2008-06%2C-1-21-june

  • Fint resultat. Intet er 100% sikkert og jeg gider hvertfald ikke betale for anti virus når Avg free ligger så højt på listen som det gør. :P

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Ja gode resultater du fandt frem grillrotten, jeg kan så kun sige at jeg er glad for at betale det lille beløb hver måned for mit F-secure og jeg er yderst tilfreds :D

    Amd Phenom II X4 955 BE - Kølet af Scythe Mugen 2 Rev. B
    Asus M4A87TD/Usb 3
    Kingston Hyper X 2x2 GB 1600Mhz
    XFX Radeon HD 6950 2GB "Dual Fan"
    Seagate Momentus XT 500 GB/Samsung F1 750 GB
    Corsair TX750W
    Fractal Design Define R3
    Samsung Syncmaster T220
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Logitech G11/Logitech G5/Steelseries 5L/eDimensional AudioFX Pro 5+1

  • som bassenger siger så er det meget individuelt hvad man foretrækker. og det er sku en jungle at finde rundt i de forskellige tests der er rundt omkring på nettet. og der er ikke en eneste af testene der er enige i nogle af de andre tests og de har alle forskellige konklusioner.


    btw så syntes jeg den liste som grillrotten kom med mangler en vigtig en. MS antivirus 2009 er ikke på listen og den har da ellers fundet rigtigt mange vira hos folk det sidste halve år :D

  • Synes nu ikke det er så svært at finde hoved og hale i. Slet ikke hvis du kombinerer data med egen erfaring. Tager f.eks. ikke mig vanvittig lang tid at konstatere Mcafee aldrig bliver mit AV uanset test-resultater :)


    AV-Comparatives har lige testet en eScan pakke og her kommer de omkring hele programmet - det der aldrig sker når der postes og henvises til lister der er til at fatte. Viser kun en del af sandheden - og det kun i det omfang testgrundlaget overhovedet giver mening og ikke er "bestilt" arbejde.


    Men hvis det er så vigtigt så prøv at søge lidt på Wilders Security Forums Der sker intet på det her område uden at det kommenteres. Wilders er lidt hvad ugeblade er til kongehuset, men der er også god info.


    Ja, det bliver interessant at se hvor meget Microsoft tager over i 2009 når deres gratis AV kommer. Gætter på de med god grund får store markedsandele på ultra kort tid.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    som bassenger siger så er det meget individuelt hvad man foretrækker. og det er sku en jungle at finde rundt i de forskellige tests der er rundt omkring på nettet. og der er ikke en eneste af testene der er enige i nogle af de andre tests og de har alle forskellige konklusioner.


    btw så syntes jeg den liste som grillrotten kom med mangler en vigtig en. MS antivirus 2009 er ikke på listen og den har da ellers fundet rigtigt mange vira hos folk det sidste halve år :D




    Nu viser listen jo, at den er fra 6 måned i 2008, så det er jo en logisk grund til, at ms 2009 ikke er med på listen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • jeg synes AVG er til dem som ik bruger sin computer til det helt vilde som nørderne går med at teste mange programmer og spil, da jeg flere gange har oplevet os ved originale spil og programmer og mindre freeware produkter at AVG siger der er virus i som der så ik er i længden derfor jeg bla. ikke bruger den fulde AVG med Firewall jeg har men istedet for bruger KIS2009 (Kaspersky Internet Security 2009) på mit XP Pro SP3 System synes den er den bedste jeg har prøvet end til vidre :)


    plus har fået lov til at være med til at teste KMS2009B2 (Kaspersky Mobile Security 2009 Beta 2) på min Nokia N79 den køre nice, selv om den har nogle bugs endnu :clap:

  • Jeg synes der er flere ting i denne sag, om hvorvidt den ene er den bedste, eller den anden er.


    For mig er der flere ting der skal væres iorden, før jeg vil kalde det, det bedste program.


    Første ting er selvfølgelig at, den skal kunne holde virus ude (forebygge)


    For det andet, skal det kunne scanne det hele (DVD,hdd,emails osv) samt kunne fjerne dem effektivt


    Tredje ting er, den skal være usyndlig således man ikke ligger mærke til den er der samt tage så få resourcer som muligt.


    Og til sidst, noget som ingen andre herinde skriver om, men firmaet skal være hurtig til at komme med virus-definitions idet der kommer over 30.000 spywares/vira om ugen. Dette er en af de vigtigste ting efter min mening samtidig med min første grund. De andre ting er, efter min mening, bare en bonus.


    Jeg benytter mig af NOD32 idet jeg det er en af de programmer der overholder flest af mine krav. Alternativt har jeg benyttet mig af Kaspersky men nu benytter jeg mig af NOD32 og er ganske godt tilfreds.


    EDIT: Det gik vist lidt hurtigt, håber I har forstået meningen :))

  • du kan aldrig 100% beskytte dig med software el. hardware (router) har aldrig hørt om nogen som er 110% sikker på de aldrig får virus, der findes selv virus og spyware til Linux & Mac bare ik i så stort omfang som til Windows, da Windows er den meste brugte Styresystem bla. Hr. & Fru i hele verden.