Hjælp virus

  • Hej,
    jeg har downloadet noget musik som nu har givet mig virus, man min firewall kan ikke fjerne det jeg har Windows Firewall, og Avast!


    Kan nogen fortælle mig hvilke firewalls der de bedste (helst gratis)


    Mvh. Mr. Somersby

    Jeg hedder Rasmus,
    er 15 år kan godt lide at spiller computer, spiller for det meste WoW og Css

  • Windows Defender.. det er hvad jeg bruger sammen med avast på 3 computere.. og det finder jeg mest optimalt..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ved du hvad det er for en slags virus?. Jeg bruger selv windows defender og avg antivirus. Hvis jeg får noget grimt noget på min computer downloader jeg så superantispyware trial version. Den æder det.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Avast er ellers også et ganske godt program bare sørg for at have den seneste version. Nu ved jeg ikke hvor aggressiv og udspekuleret den virus du har er, men du kan prøve at sætte avast til at scanne inden windows starter op. Jeg prøvede det på min søsters computer, da hun havde virus, og der blev problemet hovedsageligt løst ved at lade avast scanne inden windows startede op.

  • en firewall kan ikke fjerne virus medmindre det er en firewall med antivirus. hvis det skal være en gratis firewall så bliver det ikke meget bedre end comodo firewall . den gratis version har også antivirus http://www.personalfirewall.comodo.com/

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Der er også et program der hedder ThreatFire.


    Jeg er faktisk ikke helt klar over hvad man helt præcist kalder den type program, men det er beregnet som Real-time malware-halløj... + information over mest "populære" trusler verden over :) Og det opdaterer stortset hver dag...
    Det kan også skanne, men de siger selv at det beregnet til at køre sammen med at andet antivirus-program.... så vidt jeg har forstået.


    Jeg kunne godt lide det.



    http://www.threatfire.com