Fogh på talerstolen

  • Jeg er nok lidt sent ude, men lad os håbe nogen når at svare inden 8 minutter :))


    Nogen der ved hvor man hurtigst får at vide hvad der er blevet sagt på talerstolen her kl. 13? Hopper nok ind og tjekker TV2-News om lidt, de har aldrig noget at lave normalt, men det må da lige være en dag som i dag de er på!


    Hvad tror i? Får vi en ny statsminister? Bliver der udskrevet valg, og i så fald, får vi et magtskifte eller beholder VK magten?


    Gætter på ca. 50,00% af Danmarks befolkning er uenige med mig i denne udtalelse, men jeg håber godt nok INDERLIGT ikke at vi får en socialdemokratisk regering :ph34r:

  • Jeg synes efterhånden det er en farce fra medierne at de bliver ved med at rode så meget rundt i om han bliver som statsminister eller skifter. Der er jo ikke nogen tvivl om at han gerne vil have jobbet i Nato og det kan man jo sådan set ikke betænke ham i. Men før han er sikker på at få jobbet kan han jo ikke sige en skid og det burde pressen så acceptere, ihvertfald indtil der sker noget nyt. De prøver at få en historie ud af noget hvor der ikke er en historie (endnu ihvertfald) og det viser bare endnu engang en vis form for uduelighed i den danske presse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg vil personligt håbe han får den post og det blir snart. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Jeg vil personligt håbe han får den post og det blir snart. :$


    Vil du hellere have noget der mest af alt minder om en videruddannet pædagog til statsminister?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Vil du hellere have noget der mest af alt minder om en videruddannet pædagog til statsminister?


    Hellere det end en forvokset hobbit :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Vil du hellere have noget der mest af alt minder om en videruddannet pædagog til statsminister?


    Jeg forstår ikke helt din udtalelse. Hvis det er Lars Løkke Rasmussen du snakker om så er han da uddannet jurist. Det har ikke specielt meget med pædagogik at gøre. Og hvis man skal tale om rundkredspædagogik (og børnehavepædagogik) så er det da nok nærmere venstrefløjen vi skal have fat i.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Hellere det end en forvokset hobbit :razz:


    Det må være løkke rasmussen du mener. Men jeg er fuldstændig enig. :))
    En gammel drukmås der sad og drak med brixtofte og bagefter har været med til at dolke ham i ryggen. Ham på statsministerposten? Nej tak. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Det må være løkke rasmussen du mener. Men jeg er fuldstændig enig. :))
    En gammel drukmås der sad og drak med brixtofte og bagefter har været med til at dolke ham i ryggen. Ham på statsministerposten? Nej tak. 8o


    Yup, det er den kære Lykke, jeg omtaler på fineste vis :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Jeg forstår ikke helt din udtalelse. Hvis det er Lars Løkke Rasmussen du snakker om så er han da uddannet jurist. Det har ikke specielt meget med pædagogik at gøre. Og hvis man skal tale om rundkredspædagogik (og børnehavepædagogik) så er det da nok nærmere venstrefløjen vi skal have fat i.


    Anders


    Tjaa, med Løkke med roret ved vi da i det mindste hvor alle pengene bliver af :crazyeyes: :cheers:

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100


  • På nuværende tidspunkt håber jeg tilgengæld INDERLIGT, at vi får en socialdemokratisk regering. Jeg kunne ikke være mere uenig med de fleste valg, som den nuværende VK regering har truffet i den seneste tid. Og da slet ikke skattereformen og forslaget om SU i kun 4 år.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    og forslaget om SU i kun 4 år.


    Som kom fra en tidligere socialdemokratisk skatteminister ;)



    Forslaget bliver i øvrigt heller ikke til noget. Jeg siger ikke, at alt hvad VK og O har hevet op af hatten har været vildt fedt, men der er ingen grund til at give dem skyld for det hele. Jeg er personligt ikke interesseret i at betale mere i skat end højst nødvendigt, og en socialdemokratisk regering med SF på sidelinjen kan desværre hurtigt finde grund til at øge skatten. Derudover, så vækker Helle Thorning Smith ikke ligefrem tillid hos mig.


  • Nej så hellere pia til fadet ikke? Ton dog rent flag og stå ved hvem du selv støtter Heidi.
    Det er typisk folk fra DF de ser altid S som dyret i åbebaringen. Det er altid S der skal skydes på.
    Et svagt socialdemokrati= stærk dansk folkeparti. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Nej så hellere pia til fadet ikke? Ton dog rent flag og stå ved hvem du selv støtter Heidi.
    Det er typisk folk fra DF de ser altid S som dyret i åbebaringen. Det er altid S der skal skydes på.
    Et svagt socialdemokrati= stærk dansk folkeparti. :))


    Sikke dog en værre gang fis. Så fordi man ikke kan lide Helle Thorning så elsker man automatisk Pia?


    Jeg har også utrolig svært ved at se Helle som en god statsminister. Hver gang hun åbner munden så er det kritik af regeringen uden selv at have nogle forslag. Eller også kommer hun med nogle mærkelige forslag som man kun kan ryste på hovedet af.
    Men samtidig så jeg da helst at DF ikke var det parlamentariske grundlag, men det er jo desværre et nødvendigt onde. Man skal jo også lige huske på at bortset fra udlændingepolitiken så har DF jo nogle meget venstreorienterede holdninger. Jeg ville faktisk placere dem omkring SF (igen hvis man ser bort fra udlændingepolitiken) og på den måde er de jo egentlig gode til at holde regeringen lidt i ørerne for venstrefløjen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Er ikke så vildt meget inde i politik, så vidste faktisk ikke det med SU. Tak for informationen i øvrigt. Håber nu hellere ikke, at forslaget bliver til noget.


    Jeg er nu hellere ikke enig i alt hvad socialdemokraterne siger og foreslår, men hellere det end den nuværende regering. Alt i alt er der ikke rigtig nogen partier her i landet, som virkelig siger mig noget i det store billede.
    Derudover nævner du bl.a., at Helle Thorning ikke ligefrem vækker tillid hos dig, og det er også fair nok. Jeg har til gengæld præcis på samme måde med Anders Fogh og den nuværende regering.


    EDIT: Er enig med dna/Anders mht. DF. Hvis man ser bort fra deres udlændingpolitik, synes jeg også de har nogen rigtig fornuftige holdninger. Derudover synes jeg også Pia K. er en fremragende politiker, selvom jeg ikke kunne være mere uenig med hende på nogle punkter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Nej så hellere pia til fadet ikke? Ton dog rent flag og stå ved hvem du selv støtter Heidi.
    Det er typisk folk fra DF de ser altid S som dyret i åbebaringen. Det er altid S der skal skydes på.
    Et svagt socialdemokrati= stærk dansk folkeparti. :))


    Jeg har på intet tidspunkt fornægtet hvem jeg støtter politisk - du kan evt. læse tilbage i tidligere tråde her på Tweak, men du vil ikke kunne læse, at det er Dansk Folkeparti. Jeg så helst, at DF stod udenfor indflydelse, og jeg hilste derfor NA velkomment som et frisk alternativ og en mulighed for, at vi kunne få en regering med V og K, uden DF havde meget at sige. Nej, jeg stemte ikke på NA, men jeg overvejede det indtil der gik kluddermor i det.


    Men så længe du har planer om at beskylde mig for stemme på DF, og at det er derfor jeg skyder på S, så er der ikke meget idé i at diskutere noget som helst. Hvis du derimod kan droppe de der totalt langt ude beskyldninger, så kan vi sagtens diskutere politik, men jeg gider ikke mudderkast.


    Jeg er forresten gammelt medlem af SFU, indtil jeg en dag så lyset og indså, at det var den helt forkerte boldgade for mig. Da jeg var teenager var det - også dengang - voldsomt moderne at være rød, men vi kan jo allesammen ende med at blive klogere med tiden ;)


    Mine krydser er derfor altid blevet sat ved V eller K, lige pånær ved et enkelt kommunalvalg hvor jeg faktisk stemte på en - på mange måder - genial kandidat fra det Radikale Venstre, men lokalpolitik kan ikke sammenlignes med hvad der foregår i folketinget på ret mange punkter.


    Jeg kan ikke lide Helle Thorning Smith fordi hun - IMO - endnu ikke har præsteret noget som helst. Hun påstod, at hun kunne slå Anders Fogh Rasmussen, men det har hun heldigvis aldrig haft held til endnu - og hun får det næppe. Jeg er på ingen måde overbevist om, at hun er den rigtige statsministerkandidat, og det vil blive en trist dag hvis hun får held med det hun så gerne vil, og det vil blive den samme dag jeg vil overveje at forlade det land jeg ellers elsker så højt for at finde et andet. Jeg har, som kommende topskat-betaler ingen interesse i et socialdemokratisk skattehelvede, og jeg er på ingen måde overbevist om, at de kan gøre det bedre end den nuværende regering. De laver ikke meget andet end at gøre debatten så skinger som muligt, og opføre sig som forkælede børn der ikke får deres vilje og på den måde sætte sig selv udenfor indflydelse. Men det er selvfølgelig også meget nemmere end at smøge ærmerne op og komme ind i kampen.


    Ja, vi har en lang række problemer i Danmark, men der skete også lægefejl, var lange ventelister på sygehusene, togene kom aldrig til tiden, og jeg brugte også nedslidte toiletter i folkeskolen, men de gjorde jo heller ikke noget ved det! Så i stedet for at pege fingre, burde de erkende deres del af ansvaret, og så være med til at sikre, at der bliver gjort noget ved tingene, og det gør man IKKE ved at rende fra forhandlingerne hver gang de bliver inviteret med. V og K er sikkert ikke dem der er nemmest at forhandle med når DF gang på gang skal have så stor medbestemmelse som de har, men så må andre partier træde til og sikre det parlementariske grundlag i stedet for det de har gang i nu.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Poco
    Er ikke så vildt meget inde i politik, så vidste faktisk ikke det med SU. Tak for informationen i øvrigt. Håber nu hellere ikke, at forslaget bliver til noget.


    Det var så lidt, og der er forhåbentlig ikke andre end Karsten Koch der kan se fornuften i det forslag. Det handler i bund og grund om at tage et valg. Vil man have folk til at tage en uddannelse så hurtigt som muligt kan man ikke forringe SU'en nævneværdigt. Det sidste jeg hørte er så også, at det er helt pillet af, så der er ingen risiko for, at det skulle blive til noget.


    Ja, vi er en smule forkælede, at vi i det hele taget kan få SU, men taget vores skattetryk i betragtning, så er vi jo også selv med til at betale for det, modsat f.eks. USA som har en langt lavere skat, men så mangler en stor del af de goder vi heldigvis har her i landet.

  • Hvad er der galt i at stemme DF? Der kommer skam meget godt ud af DF, det handler ikke kun om udlændige politik.
    Jeg syntes også det er lidt sjovt at hvor de andre partier går efter minister poster, så går DF efter real magt istedet. Pia Kjærsgaard og Kristian Thulesen Dahl er da fantastisk dygtige begge to.

  • Sgu lidt svært det der med politik, uanset hvem man stemmer på så bliver man aldrig tilfreds med dem alligevel. Og måske har de allesammen noget at byde ind med alligevel, hver især?
    Med den nye fantasktiske skatte-pakke er der jo både givet til gården og til gaden, men bliver nogen tilfredse med det? Nej vel. :dance: Polotik er vistt ikke sårn lige S/H....

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]