Hjælp! Blæsere har det forkerte stik

  • Jeg har købt 3 blæsere til mit Antec P182 kabinet, da de medfølgende larmer en del. Jeg er dog løbet ind i det problem at de blæsere der sidder der bruger 4 pin (de forholdsvis store der er omkring 2,5 cm brede), men på de 3 nye er det små 3-pins stik. Min strømforsyning er en Corsair TX650 som ikke har de små stik.


    Kan man få nogle adapterstik mellem disse 2 typer stik eller er der andre løsninger der er smartere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har købt 3 blæsere til mit Antec P182 kabinet, da de medfølgende larmer en del. Jeg er dog løbet ind i det problem at de blæsere der sidder der bruger 4 pin (de forholdsvis store der er omkring 2,5 cm brede), men på de 3 nye er det små 3-pins stik. Min strømforsyning er en Corsair TX650 som ikke har de små stik.


    Kan man få nogle adapterstik mellem disse 2 typer stik eller er der andre løsninger der er smartere.


    Anders


    3Pins stikkene skal sættes i dit bundkort, som gerne skulle have små hvide stik spredt rundt omkring, hvilken mærke og model er det?

    Primær Rig
    Gigabyte GA-EP35-DS3 ** C2D E4600 ** 2x1 GB Corsair XMS2 PC2-5400 ** XFX 8800GS 384MB Alpha Dog ** Corsair VX450 ** Antec P182 ** Logitech Z5500


    NAS/FTP/VNC/Seedbox
    ASRock 775i65PE ** Celeron D326 2,53gHz ** 1536MB Kingston Value PC2700 ** Sapphire Radeon X1600Pro 512MB ** NorthQ 400Watt ** Antec SLK3000B


    Bærbar
    IBM Thinkpad T30 ** Pentium 4M 1,4 gHz ** Radeon Mobility 7500 ** 256MB DDR PC-2100

  • Det var jeg ikke lige klar over. Standardblæserne havde de førnævnte stik. Mit bundkort er et Asus P5Q Pro. Det vil jeg da lige kigge på.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Umiddelbart kan jeg finde 1 stik der hedder PWR (power), og 2 der hedder CHA (chassis). Er det kun CHA jeg skal bruge eller er det ligegyldigt. Jeg skal i alt bruge 3 stk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Du kan se på billedet herunder.


    EDIT: too slow, men det er ligemeget hvad du bruger. Det er kun et spørgmål om hvad de hedder i BIOS og andre programmer til monitorering.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Du kan se på billedet herunder.


    EDIT: too slow, men det er ligemeget hvad du bruger. Det er kun et spørgmål om hvad de hedder i BIOS og andre programmer til monitorering.


    /ask


    Tak for svaret. Den længst til højre er til 4-pin (cpu fan). De 3 andre var også dem jeg havde fundet. Det hele skulle gerne løse sig nu og jeg er i fuld gang med at skifte blæserne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er faktisk ikke helt lige meget. I hvert fald ikke på mit bundkort, Asus p5k-e wifi/ap. Der er 3 fans der hedder cha_fan1,2 og 3. Så er der en der hedder pwr_fan. Den der hedder pwr_fan kan mit MB ikke aflæse rpm fra. Ved ikke hvorfor men det står også i manualen.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m