Hvad vil dette billede kunne indbringe

• Hej alle.

Til jer der har lidt forstand på salg af billede.

Billedet jeg poster her har jeg før vist jer, jeg har fået en snes mail's omkring hvad billedet skal koste hvis jeg ville sælge det.
    Og jeg ved sQ ikke hvad sådan et skal koste, det er ikke lige noget snapshot :crazyeyes: det tog nok en 3 timer af få dette billede. :)

Billedet er i 1800X2700 som giver en go' kvalitet i A3. Og også dejlig skarpt i fuld størelse.

Og hvor sælger i evt. billeder. ?

Vh Henrik

• Hej Henrik

Jeg er ikke selv noget orakel indenfor emnet...men jeg har et par venner der roder med den slags, så jeg har nappet lidt op hist og her... Mit bud vil derfor være at du beder folk om at komme med et bud, og så ellers takker ja til alt der ikke direkte er en fornærmelse ;)
    Du vil sandsynligvis ikke kunne få det accepteret på nogle af topsiderne, der gør sig i formidling af billeder - uskarpheden i midten af billedet trækker desværre ned. De sider hvor kravene ikke er nær så høje betaler først og fremmest ikke nær så meget for billedet...og så er sandsynligheden også markant mindre, for rent faktisk at få solgt noget - så det korte af det lange er at du nok ikke skal sætte næsen op efter at få overskud, hvis du medregner den tid du har brugt på billedet.
    Men alene det at der er folk der vil betale dig penge for billedet syntes jeg nu også er belønning nok! Jeg tvivler på der er mange mennesker i Danmark, der har oplevet at blive tilbudt penge for deres fotografier - jeg har ihvertfald aldrig :)

Oprindeligt indlæg af Keder
    Hej Henrik

Jeg er ikke selv noget orakel indenfor emnet...men jeg har et par venner der roder med den slags, så jeg har nappet lidt op hist og her... Mit bud vil derfor være at du beder folk om at komme med et bud, og så ellers takker ja til alt der ikke direkte er en fornærmelse ;)
    Du vil sandsynligvis ikke kunne få det accepteret på nogle af topsiderne, der gør sig i formidling af billeder - uskarpheden i midten af billedet trækker desværre ned. De sider hvor kravene ikke er nær så høje betaler først og fremmest ikke nær så meget for billedet...og så er sandsynligheden også markant mindre, for rent faktisk at få solgt noget - så det korte af det lange er at du nok ikke skal sætte næsen op efter at få overskud, hvis du medregner den tid du har brugt på billedet.
    Men alene det at der er folk der vil betale dig penge for billedet syntes jeg nu også er belønning nok! Jeg tvivler på der er mange mennesker i Danmark, der har oplevet at blive tilbudt penge for deres fotografier - jeg har ihvertfald aldrig :)

Hej Keder.

Tak fordi du gad at skrive lidt om det. :)

Jeg er dog lidt uenig med dig ang. det uskarpe på vandet bagved dråben, det giver lidt fart i billedet, og når det er et closeup billede er det umugligt selv ved en lav blænde at få dette skarpt i denne vinkel, det sprøjter en 3 - 5 cm bagved dråben. Den havde nok været mere skarp hvis vinklen var højere oppe, men sådan et billede synes jeg skal tages ved næsten vandret.
    En lidt hurtigere lukker havde nok hjulpet en smugle, men så kommer der alt for mange udbrændte områder, da lyset så skal være kraftigere. ;)

• Hvis der er nogen som tilbyder at købe det så prøv og hiv en pris ud af dem. Det er altid utrolig svært at finde ud af hvad man skal tage. Det afhænger jo også meget af om du sælger et lille print eller om det er et lærredsprint i A3 størrelse.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis der er nogen som tilbyder at købe det så prøv og hiv en pris ud af dem. Det er altid utrolig svært at finde ud af hvad man skal tage. Det afhænger jo også meget af om du sælger et lille print eller om det er et lærredsprint i A3 størrelse.

Ok, jeg finder lige ud af hvad det skal koste i de forskellige størelser. :)

• Du kan også sige at jeg vil lave det her på den og den måde det koster så og så meget. Jeg vil have det og det for tiden også sige det koster så meget færdig. Så skal du jo nok også bare forvente at nogen folk vil springe fra.

• Det var så lidt...
    Ang. uskarpheden, så bliver diskussion hurtigt til noget der handler om smag...og den slags kan man jo ikke diskutere ;)
    Så min pointe var mere at det er noget jeg vil tro billedet vil blive diskvalificeret på, hvis du indsender det til en side der handler med stock-photos. Beskæringen og "pletterne" i bølgen yderst til højre + i afspejlingen af dråben kunne måske også være problemer....billedet er også rimeligt mørkt.... Men igen, jeg syntes alt i alt det er et fint billede - jeg er dog ret sikker på at det ville blive afvist, hvis du forsøgte at sætte det til salg igennem de forskellige tjenester. Den type billeder er der jo relativt mange af i omløb og sådanne studier skal altså sidde lige i skabet, før det er noget proff´erne vil røre ved.
    Pointen er at markedet er rimeligt svært og dem der gør sig i det er pænt hængt op i detaljer, så tag imod alt der ikke er en fornærmelse (i.e. ikke direkte koster dig penge :) )....og blær dig så efterfølgende over at være semi-prof fotograf - det er der sgu ikke mange der kan :D

• Jeg vil vurdere den til ca. 3000-5000 kroner for at køber får den fulde ophavsret.

Du kan få vurderet dine billeder af andre på cybergalleriet.dk :)

Min vurdering er udfra at jeg arbejder med psykiatri og psykiatrisk diagnosticerede kunstneres billeder og fotos :)

Billeder og fotos sælges ved at man har dem på gallerier på nettet og sin egen hjemmeside og interesserede så kontakter en :)

Oprindeligt indlæg af WinterSilence Jeg vil vurdere den til ca. 3000-5000 kroner for at køber får den fulde ophavsret. Du kan få vurderet dine billeder af andre på cybergalleriet.dk :)

Det kræver jo at der er en køber der vil aftage billedet til den pris...jeg fornærmer næppe nogen ved at sige det bud der er helt ude i hampen - også selvom Henriks billede er rigtigt fint.

Min vurdering er udfra at jeg arbejder med psykiatri og psykiatrisk diagnosticerede kunstneres billeder og fotos :)

Selvom psykiatriske patienter kan være rigtigt godt begavede mht. at skabe kunst, så syntes jeg måske det er lige frisk nok at sammenligne Henrik med en psykiatrisk patient :pokey:

Billeder og fotos sælges ved at man har dem på gallerier på nettet og sin egen hjemmeside og interesserede så kontakter en :)

Det er en måde at sælge sine billeder på, ja. Men bruger man lige 2 minutter på google, vil man erfare at billeder i den genre (diskussionen om kvaliteten glemmer vi lige for et øjeblik) som regel går for et par euro/dollars... Forskellen på at give eksklusiv ret til at forhandle billedet og beholde retten til at sætte det til salg flere steder er så som regel en forskel i den kommision indehaveren af salgskanalen tager. Eksklusiv ret giver derfor en større bid af kagen til fotografen, men antallet af salgskanaler begrænses så til én udbyder. I det modsatte tilfælde får fotografen mindre, men har derimod retten til at sætte sit billede til salg flere steder. Fotografen må så vurdere hvad der, i sidste ende, giver det største afkast.
    Men ligegyldigt om man vælger den ene eller den anden løsning, så kan du jo selv regne lidt på om ikke der er en væsentlig forskel på en procentdel af et par euro og så 3000-5000,- ;)

• Vil også sige at hvis det her kan sælges for 3-5k så må du godt begynde at sælge nogen af mine billeder :)

• 8o :), så var jeg sQ lige ved at falde ned af stolen. :)

Men vil da ikke klage hvis nogle vil gi dette, det er foreløbig sat til salg til 1K ( med en størelse på 2700 X 1800 ). Så må vi se om nogle bider på.
    Jeg er faktisk selv imponeret over dette billede jeg fik i kassen, sådan et billede ikke er nemt at lave med et kamera, da jeg laver mange af disse billeder skal jeg snart ha' mig et high speed video kamera, det gør det lidt nemmere.
    Jeg husker tydeligt da jeg lave billedet, jeg var lige ved at gå helt krasat da jeg havde stået med det i næsten 2 timer, og lige pludselig var den der, så fik mit D40 er ordenligt kram. :)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

8o :), så var jeg sQ lige ved at falde ned af stolen. :)

Men vil da ikke klage hvis nogle vil gi dette, det er foreløbig sat til salg til 1K ( med en størelse på 2700 X 1800 ). Så må vi se om nogle bider på.
    Jeg er faktisk selv imponeret over dette billede jeg fik i kassen, sådan et billede ikke er nemt at lave med et kamera, da jeg laver mange af disse billeder skal jeg snart ha' mig et high speed video kamera, det gør det lidt nemmere.
    Jeg husker tydeligt da jeg lave billedet, jeg var lige ved at gå helt krasat da jeg havde stået med det i næsten 2 timer, og lige pludselig var den der, så fik mit D40 er ordenligt kram. :)

Hehe highspeed video i ordentlig kvalitet koster KASSEN.

Det var nok billigere at starte med en optisk udløser til kameraet. Så ser den første dropper og forsænker med et antal millisekunder og udløser så når det passer :)

Hehe highspeed video i ordentlig kvalitet koster KASSEN.

Det var nok billigere at starte med en optisk udløser til kameraet. Så ser den første dropper og forsænker med et antal millisekunder og udløser så når det passer :)

Ja, ved godt de koster kassen. :crazyeyes:

Kender du forresten et godt/ok highspeed videokamera. ?

• Ikke lige jeg kan huske navn på men hvis du skal have noget der bare leverer hd opløsning så snakker vi jo nok 20k plus du skal ud og have fat i nogle KRAFTIGE lamper.

Vil tror du har bruger 25k inden du er i gang med sådan noget så er en rimelig hissi invistering.

Ikke lige jeg kan huske navn på men hvis du skal have noget der bare leverer hd opløsning så snakker vi jo nok 20k plus du skal ud og have fat i nogle KRAFTIGE lamper.

Vil tror du har bruger 25k inden du er i gang med sådan noget så er en rimelig hissi invistering.

Ja de 20K overrasker mig ikke, det var det jeg havde regnet med, det er jo lidt ligesom hvis man skal have sådan et lækkert Dslr kamera du har (EOS 1Ds MK III) , så skal der også punges ud. ;)

Oprindeligt indlæg af |Henrik|

Ja de 20K overrasker mig ikke, det var det jeg havde regnet med, det er jo lidt ligesom hvis man skal have sådan et lækkert Dslr kamera du har (EOS 1Ds MK III) , så skal der også punges ud. ;)

Ja det er rigtigt, men det er bare ikke den ville opløsning de kameraer leverer.

Tror det ville være federe med en god trikker til dit nuværende også evt. upgradere det til højere opløsning. Med god udløser kan du jo ramme det meget præcist. Kan times ned til tusinde dele af et sekund.

• Personligt synes jeg det har mistet al essens af et fotografi og ligner mest af alt et et eller andet 3d render med en gradient smidt henover.

Hvor naiv har man lov at være? Som det allerede er nævnt bliver den her slags billeder solgt overalt på nettet til få håndører stykket.
    3-5k - umuligt. Tror næppe det kunne indbringe 500 kr. Men det er der til gengæld andre af dine billeder Henrik som måske nok ville kunne.

zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

http://www.kidsmythology.com

Rettet en gang, sidst af MvK ().

• sådan et billede koster måske 100kr på photostuck.com og andre sider af samme slags, så 3-5k tror jeg du skal se meget langt efter.

Men hvis du lavede det som lærredsprint eller noget i den stil så ville prisen stige en hel del, måske til en lille tusse men så er der jo også en del materiale omkostninger ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM