Pc'ens overlevelse

  • Hvad tror i ?
    Tror i at computeren bliver ved med at være spilbranchens ynglings konsol?


    Alle ved at der ikke er forfærtelig mange penge at tjene vedat udgive spil til PC'en. Det kan være der bliver solgt en million, men der bliver mindst downloaded 3 gange mere over deværse internet sider. De kan blive ved med at lave nye og bedre sikkerhedsprogrammer til spillene, men ugen efter har en hacker knækket koden igen, ligesom de 50 sidste gange han gjorde det. På den anden side bliver der også konstrueret chips mm. til Ps2 og hvem ved hvornår der lander en chip til Ps3, dog er det langt fra det samme antal af kopirede spil der er tale om. Hvorfor kan spilproducenterne ikke lave et software, noget hardware eller en simpel lås der umugliggøre at kopierer spil. Producenterne mister millioner på alle de kopiererde spil der bliver spillet af idioter rundt omkring i verdenen. Undskyld jeg bruger ordet idioter, men det er sku rigtig nok. Det er det samme som at stjæle. Politiet har ingen kontrol, de kan ikke lukke hjemmesiderne, eller overtale folk til at stoppe. De få 1000. ud af de flere 1.000.000 der kopiere spil, som får bøder får for små bøder. De burde næsten fængsles, de ødelægger spil,musik og software udviklerenes branche. Snart må de da gøre noget ved det, det kan ikke blive ved sådan. Jeg må dog være ærlig og sige at jeg dog heller ikke kan bakke mine venner op, da de også gør det. De kan være de største fans af et band, et spil eller noget helt tredje, dog downloader de alligevel deres musik eller spil.
    Hvad har i at sige til det?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Tjoh, nu ved jeg ikke hvordan de forskellige studier osv har det med penge. Men jeg vil nu tro at den generelt faldende kvalitet inde for spil hænger sammen med pirat kopiering. Dog går det jo stadig stærkt for MMO-spillene.


    Den eneste måde man rigtigt kan komme udenom det på er jo ved at kræve online registering af CD keys lidt ala account creation som i de forskellige MMO spil og så tvinge spillet til at være connected til en server eller lign, selv under singleplayer.


    Jeg er hellere ikke selv et englebarn hvad angår spil, for det mest downloader jeg altid spillene før jeg køber dem pga jeg ved at 99% af alle nye spil bare er for dårlige og for dyre. Men alle kvali spillene som cod, cs, warcraft, diablo osv har jeg altid købt.

  • "Tror i at computeren bliver ved med at være spilbranchens ynglings konsol"


    Er det ikke to forskellige ting ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jo, men hvis du VIL have det lavet om skal jeg da nok det...

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Det er ærlig talt ved at være en gammel nyhed at producenterne mister en stor sum penge pga. kopiering af spil mm.


    Problemet er, at der ikke lige umiddelbart findes en fornuftig løsning, for uanset hvordan man vender og drejer det kan producenterne ikke både forhindre ulovlig kopiering, og samtidig tilfredsstille køberen.
    Et hav af spil har efterhånden ting som f.eks. SecuROM liggende, hvilket producenten åbenbart mener kan løse problemet, hvilket det måske til en vis grad også kan, men tilgengæld pisser de den trofaste kunde så groft i munden.


    Folk gider ikke betale for producenternes SecuROM pis som efterhånden er umuligt at komme udenom, og netop derfor vælger mange at hente nye spil udgivelser ulovligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    "Tror i at computeren bliver ved med at være spilbranchens ynglings konsol"


    Er det ikke to forskellige ting ;)


    Næ. En konsol er også en computer ;)


    Det er jo ikke et hamster i en trædemølle der driver en konsol :crazyeyes:

  • Synes sku, det er ærgerligt, at folk ikke bare kan købe fremfor for at stjæle.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • De steam producerede spil skal nok overleve, Jeg tror klart det er vejen frem for spil producenterne at distribuerer online med aktivering alá Halflife 2.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • jeg synes derimod man skulle udgive "trial" versioner af spil...så de kan spilles fuldt ud i fx 14 dage, så folk faktisk kan finde ud af om det er noget for dem..dette gælder dog kun multiplayer spil. jeg har sq lidt et problem ved at købe et spil til 300 kr som jeg ikke er sikker på jeg gider spille en uge efter...men det er bare min holdning.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg ser også wow, AoC, og steam spillenes løsning som den rigtige. Blizzard tjener så vidt jeg ved ganske fint på wow :P, AoC blev fiasko men hvis spillet var godt er det jo samme koncept. Steam har jeg ikke så meget check på men det jeg ved om det lyder som en god måde at undgå problemet på. Man kunne evt lave en slags OEM af spil? Kan dog være at der er nogle der bliver utilfredse når de køber et dyrt spil, finder ud af at deres computer ikke kan køre det og så køber en ny, og så skal købe spillet igen :D

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Jeg vil også sige at Steam's måde at activere spil på er vejen frem.
    Jeg har næsten alle deres spil, og der er endnu ikke opstået nogle problemer. Og så er det jo så fint at man ikke behøves at stoppe disken i drevet hver gang man skal spille et nyt spil.
    (Når jeg mener næsten alle Steam spil, men jeg selvfølgelig dem som Valve har lavet :$)

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Næ. En konsol er også en computer ;)


    Det er jo ikke et hamster i en trædemølle der driver en konsol :crazyeyes:


    Nu taler man jo altid om spil til enten pc eller konsol, det var bare det der var min pointe :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Ja Steam har gjordt det på en genial måde, selvom det er lidt irriterende, man ikke kan spille spillende offline, medmindre man har gemt sit account til automatisk at logge på.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Synes sku, det er ærgerligt, at folk ikke bare kan købe fremfor for at stjæle.


    ja det er sgu da forkert :goodpost:


    må jeg spørge om hvornår du sidst købte en OEm licens til windows?

  • He he.


    Tror det er 2-3 år siden, da jeg købte min dell dimension 9150. Har derefter bare flyttet den til min nye computer.
    Tror, jeg springer Vista over, og tager windows 7 istedet, hvis det virker bedre.

    CPU: E8500 3,6 Ghz
    RAM: Corsair Dominator PC2-8500
    Bundkort: P5N-T Deluxe
    GFX: 2xXFX GTX 260 Black Edition i SLI
    PSU: Corsair TX950 watt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    He he.


    Tror det er 2-3 år siden, da jeg købte min dell dimension 9150. Har derefter bare flyttet den til min nye computer.
    Tror, jeg springer Vista over, og tager windows 7 istedet, hvis det virker bedre.


    hvor er det sejt ;) du har købt en OEm licens for 2-3 år siden og "flyttet" ;)


    Du er virkelig lovlig :D OEMlicenser Dør med computeren. Dvs. lige nu sidder du med en ulovlig windows licens ;)


    og det er ved at være 1 år siden jeg købte Windows licens ;) eftersom jeg har mac ;)


    Synes bare du skal passe på med at hænge folk ud, eftersom du selv har stjålet en windows licens ;) til din nye spand :D


  • er det ikke noget med at de har ændret oem reglerne........de er ikke så strikse mere såvidt jeg husker.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    er det ikke noget med at de har ændret oem reglerne........de er ikke så strikse mere såvidt jeg husker.


    Nej det har de i såsandelighed ikke ændret ved :) det eneste der er ændret er definitionen på ny computer, hvilket nu hedder nyt bundkort :) og dertil at vista registrere Serienummeret på bundkortet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Nej det har de i såsandelighed ikke ændret ved :) det eneste der er ændret er definitionen på ny computer, hvilket nu hedder nyt bundkort :) og dertil at vista registrere Serienummeret på bundkortet :)


    det er da heller ikke så striks som det var førhen...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.