underligt træk fra min konto ?!

  • hej


    sad og tjekkede min konto som en alm. borger gør i nu og næ for at se om det hele er som det skal være, men til min overraskelse er der blevet trukket 354 kr til:


    Betalingstype: Dankort
    Status: Udført
    Tekst: Trafik og veje/par 33548
    Beløb: -354,00
    Dato: 12.01.2009
    Rentedato: 09.01.2009



    hvaaa F er det :D ?

  • Kunne lyde som noget afgift du betaler i forbindelse med arbejde eller noget?
    Men ellers ring til banken og hør hvem der har trukket det.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Det er julemanden der har trukket penge fra dig, fordi du har været en uartig dreng.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • hej alle :dance:



    har ringet til min bank og blev viderestille til aarhus kommune, de kunne ikke hjælpe mig og gav mig et andet noget nummer da det slet ikke var dem jeg skulle ringe til :)


    men anyway da jeg ringede til det nye nummer så er det parkering i aarhus, men jeg husker ikke jeg har brugt min dankort ! har altid parkerert ved bruuns galleriet hvis jeg skulle til aarhus, en enkelt gang kørte jeg kortet igenne og der stod parkeringen er fri i weekenden...


    jamen hvis den var fri så er den fri, right ?! men nææ nej der kommer sgu en regning alligevel...


    har mailet dem med mit kontoudtog, sker der ikke mere i det tager jeg ned i min bank og siger jeg ikke kender noget til dette beløb ,


    det er da træls betale 350 kr til noget jeg ikke har brugt / eller skulle have været frit ikk


    :rules:

  • så vidt jeg ved er der ingen steder det er gratis at holde hele weekenden, og da slet ikke i brunns galleri! det koster kassen at holde der.


    jeg bruger selv jævnligt dankort til parkering i århus, og der står præcis det samme som hos dig, med nogle små ændringer!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Titanman
    så vidt jeg ved er der ingen steder det er gratis at holde hele weekenden, og da slet ikke i brunns galleri! det koster kassen at holde der.


    jeg bruger selv jævnligt dankort til parkering i århus, og der står præcis det samme som hos dig, med nogle små ændringer!


    jah det ved jeg at det ikke er, men jeg holdte der ikke... :) , men hvis du ligger mærke til parkeringer i aarhus er det gratis nogle steder i weekenderne ;), f.eks. der ved mackies du ved, ved kirken, er der ingen afgift


    og holdte ikke den dag ved bruuns :) det er ikke gratis det ved jeg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyzio


    jah det ved jeg at det ikke er, men jeg holdte der ikke... :) , men hvis du ligger mærke til parkeringer i aarhus er det gratis nogle steder i weekenderne ;), f.eks. der ved mackies du ved, ved kirken, er der ingen afgift


    og holdte ikke den dag ved bruuns :) det er ikke gratis det ved jeg


    Nej det lyder også mere sandsynligt at de har stjålet pengene fra dig..



  • surt ikk sjovt når man tror det er gratis

  • Som jeg ser det er der 4 muligheder:


    A: Du har brugt det til at betale for parkering men har glemt du gjorde det (i dette tilfælde har du sandsynligvis også glemt at tjekke ud, hvilket forklarer den høje pris).


    B: Der er sket en fejl da du kørte det igennem, i den gratis periode...og maskinen har registreret et køb, selvom den burde have undladt at trække penge.


    C: Selvom man parkerer ved Bruuns i en gratis periode kan det tænkes, at man skal sætte en billet i foruden af sin bil alligevel. I dette tilfælde har du glemt at tjekke ud, og da parkeringsautomaten ikke har registreret din udtjekning, har den antaget at du stadigvæk har været parkeret ved Bruuns efter den gratis parkerings ophør.


    D: Der er nogen der har kopieret dit dankort og nu bruger det til at betale for parkering.



    Vi glæder os til at høre hvad det korrekte svar af de 4 muligheder er, når du (imorgen) har snakket med parkeringsadministratorfirmaet der har trukket pengene fra din konto.



    Update: Teknisk set er der også en 5. mulighed: Selvom det er tilfældet at man ikke behøver at indløse billet i den gratis periode. Kan det tænkes at maskinen stadigvæk tillader indtjekning. Du har derfor tjekket ind, selvom det ikke var påkrævet, men har glemt at tjekke ud.
    Dette er vel dybest set en variant af A og C, men "kicker´en" er at det umiddelbart er svært at placere et ansvar - er det dig der har dummet dig eller burde ejeren af parkeringsautomaten have taget højde for den slags situationer?



  • Hej med dig,


    jah det har du ret i, tror mere det var mig der kørte kortet igennem uden at tjekke det ud, men maskinen sagde at autoriseringen kan ikke lykkes da dette er en gratis periode (wekeend - Kirkens parkeringspalds ved AArhus, ved MAckies pizza steed)


    Så det kan jo være mig der har dummet mig, men når der står gratis så er det gratis ?`derofr stod der ikke, husk at køre kortet ud igen...


    jeg går ned i min bank i morgen og forlanger pengene igen, og udfylder en blanket for dette, for sådan noget gider jeg da ikke. Og jeg er ikke den eneste der har ringet har kommunen i aarhus oplyst! så det er ret dårlig af dem jo ! for jeg er igod tro hele vejen igennem. . . .


  • Jeg tror ikke du skal regne med at din bank kan hjælpe dig... Sådan som du forklarer det så er det jo dig selv der har kørt kortet igennem og banken har ingen mulighed for at vurdere om transaktionen har været i orden eller ej. Men hvis det er sket, som du forklarer det, syntes jeg bestemt det lyder som om dem der står for parkeringen bør tilbagebetale pengene - som du beskriver det lyder det ihvertfald som om maskinen har givet dig alt grund til at antage der ikke har været foretaget nogen transaktion.


    Men held og lykke med det :)