Windows 98

  • Jeg har lige fundet det gamle lord of the realm 2 frem.. vil virkelig gerne spille det. men mener at det kun kan spilles i windows 98.. nu er jeg så lidt i trivl, om jeg bare kan ligger 98 ind på min computer så jeg køre med vista og det..


    Enlig kan jeg ikke helt husk om hvordan man ligger 98 ind :P ved self heller ikke om jeg kan få computeren til at køre fint der inde.. nogen der har nogen ider ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    Jeg har lige fundet det gamle lord of the realm 2 frem.. vil virkelig gerne spille det. men mener at det kun kan spilles i windows 98.. nu er jeg så lidt i trivl, om jeg bare kan ligger 98 ind på min computer så jeg køre med vista og det..


    Enlig kan jeg ikke helt husk om hvordan man ligger 98 ind :P ved self heller ikke om jeg kan få computeren til at køre fint der inde.. nogen der har nogen ider ?


    Du kan godt køre Win98 spil i Vista ;) Du skal bare højre klikke på filen som åbner spillet og trykke på "Egenskaber". Så skal du finde "Kombatibel med" og lave det til Win98 :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • jeg har prøvet det :) men skærmen bliver sort som om den går ind i spillet.. men går med det samme ud igen.. når jeg så tager nogen af de andre siger den at den ikke kan med min windows :(

  • Dosbox burde kunne køre det.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • fandt noget...



    du skal ind og rode i SIERRA.INI og en INI fil med spillets navn...


    EDIT:
    Medmindre du har dual/quad core vil win98 nok køre fint nok.... og hvis jeg husker ret må en partition ikke være over 32GB (enten er det win98 eller win95B eller win95C).


    For at installere win98 skal man typisk bruge en DOS- bootdiskette og navigere ind til SETUP.EXE.


    alternativt kan du bruge virtualbox til at smide win98+lords of the realm II ind, så slipper du for dualboot

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af assi-hellani
    ja min ven du kan bruge begge windows i computer vista og 98 samtidig men du skal bruge en software som hedder bootmagic. og du skal køre en som ntfs og den anden fat.


    Så er VirtualPC ærlig talt en tand nemmere, den klare alt det tekniske for en med en fin og lynhurtig guide ;)

  • Ja til gamle '98 programmer og spil vil det klart være det nemmeste bare at køre en virtuel maskine (med virtualPC eller VMWare). Der er absolut ingen grund til at gå igang med at lave dual boot med 98!


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ja til gamle '98 programmer og spil vil det klart være det nemmeste bare at køre en virtuel maskine (med virtualPC eller VMWare). Der er absolut ingen grund til at gå igang med at lave dual boot med 98!


    /ask


    En smart detalje ved VirtualPC er jo at det for det første er lavet af Microsoft selv og det kan emulere forskellige ældre grafikkort og hardware opsætninger så det styresystem man ønsler at køre kommer til at blive afviklet optimalt uden man skal ud og lede efter drivere til lyd, netkort, grafik osv. osv....


    :cheers: