PC Bøvl!!

  • Hey Tweakers


    Jeg har skrevet herinde for en tre ugers tid siden omkring min ny samlede pc der ikke vil starte....


    Allerførste gang jeg tændte den kørte den en times tid... Fik installeret windows og nogle enkelte drivere, og så lukkede den lige pludselig ned...


    Og siden har jeg ikke kunnet starte den... Jeg har nu fået skiftet GFX, hvilket gjorde den kunne starte op i 30 sek. og så lukkede den igen ned... Nu har jeg også fået skiftet bundkort, men det hjælper stadig ikke...


    Det skal siges at alt i pc'en kører når jeg tænder: blæsere, lamper osv. men der er intet billede, skærmen tænder ikke...


    Er det PSU'en eller hvad?? Er ved at blive sindsyg, når jeg har for 8K hardware stående jeg ikke kan bruge til noget som helst...


    VH En desperat Runnerkid

  • Lyder som et kølerproblem. Har du checket om køleren sidder rigtigt på (cpuen) ?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Ja det synes jeg den gør... Den var godt nok svær at trykke på plads... Den ene af de fire "dutter" jeg skulle trykke ned i siderne sagde ikke "klik" da jeg skulle trykke den på plads. Men turde ikke trykke hårde på grund af bundkortet...


    Men det virker mere som om der slet ikke er gang i GFX, men det kan måske godt skyldes Cpu-kølingen...

  • Så vidt jeg ved kan en computer sagtens køre uden gfx. Så hvis den går ud lyder det som om det er CPUens egen sikring der skriger til dig at den bliver for varm. Check evt om kontakten er god med hensyn til kølercreme.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • kan godt være psuen der ikke kan levere nok, men vil nok hælde til enten ramproblemer..start op med 1 klods af gangen og virker det så prøv med den anden...virker det også, så skal der skrues lidt op for volten til dem i bios inden nr 2 klods sættes i....


    køb en ordentlig køler til cpuen ...arctic freezer pro fx...og sæt den på istedet for den der fulgte med...og køb evt noget artic silver 5 og smid på istedet for det tyggegummi der sidder på...rens først med isoprophylalkohol ..kan købes i matas for ca 13 kr for en flaske...bare et godt råd.


    den burde dog kunne køre med den nuværende, men tag køleren af, og se om der er ordentlig kølerkontakt....du kan se på cpuen/pastaen om den har siddet skævt.....men det Er et lorte system intel har der.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Okay... Kunne godt være jeg skulle prøve det... Har prøvet det med rammene, det fungere ikke...
    Men hvis det er fordi køleren ikke fungere ordentligt, er det da bare mærkeligt at den slet ikke kan starte.. Ikke engang et par minutter...!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af runnerkid
    Okay... Kunne godt være jeg skulle prøve det... Har prøvet det med rammene, det fungere ikke...
    Men hvis det er fordi køleren ikke fungere ordentligt, er det da bare mærkeligt at den slet ikke kan starte.. Ikke engang et par minutter...!


    nej....ude i bios belastes systemet meget tæt på fuldt...hvilket gør at den udvikler meget varme indenfor meget få sekunder....og så slukker den af sig selv.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg havde et lignene problem med en gammel computer. når jeg tog harddisken fra startede den fint også videre, men så snart jeg lagde den i startede den ½ sek og slukkede , også kunne jeg slet ikke starte den.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.