Hvad skal man have?

  • Nu har jeg kigget lidt herinde gennem de sidste par mdr og er blevet lidt hooked på at få et ordentlig kamera, har kun et Nikon Coolpix 3100 så det er ikk noget at råbe hurra for jo.
    Jeg er blevet temmelig betaget af HDR billeder.


    Men nu er mit problem hvad skal jeg have for at komme igang?
    Da jeg er på SU må det godt være noget som er i den billige ende af scalaen og da jeg er totalt begynder kan jeg nok alligevel ikk få brugt et dyrt kamera ordentligt alligevel jo


    Håber i vil hjælpe mig med at finde ud af hva jeg skal have af udstyr, skal lige siges jeg har et 8 GB kingston extreme 2 eller 3 liggende som jeg gerne vil bruge i kameraet og så gør det ikk noget hvis det kører på AA batterier da jeg har en del 2500mAh til at ligge, hvis de altså kan bruges til sådan noget her?..


    MVH Kenneth.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Får man ikke mest "sjov" ud af et spejlreflex nu hvor jeg skal ud og bruge penge på et kamera?..


    Og kan man ikk få nogle der bruger CF uden at skulle op i proff/dyrer kameraer?..


    Ellers gode forslag der, klart noget jeg vil kigge nærmere på specielt det første.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Har omkring de 5.000kr for det vil jeg gerne jeg kunne få et "hus" + "optik" + stativ..
    Da jeg har AA 2500mAh battier og det før omtalte CF kort ville det være lækkert hvis jeg kunne "genbruge" dem i et nyt kamera. er det helt urealistik for mig?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Har omkring de 5.000kr for det vil jeg gerne jeg kunne få et "hus" + "optik" + stativ..
    Da jeg har AA 2500mAh battier og det før omtalte CF kort ville det være lækkert hvis jeg kunne "genbruge" dem i et nyt kamera. er det helt urealistik for mig?


    Næh, men det begrænser sandelig dine muligheder.

  • Pentax har lavet et udemærket entrylevel dslr som kun bruger ganske normale AA batterier.. Den hedder k200d og er også faldet en del i pris efterhånden.. Det er samtidig en god idé at bruge batterier på 2500mAh som du har, da de hurtigere aflader energien.. Du får for kr 5765,- et kit med 2 objektiver 18-55mm og 50-200mm.. Så er du godt dækket ind.. Mener desværre ikke der er nogen form for antishake i dem, derfor et stort minus ved 200mm.. :) men huset er kvali bygget..

  • Jeg lytter lige med her. Har samme Budget, men intet "grej" i forvejen.


    Spørgsmål: Canon EOS1000D - Dette kamera er jo ret billigt i forhold til f.eks. 400D, hvad er forskellen(begrænsningerne) når der skal tages gode billeder?


    Er der evt. nogle af jer der har et link til nogle fototutorials nogle af os begyndere evt. kan bruge?
    Helst med nogle meget grundlæggende "dumme :O" forklaringer ;)
    Så kan vi jo begynde at bidrage med nogle billeder herinde også, i stedet for blot at følge med :)


    Håber ikke det fjerne fokus fra PsyCho's oprindelige indlæg, det er blot ment som et indlæg til tråden :)


    Mvh. Sandman

  • Politikens Store bog om foto
    Politikens Store bog om digital foto


    Læs de to bøger så burde du være igang.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Gør helt bestemt intet, har også selv tænkt på hvad forskellen var på disse 2 modeller, og så kan jeg klart anbefale de 2 bøger som What også foreslår.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Nu har det jo været juleaften, og jeg har fået lidt kontanter der skal bruges på et kamera, derfor genopliver jeg lige tråden :)


    Jeg skal til Australien efter sommer, så der skal jeg gerne kunne tage nogle gode billeder, uden at jeg behøver at skifte linse hele tiden. Men som samtidig giver mig nogle muligheder at lege med.
    Det er første gang jeg leger med spejlreflekt og mere avancerede indstillinger. Så det skal være nogenlunde nemt at kunne lære at bruge, samtidig skal jeg kunne tage forholdsvis gode billeder.


    Er et EOS1000D helt i skoven?
    Hvad er forskellen i forhold til et EOS400D?

  • Olympus E520
    Sony Alpha 300
    Nikon D60
    Canon EOS 1000D/450D
    Pentax K200D


    Personligt ville jeg holde mig til sony, olympus eller canon 450d - Både Sony og olympus's huse har indbygget billed stabalisator. Grunden til jeg ikke ville vælge Nikons i dette prisleje er fordi der ikke er nogen autofokus motor i huset, hvilket betyder at du skal bruge objektiver med en form for fokus motor i, ellers skal du leve med manuel fokus.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM