Kan ikke logge på.

  • Hej.


    Hvis der er et par stykker der stadig har lidt forstand på Windows 2000 Professional, har jeg brug for noget hjælp.
    Jeg har været inde og slette en bruger, med det resultat at
    jeg ikke kan logge på. Den beder nu om koden til den bruger der er blevet slettet. Har aldrig tidligere været logget på med dette brugernavn, da det var tidligere ejer. Har altid logget på med administrator brugernavn uden kode. Både tidligere ejer og administrator har stået med administrator rettigheder, og mente ikke det betød noget at slette den ene administrator.
    Hvordan kommer jeg til at kunne logge på igen??


    Mvh
    Nordjyden

  • Tak for svaret.
    Har prøvet alle muligheder i de forskellige fejlsikrede tilstande, men den beder stadig om adgangskoden, når man har valgt måden den skal starte på. Desværre kan jeg ikke logge på som admin. Muligheden kan slet ikke vælges, jeg kan kun vælge den slettede bruger.
    Andre gode forslag???
    Hvad nu hvis det er eneste administrator som jeg har slettet?? Selvom det ikke burde kunne lade sig gøre. Det kan ikke lade sig gøre i XP.

  • start op og lav en systemgendannelse i fejlsikret...det burde oprette det slettede igen..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    start op og lav en systemgendannelse i fejlsikret...det burde oprette det slettede igen..


    Er det ikke kun noget du kan gøre i XP, og vil det ikke slette mit "private" på HDD.

  • Kan du ikke få en klassisk login-promt ved at trykke ctrl+alt+delete og så selv vælge admin som user.


    - mener ihvertfald at det er ctrl+alt+delete der giver en klassisk promt.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Måske Ophcrack kan hjælpe dig. Download deres livecd, brænd den ud og boot op på den, så kan du få vist hvilke brugerkonti der er oprettet med hvilke password, og hvis den slettede konto af en eller anden grund ikke er blevet slettet korrekt, burde du derfor kunne få passwordet til den frem.


    Deres livecd er som jeg læser det kun til XP og Vista.
    Hvis jeg brænder den anden version på en cd, vil den ikke boote. Har så prøvet at køre den på min anden pc, og der installerer den programmet, som så også ser ud til at være noget der kan finde et password frem. Det ser ud til, at det skal installeres på en pc der kører, så det kan finde en anden brugers password og ikke duer på en pc der er helt spærret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Kan du ikke få en klassisk login-promt ved at trykke ctrl+alt+delete og så selv vælge admin som user.


    - mener ihvertfald at det er ctrl+alt+delete der giver en klassisk promt.


    /ask


    Jeg ved ikke lige hvad en klassisk promt er, og hvornår jeg skal trykke ctlr+alt+delete.
    Kan ikke få det til at virke, men det skal sikkert trykkes på det rigtige tidspunkt, men hvornår?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nordjyden


    Jeg ved ikke lige hvad en klassisk promt er, og hvornår jeg skal trykke ctlr+alt+delete.
    Kan ikke få det til at virke, men det skal sikkert trykkes på det rigtige tidspunkt, men hvornår?


    Når du er inde ved login billedet, trykker du CTRL-ALT-DELETE 2 gange



    Du vil derfter kunne se det "klassiske" login....


    I brugernavnet skriver du administrator....


    EDIT: Ups, du bruger win2000.... er ikke sikker på at det virker så. :rolleyes: