37-42 tommer LCD fjernsyn

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    ... som vist kun kan streame musik og billeder :crazyeyes:


    Aiiiiii fåååårk er du sikker grill

    Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
    80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
    Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
    Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher
    Panasonic 42px80, du får ikke bedre tv i den klasse...


    synes nu ikke det ser så godt ud med dens specs ihvertfald? opløsning 1024x768?
    skal man ikke op ihvertfald HD-RDY for at få nogenlunde ordentlige billeder og helst Full HD for også at være klar til fremtiden?


    holder stadig på W4000 eller den der samsung der, mener ihvertfald at have hørt godt om den og kan personligt godt lide det røde lys der :D men må ind og se dem en dag :clap:

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • det er ret langt for mig og tror ikke helt mine forældre gider at køre mig derover :razz: så det går jeg nok glip af :ohmy:

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lyngze


    synes nu ikke det ser så godt ud med dens specs ihvertfald? opløsning 1024x768?
    skal man ikke op ihvertfald HD-RDY for at få nogenlunde ordentlige billeder og helst Full HD for også at være klar til fremtiden?


    holder stadig på W4000 eller den der samsung der, mener ihvertfald at have hørt godt om den og kan personligt godt lide det røde lys der :D men må ind og se dem en dag :clap:


    Hvad snakker du om? Den er da HDready. Den viser fint 720p. FullHD er overrated. For det første skal du sidde ret tæt på for at du overhovedet kan se det. For det andet hvor meget signal får du så overhovedet hjem i 1080p? Vist kun PS3 eller Bluray.


    Det er langt det bedste til prisen. Hvis du ikke tror mig kan du jo tjekke på http://www.recordere.dk.

  • Hvorfor skal det være lcd ? Man kan ikke bedømme et tv ud fra specs - man kan få en idé om billedet, men ikke mere. Som Butcher oss siger, så er fuld hd overvurderet i stor stil. Mange kan ikke se forskel på 768P og 1080P. Man jeg vil anbefale du smutter med til den messe Bubbi nævner, eller en anden. Det er en smagssag. Ved ikke om det er blevet nævnt i tråden, men hvis du ser meget kanal-tv så få sælgerne til at afprøve tv-tuneren.

  • Med hensyn til FullHD..


    Så kan jeg nu sagtens se forskel på 720p og 1080p..


    Jeg bruger mit TV som PC skærm i øjeblikket da jeg kom til at sælge min skærm..


    Så det bliver brugt til PC, Xbox360, Bluray, Kabel TV (SD og HD).


    Og jeg kan sagtens se forskel på dette og mit andet 40" som kun har en opløsning på 1366x768..


  • Det kan vi alle sammen hvis vi sidder tæt nok på....


    Men faktum er at du ved et 42" tv vil skulle sidde indenfor 2.5 meter ca for overhovedet at kunne se det. Og det er rent fysisk hvordan øjet fungerer der begrænser det, så der kan du heller ikke se det ;).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher


    Det kan vi alle sammen hvis vi sidder tæt nok på....


    Men faktum er at du ved et 42" tv vil skulle sidde indenfor 2.5 meter ca for overhovedet at kunne se det. Og det er rent fysisk hvordan øjet fungerer der begrænser det, så der kan du heller ikke se det ;).


    vil nu sige at jeg har været inde med nogen af mine venner og se på et fjernsyn de skulle have og der kunne man sagtens se forskel på HD-RDY og Full HD... men jeg må ind og se dem... det der er billigst/har bedst billede tager jeg nok :) men smutter ind til PRC-Data eller ihvertfald ringer til dem og får bekræftet at de har nogen til udstilling....

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Nu skal du bare huske Lyngze at hvis du hopper ud i et A656 eller et W4000 og har planer om at bruge den indbyggede DVB-C tuner, så skal du være helt sikker på det er en dansk udgave at fjernsynet du får fat i. Langt størstedelen af alle de sider på hifipriser importerer fjernsynene hjem og har dem derfor til en billigere pris end Hifiklubben.


    Udover det kan jeg kun anbefale dig W4000 hvis du kan leve med det kiksede teenager design og LCD panelets begrænsninger. ;)
    Jeg ville selv klart gå efter et Panasonic plasma som fås til ca. 8000kr, hvis du primært bruger det til at se film på.

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Okay. Det første du snakkede om med den dårlige kvalitet nede i stuen hvor der også var digital tuner. Hvis det digitale signal bliver behandlet af en tuner box og signalet derfra bliver overført analogt via. f.eks. scart til tv'et så er en stor del af forklaringen der.


    I snakken om at købe det i f.eks. hifiklubben vs. et eller andet sted på nettet vil jeg sige at det skal være en del rabat for at det kan betale sig. Hvis du tager i hifiklubben kan de for det første svare på alle dine spørgsmål vedrørende det nyindkøbte tv. Hvor hvis du tager ind i bilka har de ikke nogen ide om hvad de skal svare hvis svaret ikke lige står på deres kort over standard spørgsmål.


    I snakken om HD-ready og Full-HD handler det jo ikke kun om hvor mange pixels du kan se eller ej. Det handler også om forvrængning. Hvis du har/skal have en blu-ray afspiller eller PS3 så vil du få signalet i Full-HD. Hvis din skærm så ikke kan modtage det skal signalet scales ned enten af tv'et eller afspilleren og hver gang der scales ned eller op sker der forvrængning.


    Ellers afholder hifiklubben også nogle medlemsaftener hvor du kan komme ind og så er der foredrag om fladskærme. Det er som tidligere nævt gratis at være medlem og hvis du har god tid så kan du jo evt. vente til det kommer nær dig. Ville dog evt. lige checke først. Jeg var til det i Roskilde men ved jo ikke om de andre butikker også afholder de sammen arrengagementer. (spelling?!?)


    Held og lykke.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Hvis du har planer om at tilslutte din PC til skærmen så skal du helt sikkert gå efter Full HD/1080P og hvad de ellers kalder det for at forvirre mest muligt.. Det er rigtigt som flere siger at hvis du bare sidder og ser film eller andet på TV'et, så kan man sgu ikke se forskel på 720p og 1080p, men ved at sætte PC'en til vil du få et MEGET større skrivebord på skærmen ved 1080p end 720p, dette skyldes den højere opløsning, som vi jo alle sammen kender fra alm. skærme.. Hvis du sætter din opløsning ned til 800x600 så er det jo noget større det hele end ved 1600x1200, det er i princippet det samme scenarie hvad angår LCD/plasma TV. Yderligere vil jeg sige at hvis du vil tilslutte dit tv til skærmen ville jeg holde mig langt fra Plasma, da man ved en PC typisk har nogle meget stille stående billeder, og derved ville opleve burn-in på en plasma skærm (og det er langt fra kønt).. Men go' for det Sony der! Tror helt sikkert du vil blive glad for det!

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    ..........Og video.
    Desuden er prisen i Hi-Fi Klubben kr.9.990,- ;)


    Ja, for 40W4000 (som kan fås til omkring de 8700kr, ved kig på hifipriser.dk) og ikke et 40W4500 som Hi-Fi klubben slet ikke har på deres site.


    Edit:
    lidt info fra Sony om deres DLNA
    http://www.sony.net/SonyInfo/t…nology/theme/dlna_01.html

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher
    Jaja men det står dig frit for. men det er nu øjne der fysisk ikke kan se forskel på 1080 og 720 på de der ca 3 meters afstand, og nej det kan de ikke :)


    Det kommer jo helt an på hvad du bruger skærmen til. Hvis du kigger på en film er der ikke vildt forskel nej. Hvis du bruger den til fremvisning af billeder eller som computer skærm for du jo et andet billede ligeså vel som du gør ved en højere opløsning på computeren.


    Jeg går selv og venter på samsungs nye 7-serie som kommer med lan og usb. Så kan der streames video den vej igennem hvilket bliver dejligt til mine kommende små video projektor :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg går selv og venter på samsungs nye 7-serie som kommer med lan og usb. Så kan der streames video den vej igennem hvilket bliver dejligt til mine kommende små video projektor :)


    Sikker på at det som kan streames ik kun er det samme som Sonys W4500 ? Altså kun musik & billeder :boxed: