Uge 40&41: HDR

Oprindeligt indlæg af fredek
    Her har vi så mit billede...
    http://img413.imageshack.us/img413/1417/unavngivetaf8.jpg
    Til mit eget forsvar har jeg et lorte kamera, ingen erfaring med fotografi og slet ingen med HDR.

-FredeK

...og det kan ses.

Jeg synes ikke man bør poste billeder, som man oven i købet selv synes er dårlige.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000

...og det kan ses.

Jeg synes ikke man bør poste billeder, som man oven i købet selv synes er dårlige.

Ok Undskyld.

...og det kan ses.

Hvad skal vi med moderator når vi har Aagaard1000 ;) han styre med hård hånd hvad der skal postet og hvad man skal holde for sig selv - billedet er måske ikke det bedste, men fedt at man prøver noget - hatten af for det ( og ikke for Aagaards kommentar).

Mvh Stubkier

...og det kan ses.

Nej, det synes du sikkert ikke. Og tak for du gad dele det med os. Men nu kan vi jo ikke alle være lige så dygtige fotografer som dig Aagaard, vi starter alle et sted. Som du selv er startet en gang. Så hvis du synes et indlæg ikke er berettiget, synes jeg du skal tage fat i administrator i stedet for at disse andre. En måde Fredek kan blive bedre fotograf er jo netop at poste sine billeder, og så få vores andres konstruktive kritik.

Oprindeligt indlæg af fredek

Ok Undskyld.

Det skal du absolut ikke undskylde for, lag det bare ind igen, og ta' dig ikke af Aagaard's indlæg.

For ellers får du jo ingen kommentarer på billedet når de bliver postet i en tråd Søndag/Mandag.

Det man lærer noget af er netop kommentarer. ;)

• Fredek skriv evt. lidt om hvad du har gjort. ;)
    Hvordan har dine eksponeringer set ud?
    Hvad gjorde du da du skulle smide dem sammen?
    Og hvad var motivet egentligt?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Her har vi så mit billede...

[Blocked Image: http://img413.imageshack.us/img413/1417/unavngivetaf8.jpg]

Ok så lægger jeg det ind igen. :9xo

Motivet hmm jeg synes enlig bare at gløderne så flotte ud men da der kommer så meget støj på med mit kamera blev det en del grimmere end i det virkelige liv...

Jeg håbede at det så flottere ud da jeg lagde det sammen som i sikkert kan se gjorde det ikke det..
    :ph34r:

Jeg kunne ikke finde ud af at bruge programmet sp jeg to et Screenshot og lagde det in i paint istedet :$

Eksponeringer?? Der forstår jeg ikke helt hvad du mener.

Jag har ikke noget stativ til mit kamera så jeg prøvede at bruge mit lår :$.

Jeg følte egentlig at jeg var nød til at poste et billede i denne tråd da jeg i sidste uge svarede "Ja" i en afstemning

-FredeK

• Frede, skid på ubrulig kritik, den eneste kritik der er brugbar for dig er den konstruktive.
    Jeg synes også det er fedt nok at du smider et billede ind, især når du siger at du aldrig selv har prøvet HDR billeder, men alligevel giver det et forsøg. Selv er jeg for doven. Bare husk på at øvelse gør mester :9xo

• Jeg mente absolut intet ondt med det, og jeg vil gerne undskylde hvis det lød for hårdt. Jeg er bare dårlig til at formulere min mening uden at det kommer til at lyde alt for negativt.

Det er da klart at man skal poste sine billeder og spørge om hjælp, men jeg synes ikke man skal poste billeder som man selv synes er dårlige. Jeg må dog indrømme at jeg ikke har tænkt mig om før jeg skrev.

Nu hvor det (håber jeg) er ude af verden, vil jeg gerne sige det jeg nok burde have sagt til at starte med til fredek. Jeg tror at det du mangler er at tonemappe dit billede.
    Hvis du bruger Photomatix skal du trykke Ctrl+T for at tonemappe.
    Der ligger evt. en super god guide, skrevet af John Nyberg fra fotostart, til HDR hér:
    http://www.john-nyberg.dk/galleri/HDRmedPhotomatrix.pdf

Jeg må sige jeg ærgrer mig over min kommentar, og så skal der til sidst lyde endnu et undskyld til Fredek.

Jeg håber du kan finde det i dit hjerte til at tilgive mig ;)

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Rettet en gang, sidst af Aagaard1000 ().

• Jaja det gør ingenting..

Tak for linket skal nok til at læse den:D

-FredeK

Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Gud hvor jeg håber at der er flere der kommer med et bud, så vi kan bevare disse opgaver. :)

Håber jeg når at lave noget men har ikke lige været plads i tidsplanen på det sidste og den her weekend er heller ikke specielt god desværre.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Oprindeligt indlæg af _WHAT_

Håber jeg når at lave noget men har ikke lige været plads i tidsplanen på det sidste og den her weekend er heller ikke specielt god desværre.

Glæder mig til at se 1 fra dig, hvis du altså når det. :D

Jeg mener at have set et solnedgangsbillede på en strand fra dig, det er/var et HDR billede ikke. ?
    Efter hvad jeg husker, vil jeg bedømme det som det flotteste aftenbillede jeg har set til dato. :9xo

Her var det, super billede > http://www.theis.dk/fotogaller…yimage.php?album=80&pos=1