Kan I finde ud af at lave mad? 18+

  • Vi er igang med et projekt om unge der flytter hjemmefra eller er flyttet hjemmefra.
    Det er nogle spørgsmål som mest er til +18 eller dem der er flyttet hjemmefra:)


    1. Da I flyttede hjemmefra, kunne I så selv finde ud af at lave mad?
    2. Hvornår begyndte i at kunne lave mad selv?


    Ved godt det kun er 2 spørgsmål, men bare lige de 2 vi skulle have svaret på:)


    Håber I kan hjælpe os:)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • Tror jeg er rimelig relavant der, er 18 og flyttede til Aalborg fra Frederikshavn for 4 uger siden :)


    1. Ja, dog er mine evner nok lidt basale lige pt, men bliver skam bedre og bedre.


    2. Tja, man har vel altid kunne bikse noget samme, alle har vel haft hjemkunstskab i folkeskolen.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • 1. Ja kunne sagtens lave mad selv


    2. Har hjulpet med at lave mad derhjemme så længe jeg kan huske. Iøvrigt er mine unger allerede med i køkkenet når der laves mad (de er 3 og 1½).


    /ask

  • Det samme som jacobask, bortset fra det med ungerne :D

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Tak for de hurtige svar! :)


    Flere må gerne skrive, så mange så muligt! :D

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • 1) Ja kunne sagtens selv lave mad da jeg flyttede hjemmefra!


    2) Da jeg boede hjemme havde jeg en fast maddag om ugen fra jeg var ca 13-14år. Men har også hjulpet til siden jeg var en 10 år.


    Mvh Stubkier

  • 1) Kunne de mest basale opskrifter, og har efterfølgende lært en masse ved at prøve mig frem og selvfølgelig brugt en masse opskrifter.


    2) Har ligesom de andre også hjulpet til derhjemme da jeg var mindre

  • Det lyder som om de fleste kan lave mad, eller får hjælp af en kogebog:)


    Men skriv endelig :)

    Conroe E6600 @2400Mhz
    AsRock conroe-xfire Sata2
    Sapphire X1950 Pro 512ddr3
    Corsair PC-6400DDR2
    WD 320 GB Sata II
    Corsair HDX620
    Thermaltake Soprano DX

  • 1, Laver alt det basale sådan uden vidre, og hvis det er lidt mere avanceret, så kan jeg sagtens finde ud af at følge en opskrift..


    2. Ja, har altid ville/skulle hjælpe derhjemme.. :) Så lækkert nok man ved i hoved hvordan man lige bikser en frekidellefas sammen.. :P ikke fordi det så tit bliver lavet pga SU og sådan, men stadig lækkert..


    //Out - EcoPa

  • 1. Da jeg flyttede hjemmefra havde jeg arbejdet med mad i 4 år, så ja... men er ikke god til det :P
    2. Kan jeg ikke huske... har altid kunnet lave det jeg ville lave... undtagen sovs, det er jeg ikke for skarp til - <3 Knorr... ;)


    Glæder mig til mine Luxus Koteletter med kartoffelbåde, lidt sovs og agurk og tomat som jeg skal have til aften, uhm :)

  • Alle kan vel lave mad, det er vel bare forskelligt hvor godt det smager, og selv det er et definitions spørgsmål fra person til person :crazyeyes:

  • 1 - Ja, jeg kan lave mad, og er ifølge mig selv efterhånden ved at være ganske god til det.


    2 - Kunne koge spaghetti i starten, men har efterhånden meget hurtigt lært at komme videre fra det af, og til noget mere indbydende.
    Til trods for det, elsker jeg spaghetti med en ordentligt røvfuld ketchup på :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af EcoPa
    2. Ja, har altid ville/skulle hjælpe derhjemme.. :) Så lækkert nok man ved i hoved hvordan man lige bikser en frekidellefas sammen.. :P ikke fordi det så tit bliver lavet pga SU og sådan, men stadig lækkert..


    På SU er det da ligepræcis sådan noget man skal lave... tag til slagteren og køb flæskefarset, så er det billigere... I dag kom jeg af med 140,- for 9 koteletter, 6 kyllingebryst og 1 kg oksekød - der er jo til mange dage, så lige lidt karftofler og sovs, så er der billig mad i en uge ller to.. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky


    På SU er det da ligepræcis sådan noget man skal lave... tag til slagteren og køb flæskefarset, så er det billigere... I dag kom jeg af med 140,- for 9 koteletter, 6 kyllingebryst og 1 kg oksekød - der er jo til mange dage, så lige lidt karftofler og sovs, så er der billig mad i en uge ller to.. :)


    Hehe, det kan jeg godt se, det lyder somom det godt kan betale sig.. det eneste kød jeg synes jeg har råd til er de 2 kg pakker med kyllinge fileter, for 80 kr eller sådan, de an altid lige komme frostne på panden, også er der lækker kylling hurtigt..


    //Out - EcoPa

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nikie
    lave mad tror jeg nok aldrig jeg kommer til og finde ud af.


    Der er jo en grund til vi har pizzarier og burgerking :)


    Og en grund til stigende overvægt hos danskere :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg er også glad for at min mor tvang mig til at deltage i madlavningen da jeg var yngre.


    Hvis man har et ordenligt køkken, og lidt god musik så er det en fornøjelse at lave mad.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240