Biograf-Højtalere

  • Vi er i gang med et projekt på hhx i slagelse der går ud på at etablerer sin egen fiktive virksomhed.
    den gruppe jeg er i har derfor valgt at oprette en biograf MEN vi er stødt ind i et lille problem, Vi kan nemlig ikke finde prisen på højtalere, er der muligvis nogle herinde der kan hjælpe?

  • Hej


    Det er desværre ikke hjælp, men da jeg går på 3 års hh ville jeg lige høre i hvilken forbindelse eller konkurrence det er i skal lave den der virksomhed i? For jeg går selv på innovationslinie så jeg har også været med til det :pokey:


    Mvh.
    Anders

  • Lige biograf højtalere kan jeg ikke sige dig prisen på, men tror den er høj!
    Ved ikke hvor stort rummet i nu bruger er, men det er muligt at få nogle gode højtalere + subwoofer for ~600.-, hvor imod i skal op på 2-5000 for at få surround sound systemer, nok endnu højere hvis i skal have de bedre(der kan kører bassen fuldt ud). Skyder på at eftersom i skal danne en fiktiv virkelighed at lyd kvaliteten skal være god. Hvis i nu ikke skal bruge bass, altså ingen subwoofer vil jeg skyde på en 200 - 300 per højtaler sæt.


    Et foreslag kunne dog være hvis i ville køre flere lyde på samme tid at købe flere sæt af højtalere og subwoofere til de ~600.
    Linker et par når jeg kommer hjem men kan squ ikke finde dem her på arbejdet... explorer v. 6 og javascript i matchende version :boxed:


    Edit: glemte da lige at sige at de forskellige jeg nu taler om er egnet til at spille meget højt, kun bassen der ikke kan i nogle af tilfældene

    There are 10 types of people, those who understand binarycode and those who don't

    Rettet 2 gange, sidst af Crookie ().

  • Det første man skal vide er hvor stor er biografen?


    lille bio under 500 sæder
    mellem bio 500-1200 sæder
    stor bio over 1200 sæder


    Det er ihvertfald de 3 klasser jeg kan se JBL fører til biografer.


    Men mon ikke priserne starter ved en 500.000kr for en lille bio.

  • Hvis det er en mindre eller mellemstor biograf ville jeg nok tage fat i HTP - de har alt der skal bruges, projektore, lærreder, højttalere, forstærkere, dekodere, scalere og afspillere - de er stedet at gå hend hvis man vil bygge biograf.
    Send dem en mail og forklar hvad I vil - jeg er stensikker på at de kan hjælpe med nogen priser.



    www.htp.dk



    :cheers: