DENON Vs. ONKYO Setup?

  • Hey Tweak'ere ;)


    Jeg står og skal skifte mit gamle DENON setup ud, da jeg vil prøve noget nyt, og jeg mangler hdmi i min gamle løsning. :)


    (DENON AVR-1804 & DVD-1400).


    -------------------------------------------


    Jeg har set på følgende brugt:


    1.


    DENON AVR-2807. (Sølv).


    Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3038.asp


    DENON DVD-1930. (Sølv).


    Link: http://www.usa.denon.com/ProductDetails/3299.asp


    2.


    ONKYO TX-SR 705. (Sølv).


    Link: http://www.eu.onkyo.com/produc…duct_en_2008_5875701.html


    ONKYO DV-SP 405. (Sølv).


    Link: http://www.eu.onkyo.com/produc…duct_en_2008_5875691.html


    -------------------------------------------


    Brugtpriserne for de 2 setups er ca. den samme.


    Det skal tilsluttes et Samsung 40" 100Hz. 1080p FullHD TV. og en SAMSUNG HDD Optager med upscall til 1080p (Dog bliver den kun brugt optagelser, og ikke dvd afspilning).


    Af højtalere bliver det et sæt Dali Concept 8 til front, Concept C til center, og Concept 1 til bag. (5.1 setup i første omgang, men udvider måske senere til 7.1 med 2 stk. Concept 1'ere mere).



    Jeg er sq blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, da de begge har fordele, og ulemper. :)


    Så jeg vil lige høre jer herinde om nogen har noget de kan fortælle omkring disse, eller noget at sige for, eller imod dem?


    / Hvad ville i have valgt?

  • Jeg kender desværre ikke det andet mærke, men er godt bekendt med Denon (har det selv), så ville uden at blinke klart vælge Denon af de 2 fremførte mærker.


    Ellers ville jeg bringe NAD ind i billedet, men så kommer der formodentlig over budget.

  • ONKYO er så meget overlegen i forhold til Denon så der burde næsten intet være at rafle om, Nad er også en mulighed men deres dvder har det med at fejle :(

  • Hvordan overlegen? :)


    Det bliver en af de omtalte, da de er brugte.. Så lad være med at komme med andre bud ;)


    Hvad er fordelene og ulemperne ved de 2 nævnte.. Hvilken ville i vælge?

  • En af mine arbejdskollegaer, havde sådan en Onkyo surround fætter, dog ikke lige den du linker til. Men en Onkyo. Den havde han sat til et par Dali Ikon 6 højtalere samt subwooferen der hører til.. Og det spillede jævnt godt, vi så også film på det, med HD lyd vil jeg tro.. Og der klarede den altså det super godt..


    Dog har jeg ikke selv meget kendskab til de to mærker, da jeg er en NAD boy..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Gutten her har en pointe:


    "Onkyo had better on-paper features, but extra features dont necessarily always make a better product. Ive always ended up chosing Denon over Onkyo, though I always consider them - they do offer good value for money. I however believe in quality over quantity, and have always been more impressed by Denon both build & sound wise, and have never once been let down."


    LINK


    Jeg ville personligt vælge Denon af samme grund, byggekvaliltet - jeg har aldrig brudt mig om den måde Onkyo laver menuer på, remotes, knapper osv - så helt personligt er jeg klart til Denon

  • Har Denon 2808 selv, og det er jeg ganske tilfreds med. Dermed ikke sagt det er bedre en Onkyo!


    Skal dog på et tidspunkt have nogle nye højtalere, da forstærkeren fortjener bedre end mine gamle Dali'er. (ender nok med nogle nyere Dali'er ;) )

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Onkyo er da også en ganske fin forstærker, men ville ikke vælge den fremfor Denon.
    Denon er kvali, og Onkyo er go'-fin..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Har Denon 2808 selv, og det er jeg ganske tilfreds med. Dermed ikke sagt det er bedre en Onkyo!


    Skal dog på et tidspunkt have nogle nye højtalere, da forstærkeren fortjener bedre end mine gamle Dali'er. (ender nok med nogle nyere Dali'er ;) )


    Kan klart anbefale Ikon 6.. De spiller simpelthen suveræn, og er alle penge værd!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • DmK -> Hvordan overlegen? :)


    Jeg må sige jeg nok også hælder mod Denon siden..


    Som jeg ser det:


    Onkyo fordele: HDMI 1,3a, Flere HDMI indgange, 192 kHz/24-Bit, DTS HD, THX. Mange funktioner. Onkyo ulemper: Designet, varmen, (Ved ikke om dvd'en kan køre 1080p upscaling). Ser lidt plastic-agtig ud.


    Denon fordele: Designet, Ligner mere kvalitet, Skulle vist være en smule kraftigere, Kender mærket og lyden, DVD'en har vist 1080p upscaling. Denon ulemper: HDMI 1,1, Kun 2 HDMI indgange, 96 kHz/24-Bit.


    Spørgsmål:


    1. Nogen der ved hvilke af DVD'erne der kan køre 1080p upscaling?


    2. Ved Denon'en står der 7.1 CH/5.1+2 ?


    3. Vil det være en stor ulempe ved denon'en at den kun har HDMI 1,1 når jeg har et Full HD tv?


    4. Hvilken af dem er egentlig kraftigst? (De bliver vist ikke målt på samme måde).


  • 1. Denon DVD-1930 kan 1.080p, med brug af en Faroudja DCDi scaler (dét er kvalitet på så billig en maskine)


    2. Denon kan enten køre Main Zone med alle 7 kanaler i drift, eller du kan køre 5 kanal surround + stereo i et andet rum på samme tid (Sub Zone).
    Forudsat du spiller fra 2 kilder, fx. spiller DTS surround fra DVD og stereo spor fra CD på 2 forskellige maskiner sat til samme receiver.


    3. Nej, kort fortalt så har den ekstra båndbredde kun en relevans hvis du sætter en BluRay afspiller til, eller andet som understøtter native HD formater så som DTS-HD Master Audio eller DeepColour


    4. Umuligt at svare på uden at have hørt dem A/B testet på samme højttalere, samme lydspor og samme lytterum


    :9xo

  • Fedt med en der lyder til at have styr på sagerne ;)


    at.mac, hvilket setup ville du vælge? (Denon setuppet koster 6-800,- mere end Onkyo setuppet).



    - Andre der har noget at tilføje inden jeg vælger? :cheers:


  • Som jeg nævnte tidligere vil jeg uden at blinke vælge Denon, for lige at underbygge det så betyder Onkyo "lyd" på japansk, mens Denki Onkyo - altså Denon når det trækkes sammen - betyder "vel lyd"...


    Jeg er meget mere til byggekvaliteten frem for reklame værdi så som THX som aldrig kan lade sig gøre at opnå uden THX certificerede afspillere, optimeret materiale (eks. Star Wars), kabler, rummets symetri, decibel niveau og frekvensgang muligt at gengive med ens højttalere på en given afstand i det eksate lytterum osv....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz
    Jeg kender desværre ikke det andet mærke, men er godt bekendt med Denon (har det selv), så ville uden at blinke klart vælge Denon af de 2 fremførte mærker.


    :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan
    Egentlig vildt hvor mange der ejer Dali højtalere herinde...


    Nah, de er danske og du får enormt meget for pengene, så det er vel egentlig ikke så sært... :crazyeyes:
    -derimod Denon er der også ret mange herinde der har når man kigger sig omkring, og dét må jo nok være et kvalitets stempel i sig selv ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac


    Nah, de er danske og du får enormt meget for pengene, så det er vel egentlig ikke så sært... :crazyeyes:
    -derimod Denon er der også ret mange herinde der har når man kigger sig omkring, og dét må jo nok være et kvalitets stempel i sig selv ;)


    Tjoo dog syntes jeg man skal op i deres MS4, MS5 serie eller højere før det bliver sjovt :)

  • jeg ville også uden at blinke vælge denon.. har selv en Denon Klasse A forstærker.. med et sæt 38år gamle JBL højtalere som jeg stadig venter på at høre et sæt højtalere slå... JBL FTW.. de er så ret pebrede og meget svære at finde.. men det rykker..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Tjoo dog syntes jeg man skal op i deres MS4, MS5 serie eller højere før det bliver sjovt :)


    Pjat, mindre kan også fint leverer en god oplevelse :)