SHG.DK advarsel

  • Det er ikke pænt at svine et firma til, men jeg vil give dig ret i at SHG har en dårlig service. De er gode til at ekspedere ordrer, og få nye bestillinger sendt. Men når noget går i stykker, så knækker filmen.


    Jeg har haft min PC til rep. 3 gange. Og når man så skriver og spørger om man skal have nogle papirer med ved afhentning skriver en flabet knægt : "ja" - og det var så den email !!!


    Solgte PC'en til en kammerat, og han har haft PC'en til rep. 2 gange. Sidste gang sendte de den retur med posten, selv om de havde aftalt at den skulle afhentes. Da min kammerat kommer for at hente PC'en er den blevet væk !!! De fik den dog tryllet frem i løbet af en uges tid.


    SHG har i lang tid ikke villet tegne overenskomst, og har underbetalt deres lagerarbejdere. Da de klagede var SHG's modtræk at erstatte alle lagerarbejdere med en robot. Robotten har de dog ikke fået til at virke, og måtte til sidst tegne overenskomst.


    Jeg kalder ikke nogen noget, men lader ovenstående tale for sig selv.


    :pokey:



    Mvh
    Søren

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Så vil de stadig prøve at hjælpe kunden, ved at skabe kontakt mellem forhandler/firma og kunde, så de kan finde ud af noget sammen..


    Det håber jeg sgu de gør jeg har en 4-5 hardwaredele der stadig er en del garanti/reklamationsret på. Det ville klæde dem at fortsætte til alt det gamle er udløbet. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • altså de penge vil kun gå til at sende ens varer fra dig og til shg og til producenten. og så tilbage igen. og shg gik konkurs og proshop købte shg's lager og bygning. det vil sige at han har oprettet et nyt firma, som har overtaget bygningen og lageret. det betyder at alt handel fra tidligere det er blevet slettet. det undrer mig bare at de stadig har mine kontaktoplysninger.. det mener jeg ikk de burde. når de ikk har faktura på de ting jeg har købt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    altså de penge vil kun gå til at sende ens varer fra dig og til shg og til producenten. og så tilbage igen. og shg gik konkurs og proshop købte shg's lager og bygning. det vil sige at han har oprettet et nyt firma, som har overtaget bygningen og lageret. det betyder at alt handel fra tidligere det er blevet slettet. det undrer mig bare at de stadig har mine kontaktoplysninger.. det mener jeg ikk de burde. når de ikk har faktura på de ting jeg har købt.


    Ja den er feset ind. Men min point er at det skal de også bare blive ved med indtil at alt reklamation af det gamle er udløbet hvis de vil ha en bæredygtig forretning op og køre. Jeg personligt er da færdig med at købe noget der indtil jeg ser det "nye" firmas moral på netop det felt. :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • I sidste ende ligger ansvaret så ikke hos producenten??
    Hvis vi nu siger jeg købte et ASUS Geforce 8800 hos SHG.dk, og de går konkurs, er ASUS så ikke forpligtiget til at erstatte det hvis det går i stykker ?


    Eller er man bare f*cked ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af eNiTH
    I sidste ende ligger ansvaret så ikke hos producenten??
    Hvis vi nu siger jeg købte et ASUS Geforce 8800 hos SHG.dk, og de går konkurs, er ASUS så ikke forpligtiget til at erstatte det hvis det går i stykker ?


    Eller er man bare f*cked ?


    Jo for det er i sidste ende det samme som SHG gør, sender det tilbage til producenten.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC


    Jo for det er i sidste ende det samme som SHG gør, sender det tilbage til producenten.


    Ja og nej.


    At der er garanti på fra producenten behøver ikke at betyde at de er det samme som den danske købelov.


    Den danske købelov er ganske god, og langt bedre end i andre lande. Mange steder er der kun 1 år og ikke 2.

  • Fik lige den her af en ven og syntes det passer godt.


    S H G. ( SHIT HAPPENS GEEKS ).

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Uanset hvad ser jeg frem til at der kommer nogen på banen. Dermed forstået at før eller siden må der være en der har et stk hardware der går i stykker fra det gamle shg og forsøger sig med en RMA. Så vil det glæde underteget at høre hvordan det gik. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder
    Fik lige den her af en ven og syntes det passer godt.


    S H G. ( SHIT HAPPENS GEEKS ).


    :))

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    :))


    :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • jeg har ALDRIG haft problemer med SHG's RMA.. de er de bedste.. personligt mener jeg det er hvad SHG er bedst til.. jeg har altid fået mine ting igen rigtigt hurtigt helt uden problemer.. ikk ligesom getmore hvor man lige så godt kan regne med at købe tingen uden garanti, for det tager evigheder..


    og har altså haft ting til RMA et par gange ved shg.. og det er ikke deres skyld, men der imod producenten.. og har handlet der i efterhånden et par år.. og har lagt mange penge ved dem..


    og jeg håber da at det nye SHG vil klare det ligeså godt.. eller bedre for der er jo nogle gange det ikk går så "Smooth" som man vil ha det..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    jeg har ALDRIG haft problemer med SHG's RMA.. de er de bedste.. personligt mener jeg det er hvad SHG er bedst til.. jeg har altid fået mine ting igen rigtigt hurtigt helt uden problemer.. ikk ligesom getmore hvor man lige så godt kan regne med at købe tingen uden garanti, for det tager evigheder..


    og har altså haft ting til RMA et par gange ved shg.. og det er ikke deres skyld, men der imod producenten.. og har handlet der i efterhånden et par år.. og har lagt mange penge ved dem..


    og jeg håber da at det nye SHG vil klare det ligeså godt.. eller bedre for der er jo nogle gange det ikk går så "Smooth" som man vil ha det..


    Forstår hellere ikke de problemer folk har haft hos shg.dk...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Forstår hellere ikke de problemer folk har haft hos shg.dk...


    Uheldige tilfælde går jeg ud fra... Men jeg har også kun oplevet super RMA hos dem.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Ja også her men hvordan med det gamle kontra det nye? Fortsætter deres service? Det er det der er spændende. Ikke det gamle da det er afgået ved døden. :ph34r:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Som udgangspunkt fortsætter firmaet jo som hidtil, blot med ny chef og den gamle chef som finansdirektør.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yonzie
    Som udgangspunkt fortsætter firmaet jo som hidtil, blot med ny chef og den gamle chef som finansdirektør.


    Jeg håber du har ret. Det vil jo vise sig når en af os her på sitet får en RMA sag hos dem fra det gamle firma. Så vil det blive nice at høre hvordan det gik. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har lige fået en betalingspåmindelse fra "det nye SHG" angående nogle penge jeg skulle skylde "det gamle SHG" - noget som jeg aldrig fik afklaret med det gamle SHG da de fattede bjælle og var enorme mængder tid om at svare på det mest simple og så alligevel ikke gjorde det særlig godt. Når jeg endeligt fik et svar så var det i øst selvom jeg stod i vest ... eller rettere omvendt da jeg står i øst-danmark


    Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal til at sætte "det nye SHG" ind i sagen én gang til helt forfra med risiko for at de forstå lige så lidt som SHG dengang gjorde ?


    Bortset fra det, så syntes jeg nu det er skummelt hvis et firma kan løbe fra de penge som de skylder kunderne samt de forpligtigelser som de har i forbindelse med RMA ved at gå konkurs, eller hvad fanden SHG nu gjorde, men samtidig gerne vil de gerne inddrive gammel gæld som de efter sigende skulle have glemt? - Det må da være enten eller ? ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Jeg har lige fået en betalingspåmindelse fra "det nye SHG" angående nogle penge jeg skulle skylde "det gamle SHG" - noget som jeg aldrig fik afklaret med det gamle SHG da de fattede bjælle og var enorme mængder tid om at svare på det mest simple og så alligevel ikke gjorde det særlig godt. Når jeg endeligt fik et svar så var det i øst selvom jeg stod i vest ... eller rettere omvendt da jeg står i øst-danmark


    Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal til at sætte "det nye SHG" ind i sagen én gang til helt forfra med risiko for at de forstå lige så lidt som SHG dengang gjorde ?


    Bortset fra det, så syntes jeg nu det er skummelt hvis et firma kan løbe fra de penge som de skylder kunderne samt de forpligtigelser som de har i forbindelse med RMA ved at gå konkurs, eller hvad fanden SHG nu gjorde, men samtidig gerne vil de gerne inddrive gammel gæld som de efter sigende skulle have glemt? - Det må da være enten eller ? ...


    Har du fået varen da? :idea: Ellers bed dem rende og hoppe. :))
    Klart de ikke skal ha en skid de vil jo ikke overtage alt fra det gamle firma sådan uden videre så skal de da heller ikke ha nogle penge derfra. Damn nej. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Har du fået varen da? :idea: Ellers bed dem rende og hoppe. :))
    Klart de ikke skal ha en skid de vil jo ikke overtage alt fra det gamle firma sådan uden videre så skal de da heller ikke ha nogle penge derfra. Damn nej. X(


    Har fået varen. Det er noget ligende 1,5-2 år siden. Mener også at jeg har betalt med plastickort som jeg altid gør, men kan ikke lige tjekke min konto da jeg siden da har skiftet bank.


    "det gamle SHG" har ikke lige været behjælpelig med dokumentation for at jeg ikke skulle have betalt. Ifølge dem har jeg købt på kredit ... men har sgu aldrig haft kredit hos SHG. Hvilket de også har bekræftet. De siger dog at varen dengang var blevet sendt på kredit. Nemt at sige når det er en evighed siden og jeg ikke kan tjekke min konto ... og "det gamle SHG" har været lige så behjælpelige med dokumentation som lort på en lagkage.


    Har på fornemmelsen at jeg skal igennem endnu en gang spædbørns-pædagogik med "det nye SHG" om ting der egentlig er meget simple at forstå.