Tweak.dk folding@home

  • Husk nu at køre Folding@home for jeres yndlingside tweak.dk :D


    Hvad er folding@home ? læs her http://folding.stanford.edu/
    Teamnummer: 32157


    Brugernavn: selvfølgelig dit eget :$


    Hvad skal du bruge:


    Du kan bruge flere ting både din CPU eller din PS3 som er meget hurtig til det men allerbedst er grafikkort du kan bruge ATI fra x1900 og op efter eller nvidia fra 8xxx serien og op efter


    Der er virkelig knald på de grafikkort sammenlignet med CPUer


    Programmet kan hentes her http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther


    PS. du skal have de allernyeste drivere for at bruge nvidia grafikkort



    bare spørg her i tråden hvis i har brug for hjælp :9xo


    Happy Folding


    EDIT: her kan i se hvordan jeres og holdets fremskridt er http://kakaostats.com/index.php?col=3&search=tweak.dk

  • Ok ja jeg synes så ikke jeg kan hitte ud af at få det på GPUer til at virke?

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Og du skal bruge en moddet inf fil, da driveren ellers kun vil installere hvis man har et 260/280 gfx.
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191674


    Dog er det rimelig bugged til GPUen synes jeg, burde den ikke når den har lavet 1000000/1000000 få et nyt unit? Her fortsætter den bare, og hvis man lukker det display vindue laver den ikke noget, og starter forfra når man åbner det vindue igen..?.

  • Ville have lavet en lign. tråd for længe siden, men kom fra det.


    Vi skal have noget mere gang i det, vi er faldet over 100 placeringer på et par måneder!


    Kunne være interessant hvis folk skrev hvad de foldede med, jeg selv kører med:


    P4 2,6 GHz (24/7)
    AMD 4000+ (Casual - dvs. når jeg sidder ved den)
    E6600 (Min kammerat der folder for min bruger når han lyster :) )
    PS3 (Casual)


    Wolf, er det udelukkende grafikkort du folder med, for der er godt nok knald på!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Tja, synes ikke det kan betale sig at installere igen.. Har selv været aktiv hos Tweak og Newz, men synes ikke rigtig jeg gider have det kørende mere.


    Glemmer alligevel også altid at installere det efter format :P


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Hvordan kører jeres?
    Altså.. Kan man se om det er godt eller skidt?
    'Kan se min kører med noget som hedder 59.88ips.. Hvad ligger en CPU på?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Og du skal bruge en moddet inf fil, da driveren ellers kun vil installere hvis man har et 260/280 gfx.
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191674


    Dog er det rimelig bugged til GPUen synes jeg, burde den ikke når den har lavet 1000000/1000000 få et nyt unit? Her fortsætter den bare, og hvis man lukker det display vindue laver den ikke noget, og starter forfra når man åbner det vindue igen..?.


    de units jeg får er på 5000 tror ikke helt dit kører som det skal

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    For de uindvigede - Er der nogen der kan forklare det for dummies?
    Det link gav ikke så meget mening og kunne ikke se pointen i det


    kunne desværre kun finde noget på norsk på Wiki


    Folding@Home er et såkalt distributed computing-program. Det bekjemper mange sykdommer som for eksempel Alzheimer, kreft og Parkinson. Stanford University har laget dataprogrammer for tre typer prosessorer så langt; vanlige prosessorer, prosessorer på skjermkort og Cell-prosessoren (finnes i Playstation 3).


    Disse programmene simulerer hvordan proteiner "bretter" (Engelsk: «folds») seg, slik at vi kan forstå sykdommene bedre. Kanskje til og med kurere dem. Man oppgir et navn eller et kallenavn når man installerer klienten. Når prosessoren har regnet ut oppgavene som Stanford har sendt til, sender klienten oppgaven tilbake og kallenavnet ditt får poeng (som oftest 200). Du kan og bli med lag som kjemper mot hverandre. Norges nest mest populære lag er Hardware.no, et lag med brukere av diskusjonsforumet Diskusjon.no og Hardware.no med søstersider. Hardware.no er på 47. plas av 72059 lag totalt.


    Det finnes mange lignende prosjekter, Seti@Home, fightaids@home, Rosetta@home og World Community Grid og D2OL. Det som skiller Folding@Home fra disse prosjektene er at du ikke gjør beregninger for et legemiddelfirma, men for et nøytralt universitet for eksperter. I tillegg er resultatene fritt tiljengelige. Prosjektet ble startet i år 2000, og er dermed en av de eldste distributed computing prosjektene. Det er omlag 200.000 prosessorer som arbeider for prosjektet verden rundt.

  • http://www.jorn-petersen.dk/e1…@Home_FAQ.htm#overskrift1


    Quote

    Hvad er dette Folding@Home for noget ?
    Stanfort Universitet i USA, som er skaberen af F@H, forsøger med Folding@Home at udrydde nogle af de værste sygdomme der findes i dag, så som:
    Altzheimer symdrom, Parkinson syge, Mund og Klov syge ( BSE ), Kræft, AIDS, Schlerose, Kreutzfelt Jacobs syge og mange andre,
    Det vi gør, er at udregne proteinerne i disse sygdommes molekyler, for at verden kan få en bedre forståelse af disse sygdomme, og derved får nemmere ved at finde en kur med disse, og på sigt være i stand til at udrydde disse frygtelige sygdomme.
    ( I dag er der ca. 325.000 forskellige personer der stiller deres computere til rådighed til dette )


    Så kort fortalt stiller du din computers regnekraft til rådighed når du ikke bruger den, du modtager altså en fil og de "låner" din regnekraft til og beregne denne.


    PAsser det ik ca ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Jeg kiggede lidt på trådene, og så døde jeg invendigt, har absolut nada clue om hvad der foregår :T
    Men lad endelig være med at forklare det :crazyeyes:


    But..


    Go go TWEAK! :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-
    Så kort fortalt stiller du din computers regnekraft til rådighed når du ikke bruger den, du modtager altså en fil og de "låner" din regnekraft til og beregne denne.


    PAsser det ik ca ?


    Lige præcis - de udregninger de laver er så komplicerede at det ville tage sindssygt lang tid at udregne dem på en én gang. Derfor deler de dem op i mindre bidder.


    KU kører i øvrigt et "konkurrende" projekt. Så for de nationalpatriotiske er det måske et interessant alternativ :)

  • Vi skal lige have nogle flere med!


    Pt. er der 11 aktive Tweak.dk folders...


    Vi ligger dags dato den 23-06-08 nr. 1094


    Kakaostats.com er en lidt bedre statistik side end den "officielle".

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m