Kan forhandlere ændre pris ved "forsinket" levering?

  • Her bestilt et TV fra getmore for et par uger siden til 6600 kr. - TV'et koster nu 7500 fra samme forhandler. Prisen e blevet ændret mange gange i løbet af de 2 uger - en åbenlys priskrig...


    Kan getmore forlange at jeg skal betale deres aktualle pris når de engang afsender produktet? - de kan umuligt argumentere med pris-fejl eftersom de har ændret/tilpasset prisen 5-6 gange de sidste 2 uger...


    tak

  • sweet... Jeg kan linke dig en bunke reviews hvis du vil - bl.a. et par stykker der siger at 40W4000 er en del bedre end A656 og lign. nye modeller (testet ved siden af hinanden)...


    Jeg fandt lige den mail getmore har sendt til mig og der står der:
    "Denne E-mail er udskrevet automatisk, og er baseret på din egen indtastning via vores hjemmeside.
    Denne E-mail er ikke afgørende for, hvornår der er indgået en aftale.


    Vi tager forbehold for prisfejl, udsolgte/udgåede varer samt specifikationsændringer."


    Men her mener jeg ikke priskrig og "prisfejl" kan sidestilles overhovedet. Gider dog ikke rigtigt skulle vente en måned på TV'et hvis jeg alligevel kommer til at betale merprisen på 1500 kr. :/ - jeg går jo glip af EM! :ohmy:

  • Undgå at købe fra getmore. De er uendeligt dårlige til alt der hedder kundeservice og -pleje. Troede ikke det kunne være så slemt, men har så fundet ud af at deres emærke er blevet taget igen igen.
    Bestilte tv, til min bror, for en måned side, (tvet stod til at være på lager) og de udskød konstant datoen. Har dags dato sendt en afbestillingsmail, men er spændt på om de kan lade sig gøre. Der er nemlig mange der har problemer med afbestilling også.



    SOm svar på dit spørgsmål, så kan de ikke kræve andet end den pris det kostede, da du bestilte det. Altså den pris der fremgår af din faktura.


    Håber du har bedre held med getmore end jeg :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    SOm svar på dit spørgsmål, så kan de ikke kræve andet end den pris det kostede, da du bestilte det. Altså den pris der fremgår af din faktura.


    Håber du har bedre held med getmore end jeg :)


    Det kommer jo an på om der er kommet en faktura/ordrebekræftelse. Er dette ikke tilfældet kan Getmore godt ændre prisen..


    xenon --> Synes du skal tage et lille kig på købelovens §§74-75

    When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kallberg
    Det kommer jo an på om der er kommet en faktura/ordrebekræftelse. Er dette ikke tilfældet kan Getmore godt ændre prisen..


    xenon --> Synes du skal tage et lille kig på købelovens §§74-75


    Og hvis den eneste mail der er kommet er den "Denne E-mail er udskrevet automatisk...." mail så har han ikke fået en odrebekræftigelse.


    /ask

  • Ok, tog det som en selvfølge at han havde modtaget en ordebekræftelse, men det er jo getmore vi snakker om, så den er nok ikke kommet endnu :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Nej.. Så har han ikke modtaget en ordrebekræftelse.. Desværre..


    Fandt lige selv et brev fra Getmore, og der står også: Denne E-mail er ikke afgørende for, hvornår der er indgået en aftale.


    Så der er ikke så meget at gøre end at vente eller afbestille.. Men tror ikke du kan få det til den pris du havde bestilt til i første omgang..

    When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

    Rettet en gang, sidst af kallberg ().

  • Der er forskel på en ordre registrering også en ordre bekræftigelse læg lige mærke til dette. Normalt skal man bare ringe til leverandøren og sige.. Hey tvet er faldet siden jeg lagde ordren, vil i være flinke og tilpasse prisen så jeg får det til den nye pris det er idag. man skal bare selv gøre opmærksom på det.

    CPU: Q9450 2.66ghz OC. 3.3ghz - NorthQ Tiger Water Cooling - GFX: Zotac GTX295 - Ram: 8gb A-data, DDR800 - Bundkort: Asus P5Q Deluxe- HDD: WD Velocity 10k RPM - PSU: CoolerMaster Silent Pro M700 -Logitech Z-5500 / Z-10 Speakers.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af trixzion
    Der er forskel på en ordre registrering også en ordre bekræftigelse læg lige mærke til dette. Normalt skal man bare ringe til leverandøren og sige.. Hey tvet er faldet siden jeg lagde ordren, vil i være flinke og tilpasse prisen så jeg får det til den nye pris det er idag. man skal bare selv gøre opmærksom på det.


    men det er så også den anden vej - jeg spurgte til om de kan kræve flere penge end hvad der står på den bestillings seddel jeg har fået tilsendt efter jeg bestilte - altså en højere pris... Jeg poster svaret i denne tråd når jeg finder ud af det - til jer der måtte være interesserede

  • De kan ikke bare uden videre tage den højere pris, men de kan annulere købet uden videre. Der står i deres købsbetingelser at de bl.a. tager forbehold for pludselige prisstigner, hvilket betyder de kan annulere en bestilling, hvis de har lyst. Jeg bestilte f.eks. en Nec 20WGX2pro som pludselig var nede i 1500 i stedet for 3700, og der fik jeg et par dage efter en mail, hvori der stod, at handlen var annuleret.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • [FDB] FifaFrazer siger jo noget.. for Getmore kan ikke trække flere penge fra dit dankort (går jeg næsten ud fra du har betalt med), uden din accept.. Så derfor skal de enten trække det beløb du har sagt ja til eller annullere ordren.. Så du behøves vel ikke at gøre noget..

    When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

  • De har ingen lovmæssig ret til at tage en pris der er højere end da du bestilte, modsat tror jeg ikke der er nogen internet forretninger der er så naive ikke at tage den pris du bestilte den til hvis den er faldet i mellemtiden, fordi det giver ikke andet end problemer.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg har fået et svar fra getmore nu og de siger at de ikke har tænkt sig at tage flere penge for TV'et på trods af at deres pris på TV'et er steget siden jeg bestilte. De siger dog at de tager forbehold for prisfejl men der har ikke været nogen prisfejl - kun priskrig (de skifter pris på det TV hver dag), så jeg tror jeg får det til den pris jeg bestilte det til.


    tak for input