Din livret?

  • Min livret officelt lige nu er Beef and wine en resturan (staves) i vejle. Deres burger er virkelig top klasse. Ciabata bolle med en 700 gram grillet hakkedreng som lige bliver stegt :D
    kæft det smager godt tjeneren kiggede virkelig også på min far og mig da vi havde tømt vores tallerkner :T

  • Nice rasmus :D


    Da min far og jeg havde lavet Roethlisburger til Superbowl kom burgerne sgu nok også næsten op at veje 1kg :D Fuck det er egentligt også godt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Min livret officelt lige nu er Beef and wine en resturan (staves) i vejle. Deres burger er virkelig top klasse. Ciabata bolle med en 700 gram grillet hakkedreng som lige bliver stegt :D
    kæft det smager godt tjeneren kiggede virkelig også på min far og mig da vi havde tømt vores tallerkner :T


    700g bøf i en burger? Lyder sygt. På østerbro i kbh ligger der en take away ved navn "smørhullet" i en kælder der kan servere en burger med 2x300g bøf den er ulækker synes jeg. Men en alm burgerbolle i king size størrelse. :O

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Junkfood :9xo ;)


    Nemlig men det kan blive for voldsomt til mig. Men jeg kan godt spise en 1000g bøf på en god restaurent. :clap:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • en god, hjemmelavet lasagne, der helst er lavet af min mor ;)


    Burger - aussie style. - burger med bøf, ost, salat, tomat, spejlæg, rødbeder, agurk og evt. en ring ananas, severes på alle mcD i Australien, og er klart den bedste mcD burger i verden ;)


    og sidst, men ikke mindst: bøfpie:


    ½ kg hakket oksekød
    2-3 skalotteløg (alle løg kan bruges)
    30g smør, magarine eller olie
    1 teske tørret merian
    1 lille fed hvidløg
    1 spiseske vineddike
    8-10 oliven (skal ikke være dem der lugter af bræk)
    salt og peber
    1 dl god rødvin
    1-2 dl creme fraiche (18%, 9% og derunder virker ikke og kan skille)
    1pk butterdej
    æg


    1. Brun kød og finthakket løg, kom de øvrige krydderier og vineddike i. kom oliven i skiver, rødvin og creme fraiche ved.


    2. fór en pieform med butterdej, pensl den med lidt æg og bag den i 15 min ved 180 grader (varmluft virker bedst)


    3. kom kødsaucen på, læg et låg af butterdej over, pensl atter med æg og bag pien i 30 minutter ved 180 grader.


    Serveres gerne med en god salat eller tomatsalat, samt resten af den gode vin


    den sidste tager lidt tid at lave, men skal nok blive et hit når kæresten skal komme forbi.


    Sidst, men ikke mindst.... man tilføjer altid krydderi pr. øjemål og ved at smage maden til, og ikke ved at måle op slavisk efter opskriften.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • hmm der er vel ikke noget der slår en rigtig stor T-Bone steak fra tyre man selv har fodret siden de var små......en fin limousine eller simmenthaler tyr på ca 1 år giver en perfekt steak der fylder en hel tallerken...det eneste tidspunkt min mor faktisk tillod at alle bare sad med 1 bøf og intet andet....ingen kartofler ellrr noget, da man så ikke kunne spise op.


    nr 2 er lidt sær, men mors hjemmelavede grønlangkål og med en gang gås til......folk der ikke har prøvet det kan jeg godt forstå synes det er weird, men det er bare en perfekt kombination


    nr3 er nok min lillebrors hjemmelavede lakseruller, som er laks med ris rundt om..det smager bare vildt godt, og har da improviseret lidt på den opskrift med en god smeltet brie til....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Skinke, flødekartofler, sennep. Mmmmmm.
    Endda også super nemt at lave, altså lige udover at ondulere kartoflerne X(

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hmm der er vel ikke noget der slår en rigtig stor T-Bone steak fra tyre man selv har fodret siden de var små......en fin limousine eller simmenthaler tyr på ca 1 år giver en perfekt steak der fylder en hel tallerken...det eneste tidspunkt min mor faktisk tillod at alle bare sad med 1 bøf og intet andet....ingen kartofler ellrr noget, da man så ikke kunne spise op.


    nr 2 er lidt sær, men mors hjemmelavede grønlangkål og med en gang gås til......folk der ikke har prøvet det kan jeg godt forstå synes det er weird, men det er bare en perfekt kombination


    nr3 er nok min lillebrors hjemmelavede lakseruller, som er laks med ris rundt om..det smager bare vildt godt, og har da improviseret lidt på den opskrift med en god smeltet brie til....


    Smager super godt, sammen med en god skinke :)


    Næste gang i skal ha steak fra en tyr, så slå lige på tråden! 8)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Forret: Lakse og sandartsouffle med caviar


    Hovedret: En god kalvemørbrad med nye kartofler og tilhørende lækker blandet salat


    Dessert: Creme Brulee (hvordan man nu staver det) eller chokoladefondue



    Ja, jeg er vokset op i et hjem, hvor vi gør meget ud af mad.
    Det bliver nu også til en frysepizza eller fransk hotdog engang imellem, og en god gammeldags cola i stedet for hvidvinen (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    hmm der er vel ikke noget der slår en rigtig stor T-Bone steak fra tyre man selv har fodret siden de var små......en fin limousine eller simmenthaler tyr på ca 1 år giver en perfekt steak der fylder en hel tallerken...det eneste tidspunkt min mor faktisk tillod at alle bare sad med 1 bøf og intet andet....ingen kartofler ellrr noget, da man så ikke kunne spise op.


    nr 2 er lidt sær, men mors hjemmelavede grønlangkål og med en gang gås til......folk der ikke har prøvet det kan jeg godt forstå synes det er weird, men det er bare en perfekt kombination


    nr3 er nok min lillebrors hjemmelavede lakseruller, som er laks med ris rundt om..det smager bare vildt godt, og har da improviseret lidt på den opskrift med en god smeltet brie til....


    nr 2 Er du fra lolland? Eller din mor er , mine svigere er og bombarderer mig med Grønlangkål hver jul jeg kan ikke lide det med brune kartofler til :$

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate