OC af E8200 hvor meget?

• har stadig ikke forstået hvorfor de ikke har udviklet en ipx protokol til vista.....der er jo stadig folk der spilelr de tudsegamle spil endnu.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Og jeg får dårlig samvitighed overfor mit MB når jeg clocker den op over de 1550mhz på bussen..
    Hvor meget kører jeres på?
    Min føler siger at selve kølehovedet på nordbroen er 54 grader. Hvis det er langt fra meget, så presser jeg den sgu lidt mere :D

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af urbananen
    Og jeg får dårlig samvitighed overfor mit MB når jeg clocker den op over de 1550mhz på bussen..
    Hvor meget kører jeres på?
    Min føler siger at selve kølehovedet på nordbroen er 54 grader. Hvis det er langt fra meget, så presser jeg den sgu lidt mere :D

Mine NB og SB ligger på ca 30-35C, og har FSB på 1600
    Så vil mene at dine temps. er lidt høje

• jeg ska lige ha noget mere køle paste på min køler og processor, men lige nu efter at ha spillet nogle timer Grid så er Core1 45°C, Core2 40-42°C er det for højt når den kun køre 2,66ghz, og selv clocker ned til 2ghz når den ik blir brugt?

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    jeg ska lige ha noget mere køle paste på min køler og processor, men lige nu efter at ha spillet nogle timer Grid så er Core1 45°C, Core2 40-42°C er det for højt når den kun køre 2,66ghz, og selv clocker ned til 2ghz når den ik blir brugt?

er din hs plan ? og mere kølepasta lyder ikke som løsningen hvis du har testet at der var "ok" kontakt, uden oc er de temps lidt høje :)

• Giver du den mere spænding en standard?

ps. jeg ville måske prøve med mindre kølepaste! pastens eneste opgave er at 'udspartle ujævnheder' i overfladerne, så du har så meget kontaktflade som muligt - kølepasten køler ikke selv, og leder ikke så godt som metallet selv.

MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

Oprindeligt indlæg af neiro
    Giver du den mere spænding en standard?

ps. jeg ville måske prøve med mindre kølepaste! pastens eneste opgave er at 'udspartle ujævnheder' i overfladerne, så du har så meget kontaktflade som muligt - kølepasten køler ikke selv, og leder ikke så godt som metallet selv.

enig :)

• den køre 3ghz nu uden mer volt, i CPU-Z siger den 1.184v har den hele tiden gjort.

hva jeg kunne se på køle paste er den en lille bitte smule skæv, men det var en bue ned el. noget mærkeligt fordi det var ved siden men inde midt på siden, ved ik lige hvordan jeg ska forklare det, så sådan lidt mærkeligt ud, da den band alle andre steder nemlig.

den køre 3ghz nu uden mer volt, i CPU-Z siger den 1.184v har den hele tiden gjort.

hva jeg kunne se på køle paste er den en lille bitte smule skæv, men det var en bue ned el. noget mærkeligt fordi det var ved siden men inde midt på siden, ved ik lige hvordan jeg ska forklare det, så sådan lidt mærkeligt ud, da den band alle andre steder nemlig.

mon ikke din hs er skide skæv ?

Oprindeligt indlæg af DmK

mon ikke din hs er skide skæv ?

nej ik skide, kun et lille punkt på hs'en som er lidt skæv hva jeg da se på køle paste.

nej ik skide, kun et lille punkt på hs'en som er lidt skæv hva jeg da se på køle paste.

har du energi til det så planslib den )

• det er altså pænt nemt, og ikke en dyr opgave :) vil gerne lave en guide til det, hvis det er :) + jeg tror egentlig der er en del, der allerede har skrevet hvordan det gøres

• Guide og guide..
    Sandpapir fra korn 250 til at starte med, så 400, og så 800..
    Sandpapiret skal bare være spændt ud på en plan overflade.
    -Og ja.. Resten kan man vel regne ud. En tyk glas-plade er næsten det mest optimale. Det sgu altid plant.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb