Playliste på nettet - Smart eller ?

  • Jeg faldt lige over denne hjemmeside, da jeg søgte på nogle lyrics på "Fiskene i havet" på nettet.


    Faldt over en Winamp-genereret liste med et hav af usædvanlige unaturligt mange titler i. Efter min fornemmelse genereres Winamp-playlister ud fra downloaded musik eller lignende, og ikke noget man selv har siddet og rippet fra sine egne cd'er.


    Så det jeg ville spørge om, er: er det ikke lidt tåbeligt og dumdristigt at lægge al ens musik i Playliste ud på nettet? IMO ville jeg spå, det kunne grænse op til højere instanser mht ophavsret af musikken.


    http://home1.stofanet.dk/supercarla/

  • Hvis man lovligt har købt alt musikken på sin playlist, og man kan dokumentere for det, så kan man jo godt. Hvis du bliver anklaget for at have downloadet musikken på playlisten, og du kan f.eks. vise den cd hvor det kommer fra så har du jo ikke gjort noget ulovligt.

  • Nej det vil jeg da give dig fuldstændig ret i, men ud fra numrenes meget forskellige måder at være skrevet på, er der jo ikke ligefrem nogen ensartethed over det. Og så var det jeg tænkte at det nok næppe kom fra noget alá TDC download musik eller Bilka eller hvad der ellers er af net-betalings-download-sider. Men måske er det bare mig.

  • Quote

    Originally posted by BasHuus
    Nej det vil jeg da give dig fuldstændig ret i, men ud fra numrenes meget forskellige måder at være skrevet på, er der jo ikke ligefrem nogen ensartethed over det. Og så var det jeg tænkte at det nok næppe kom fra noget alá TDC download musik eller Bilka eller hvad der ellers er af net-betalings-download-sider. Men måske er det bare mig.


    Nej bestemt ikke, altså vi kan jo nok godt allesammen regne ud / gætte på hvordan de numre er skaffet.

  • Hehe 39k betalte numre = mange penge brugt på musik....


    Jeg troede ellers jeg havde meget musik men den person der har sku godt nok rigeligt :ph34r:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by BasHuus
    Nej det vil jeg da give dig fuldstændig ret i, men ud fra numrenes meget forskellige måder at være skrevet på, er der jo ikke ligefrem nogen ensartethed over det. Og så var det jeg tænkte at det nok næppe kom fra noget alá TDC download musik eller Bilka eller hvad der ellers er af net-betalings-download-sider. Men måske er det bare mig.


    De gør de nok ikke nej :P

  • I mine øjne (vil ikke støde nogen) så er man lettere retarderet, hvis man overhovedet kan leve med en playliste der er så lang. Altså...faldt det nogensinde personen ind, at rydde lidt op i sin musik eller smide noget af alt det skrammel der er at finde i blandt det ud?


    Forstår slet ikke den tankegang.


    39.288 sange...jøsses.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless