Indlæg af kbhadsten

    hvis din Fullrate box ikke står i bridge mode vil den fungere som router og have en aktiv DHCP server indbygget. Du kan godt slå firewalls fra, men du har stadig 3x NAT + mulige DHCPer i hver router, og du skal holde opsætte tre forskellige netværks scope derhjemme før du kan route dine pakker igennem systemet.


    Det virker bare som en meget bøvlet måde at sætte noget op som burde være simpelt.

    hahahah, det er det mest fucked up setup jeg har set til dato :clap:


    Det er dårlig en løsning du har gang i der. tripple NAT og tripple FW, DHCPer (sikkert samme scope på alle tre) ud og det hele og prøv lige at port forwarde igennem tre SOHO routere :hb:


    Sæt din Asus og Dlink op til at køre som Access Points/Wireless bridge

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    Det er da backup :D backup defineres, som at tage en kopi og intet andet. et raid 1 som du nok ved er en LIVE sikkerhedskopi


    vrøl - RAID er ikke backup. En backup kan hjælpe dig hvis


    - Systemer crasher
    - Data korrupter
    - Brugere sletning (en upser :))


    Det kan RAID ikke, den live replikering vil indenfor mikrosekunder ødelægge lige så meget på dine spejlede diske som på disken hvor det oprindeligt skete.


    Punktum :boxing:

    Jeg har lige haft fingrene i Point Of View ATOM330/ION maskine til kæresten og jeg var ikke super imponeret. Har selv ATOM server (n270), men tror der var mere liv i 330 modellen.


    Omkring HTPC så prøvede jeg med Windows 7 og dertil hørende Media Center ... ved afspilning af DivX gik det flydende ved et gennemsnitligt load på 34% CPU Total. Den afvikler dog kun programmet på 2 af kernerne, og på disse lå load på 50-80% hvor den på de andre lå på 5-10% (deraf 34% gennemsnit). Antager programmet ikke tager HT "kernerne" i brug.


    Winamp med Mp3 var intet problem overhovedet... CPU load var 15%


    Sims3 kan spilles, men det er ikke specielt sjovt da grafikken bare er nedskaleret for meget.


    btw. jeg har læst mange kommentarer omkring lydniveau på de ASRock modeller, og PoV maskinen var da heller ikke lydløs.


    Den lille 40mm blæser vil gerne fortælle den er i live :(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dylmer


    Overvejer nemlig at lave backup i form af RAID (mener det er RAID 1???)


    nu skal du ikke blive fræk :) jeg ved ikke hvor meget jeg skal understrege det, men RAID er IKKE BACKUP (store bogstaver understreger ekstra meget) :razz:


    Hvis f.eks. en virus slipper løs på dit system og korrupter alle data, så er du fucked ... på begge diske :)

    Hvis du kloner billedet på de to skærme, så vil den laveste opløsning være din fællesnævner (skulle jeg mene). Du skal køre det som udvidet desktop eller lignende.

    Dette er hvad jeg har på programmet lige pt.


    Microsoft SQL Server 2008 for Dummies, af: Mike Chapple MCDBA :crazyeyes:
    Microsoft SQL Server 2008 - Implementation and Maintenance - forfatter ?


    Måske lidt uden for hvad du søger - men hey det er nu hvad jeg læser.
    hvis du skal have en rigtig fed bog, skal du kigge efter The Code Book af Simon Singh - det er min alltime farvorit

    Quote

    Oprindeligt indlæg af k@fka
    så er mit spørgsmål hvad en enhed der kan modtage wifi og sluttes til en switch hedder, og hvilken der egner sig bedst til formålet.
    På forhånd tak.


    Du skal have fat i en netværks bridge mellem 802.11a/b/g/n og ethernet - det er en feature der normalt findes i WiFi Access Points... men jeg har aldrig selv prøvet at sætte det op, så hvilken model du lige skal vælge ved jeg ikke noget om.


    http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_bridge

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rocky1980
    Det ved jeg nu ikke de gammel spil kan være lige så aktuel som de nye. bare fordi det er gammelt betyder det jo ikke at det stadigvæk er sjovt.


    Nyere, ikke nye. Mener bare ting som Keen 2 er jo ikke fedt selvom det sikkert er gratis. Jeg spiller da også stadig StarCraft :)

    Skal vi ikke prøve at holde os til nyere spil.... der er jo milioner af gamle spil som er gratis - men ikke aktuelle længere.


    UPDATE: og ingen fucking flashspil.

    Hvis du kan se din musemarkør, så er dit OS vel næsten færdigindlæst?


    Tror du ikke bare din explorer.exe har lidt startproblemer? kan være driver/software der hænger under opstart.


    Har du prøvet i fejlsikret tilstand?


    Jeg har også skrevet en del batch script gennem tiden, men jeg har aldrig hørt om denne variabel før. SEJT :)


    ps Batch er sooo yeaterdays news. Skal du lave noget på en Windows maskine idag, så er det altså PowerShell du skal kigge på. Det er virkelig et stærkt værktøj til scripting.